• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
15

واکنش انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد به تحلیف رییس‌جمهور

  • کد خبر : 6607
  • 15 مرداد 1396 - 17:47
واکنش انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد به تحلیف رییس‌جمهور

صحبت از صدای مشترک در مجامع بین المللی شد و لازم می دانیم تا این نکته را نیز بگوییم که یکی از ارکان انقلاب اسلامی که امام خمینی (ره)  آن را پایه گذار کردند، حمایت از مظلوم در ایران و در جهان هست. لذا لازم است در حمایت از مردم مظلوم جهان اعم از مردم یمن، بحرین و کشمیر و مسلمانان مینمار در حمایت از آرمان فلسطین صریح موضع بگیرید ولو طواغیت ناراضی بشوند.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان مستقل؛ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد در بیانیه ای نسبت به برنامه تحلیف ریاست جمهوری واکنش نشان داد.

متن کامل بیانیه به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

فَبِمَا نَقْضِهِمْ مِیثَاقَهُمْ لَعَنَّاهُمْ وَجَعَلْنَا قُلُوبَهُمْ قَاسِیَهً

نظام جمهوری اسلامی یک واحد یک پارچه ی متشکل از مردم، رهبری و قوای سه گانه است که اگر از این دید به این نظام نگاه کنیم، برای همه ی ما مسئولیت هایی پیدا می شود و حرکت و رشد همه جانبه ی کشور به حرکت های انقلابی در همه مسئولیت ها نیاز دارد.

یکی از این بخش های کلیدی، دولت است و در صورتی که دچار اختلال بشود، حرکت رو به جلوی کشور دچار مشکل می شود. این مسئله حساسیت موضوع را بیشتر کرده است چرا که دولتی که عهده‌دار کار سنگین مدیریت اجرایی است، باید بتواند به وظایف خود عمل، و از مشکلات کشور و مردم گره‌گشایی کند. یک لازمه اساسی در تحقق این هدف، انتخاب مسئولانی است که از بُن دندان به اصول انقلاب و وظایف خود معتقد باشند و شأن خود را نوکری و خدمتگزاری به مردم بدانند.

انقلاب اسلامی ایران همواره با چالش هایی مواجه بوده است که ملت ایران و مسئولین تجربه های بزرگی را از این چالش ها کسب کرده اند. این چالش ها همچنان پیش روی ما هستند و هر روز این ها پیچیده تر شده و تشخیص آن به مراتب سخت تر می شود به همین دلیل، مقابله با این چالش های پیش رو، استفاده از تجربیات گذشته را می طلبد.

آقای روحانی، امروز که دوباره توفیق الهی نصیب شما شده است، ضمن عرض تبریک خدمت جنابعالی، از شما تقاضا داریم در لحظه مقدس آوردن نام جل جلاله الله، چشمتان به آینده ملت و انقلاب اسلامی ایران بوده و از هیچ خدمتی در راستای اعتلای کشور دریغ نفرمایید. در همین راستا در ادامه نکاتی را یادآور می شویم.

آقای روحانی، باید توجه داشته باشید که شما از آن جهت که آرائتان زیاد است، مسئولیتتان هم خیلی زیاد است و حالا که لذت مردم سالاری اسلامی در انتخابات توسط ملت ایران چشیده شد، ضمن حفظ این سرمایه اجتماعی در راستای آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی قدم برداشته و به تقویت نظام اسلامی بپردازید. متاسفانه مدت زیادی است که کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است و وجود معضلات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی اعم از پایین بودن آمار اشتغال، کم توجهی به قشرهای ضعیف جامعه و مناطق فقیرنشین و همچنین عدم پیشگیری و برخورد مناسب با فساد موجود در دستگاه های اداری، کشور را به سمت گسست های اجتماعی پیش می برد.

حضرت علی علیه السلام می فرمایند: (( از دری که فقر وارد شود از در دیگر دین و ایمان خارج می شود)).

امروزه متأسفانه آمارهایی از فقر موجود و آسیب های اجتماعی منتشر می شود که حاکی از وجود فقر گسترده و مشکلات فراوان در بین مردم جامعه است. وجود مشکلاتی از قبیل اعتیاد ، فساد ، فقر گسترده ، مشکلات معیشتی و بالا رفتن سن ازدواج ارتباط زیادی با مسائل اقتصادی و ریشه در بالا بودن آمار بیکاری در جامعه دارد. بنیان گذار انقلاب اسلامی به خوبی آگاه بود که اگر قشر محروم جامعه، از انقلاب و نظام اسلامی سرخورده شوند، میدان برای زراندوزان بی درد و نامهربان باز خواهد شد و در نتیجه، مردم در تنگناهای اقتصادی قرار خواهند گرفت.

مسئله اقتصاد چندین سال است که در رأس اولویت های کشور قرار دارد و نیاز به تحرک اقتصادی در چند سال گذشته محسوس بوده است. این موضوع باعث شده تا دشمن، میدان جنگ را در مسئله اقتصادی ببیند و با ناتوان نشان دادن نظام در حل مشکلات اقتصادی، میان مردم و نظام فاصله بیندازد. از طرفی وجود ظرفیت های کشور از جمله نیروی انسانی آماده به کار و منابع زیرزمینی فراوان همچون معادن گسترده و به خصوص رتبه اول ایران در منابع نفت و گاز در دنیا، باعث شده تا راه خروج از مشکلات فعلی، نگاه به داخل کشور باشد. یکی از کارهایی که در زمینه‌ی مسائل اقتصادی میشود انجام داد پرداختن به صنایع کوچک و متوسّط در بخش صنعت است که البته با توجه به محدود بودن سرمایه در کشور، این موضوع، صنایع بزرگ کشور را با مشکل مواجه میکند و راه حل آن، این است که به دانشگاه ها رجوع کرده و فارغ التحصلان دانشگاهی را  تشویق به تأسیس شرکت های دانش بنیان کنید که این هم باعث پیشرفت علم در داخل کشور میشود و هم مسئله‌ی رکود را می‌تواند تا حدود زیادی علاج کند و هم مسئله‌ی اشتغال را.  توجه به ظرفیت های داخلی کشور، وجود پتانسیل برای تولید ملی، مبارزه با فساد، واردات بی رویه و قاچاق کالا، در کنار مدیریت فعال، انقلابی و کارآمد، لازمه خروج از وضعیت فعلی و بستری برای پیشرفت همه جانبه است.

در رابطه با تحریم های اخیر آمریکا و نقض آشکار روح و جسم برجام، بر همه مبرهن شد که نمیتوان به آمریکا اعتماد کرد و نباید سرنوشت یک ملت را به دیگران وابسته کرد. اگر دیپلماسی این است که به کشوری که به دنبال تغییر نظام ایران است امتیاز دهیم و آن ها با بی اعتنایی نسبت به معاهدات بین المللی و حقوق ملت ایران تحریم های ظالمانه علیه ایران انجام دهند پس باید بگوییم ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان! و البته دیگر وقت آن رسیده که آن روی سکه ایران را به دنیا نشان دهیم و اقداماتی متناسب با استقلال و اقتدارایران انجام بگیرد. ضمن قدردانی از واکنش هایی که مقامات مختلف در پاسخ به تحریم های آمریکا داده اند و همچنین ضمن تشکر از پرتاب هوشمندانه موشک ماهواره بر سیمرغ، امیدواریم که این صدای واحد که در بین مسئولین شنیده شد، در عمل و با اقدامات مشترک مسئولین ادامه پیدا کند.

صحبت از صدای مشترک در مجامع بین المللی شد و لازم می دانیم تا این نکته را نیز بگوییم که یکی از ارکان انقلاب اسلامی که امام خمینی (ره)  آن را پایه گذار کردند، حمایت از مظلوم در ایران و در جهان هست. لذا لازم است در حمایت از مردم مظلوم جهان اعم از مردم یمن، بحرین و کشمیر و مسلمانان مینمار در حمایت از آرمان فلسطین صریح موضع بگیرید ولو طواغیت ناراضی بشوند.

همه این حرف ها گفته شد اما نکته ایست که چند وقتی ذهن ما جوانان انقلابی را مشغول کرده و آن نکته این است که اگر مسئله جهاد و شهادت و آن ایثار و اعتماد به حق تعالی در دفاع مقدس تبلور نمی کرد، سرنوشت آن زمان کشور چه می شد و سوال دیگر این است که اگر امروز مسئله جهاد و شهادت از فرهنگ ما و از کتب درسی ما خط بخورد سرنوشت فردای ما در مقابله با چالش چه خواهد شد. اگر امروز روح ایمان را و ایثار و جهاد و شهادت را در جامعه ترویج ندهیم فردا در مقابله با چالش ها ضعف نشان داده و سازش را جایگزین می کنیم.

در آخر باید بگوییم مردم ایران یک ملت اند و نباید بین این ملت واحد، فاصله گذاری شود و مخالف و موافق به وجود بیاید و اما همه این حرف ها را با علم به ” کُلُکُّم راعٍ و کُلُکُّم مَسؤولٌ عَن رَعِیَتِه ” زدیم و امیداست در این چهارسال با حکمت و خرد ورزیِ بیش از پیش با توجه به منافع ملی تصمیم گرفته و با تلاشی مومنانه و صادقانه جانب مردم را به معنای واقعی کلمه رعایت کنید.  این را باید بدانید که فرزندان انقلابی خمینی کبیر از هیچ کمکی که در راستای منافع ملی و انقلاب باشد دریغ نخواهند کرد و باید بدانیم که صحبت های امام میراث فرهنگی نیست و همواره پیشوای ما خواهد بود.

«خدا نیاورد آن روزى را که سیاست ما و سیاست مسئولین کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومین و رو آوردن به حمایت از سرمایه دارها گردد و اغنیا و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشترى برخوردار شوند. معاذ اللَّه که این با سیره و روش انبیا و امیر المؤمنین و ائمه معصومین- علیهم السلام- سازگار نیست.» (صحیفه امام، ج‏۲۱، ص۳۴۱)

و من الله توفیق

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.