• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

نگاهی به انعکاس رسانه ای صحبت های نماینده اتحادیه در حضور رئیس جمهور

  • کد خبر : 1701
  • 24 آذر 1394 - 18:00
نگاهی به انعکاس رسانه ای صحبت های نماینده اتحادیه در حضور رئیس جمهور

روزنامه شرق در گزارش خود از این مراسم نوشت: “نفر بعد، نماینده اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل بود که انگار سخنان دلواپسان را تکرار می‌کرد. او گفت: «ما بعد از ٨٠٠ روز تنها ۴ دقیقه فرصت صحبت با شما یافتیم…. از ١٠٠ روز وعده داده شما هشت برابر می‌گذرد اما آش همان آش است و […]

روزنامه شرق در گزارش خود از این مراسم نوشت: “نفر بعد، نماینده اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل بود که انگار سخنان دلواپسان را تکرار می‌کرد. او گفت: «ما بعد از ٨٠٠ روز تنها ۴ دقیقه فرصت صحبت با شما یافتیم…. از ١٠٠ روز وعده داده شما هشت برابر می‌گذرد اما آش همان آش است و کاسه همان کاسه». او حتی پا را فراتر گذاشت و گفت: «عده‌ای شما را معاون اول کابینه آقای هاشمی می‌دانند.‌… شاید بتوان گفت حضرتعالی احمدی‌نژادی‌ترین فرد در سپهر سیاسی کشور هستید». دانشجویان هم‌طیف، به‌شدت از او حمایت کردند و دانشجویان طیف مقابل هم نسبت به او واکنش منفی نشان دادند.”

روزنامه شهروند نیز در گزارشی از این مراسم نوشت: “نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز خطاب به روحانی گفت: ناظران سیاسی معتقدند که هرکدام از وزارتخانه‌های کابینه شما سهمیه یک جریان، گروه یا شخص خاص بوده است؛ اما از شما می‌خواهیم دانشگاه را از گود بازی‌های سیاسی خارج کرده و بگذارید دانشجویان مسیر طبیعی خود را طی کنند٬ هر چند منافع عده‌ای کاسب به خطر بیفتد. وی افزود: در دولت مذاکرات، برای توجیه راهبرد غلط وابسته کردن همه امور کشور به سیاست خارجه آسمان‌ریسمان بافته و گفتید کربلا درس مذاکره است؛ اما اشتباه گفتید در روزهای توهین به نبی اسلام وزیر خارجه کشور هتاک را در آغوش گرفتید. اشتباه کردید نباید همه چیز را به سیاست‌ خارجه گره می‌زدید. این فعال دانشجوی منتقد دولت همچنین گفت: آقای روحانی شما به رفتارهای رئیس‌جمهوری قبل منتقد و معترض بودید درحالی‌که امروز خودتان فاعل بسیاری از آنها هستید. شاید اگر اکنون در فضای سیاسی کشور چرخی بزنید حضرتعالی احمدی‌نژادی‌ترین فرد در سپهر سیاسی کشور باشید. ما بی‌شناسنامه نیستیم. در این میان برخی حاضران در سالن در اعتراض به صحبت‌های این نماینده تشکل دانشجویی فریاد روحانی حمایتت می‌کنیم سر دادند.”

روزنامه خراسان گزارش نسبتا کاملی از مراسم روز دانشجو سال ۹۴ نوشت. این روزنامه صحبت های نجابت را اینگونه نقل کرد: ”

شاید شما  احمدی‌نژادی‌ترین فرد در سپهر سیاسی کشور باشید
پس از آن رضا نجابت نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در جایگاه قرار گرفت و خطاب به روحانی گفت: در دولت مذاکرات، برای توجیه راهبرد غلط وابسته کردن همه امور کشور به سیاست خارجه آسمان و ریسمان بافته و گفتید کربلا درس مذاکره است، اما اشتباه گفتید در روزهای توهین به نبی اسلام وزیر خارجه کشور هتاک را در آغوش گرفتید. اشتباه کردید نباید همه چیز را به سیاست‌ خارجه گره می‌زدید.وی با تاکید بر اینکه دولت شما فاقد گفتمان سیاسی و اجتماعی است عنوان کرد: برای جبران این خلاء آینده سیاسی خویش را به کسانی گره زده‌ایم که هیچ‌گاه دلسوز شما نبوده و شما را معاون اول کابینه آقای هاشمی رفسنجانی می‌دانند. اینان دیر یا زود پروژه عبور از روحانی را کلید خواهند زد.نجابت گفت: آقای روحانی شما به رفتارهای رئیس‌جمهور قبل منتقد و معترض بودید در حالی که امروز خودتان فاعل بسیاری از آن‌ها هستید. شاید حضرتعالی احمدی‌نژادی‌ترین فرد در سپهر سیاسی کشور باشید. ما بی‌شناسنامه نیستیم.”
روزنامه جام جم، خلاصه ای از نکات مطرح شده توسط دانشجویان را در ذیل گزارش خود به چاپ رساند.این روزنامه به ذکر این نکته از صحبت های رضا نجابت اکتفا کرد: “هر کدام از وزارتخانه‌ها سهمیه جریان و گروه خاصی بودند، اما دانشگاه را از گود بازی‌های سیاسی خارج کنید.”
روزنامه وطن امروز نیز در شماره ۱۷۶۷ خود نوشت : “نماینده انجمن دانشجویان مستقل نیز انتقاد خود را از دولت آقای روحانی اینگونه عنوان کرد: آقای رئیس‌جمهور! ۸ برابر آن ۱۰۰ روزی که گفته بودید می‌گذرد اما ‌آش همان است و کاسه همان و امروز اگر نگاهی به شرایط کنونی داشته باشیم شما خود از دولت قبل انتقاد می‌کردید اما امروز احمدی‌نژادی‌ترین فرد در سپهر سیاسی کشور هستید.”
ایران، روزنامه دولت نیز در شماره سه شنبه ۱۷ آذر به نقل گوشه هایی از صحبت های دانشجویان پرداخت. این روزنامه نوشت: “وقتی رضا نجابت، نماینده انجمن اسلامی مستقل دانشجویان پشت تریبون رفت، از رئیس جمهوری خواست که دانشگاه را از گود بازی‌های سیاسی خارج کند تا دانشجو مسیر خود را طی کند. در این هنگام نیز دانشجویان با شعارهای «دکتر ظریف زنده باد، روحانی پاینده باد» مخالفت خود را با سخنان این دانشجو ابراز کردند، گرچه برخی نیز با سر دادن شعار «آزادی اندیشه، با حال و هول نمیشه» از نجابت حمایت کردند.”
روزنامه آفتاب یزد در شماره ۴۴۹۵، در یادداشتی به قلم رضا بردستانی با عنوان «اتهام احمدی نژادی ترین بودن روحانی» به گفته های دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل و به خصوص بند آخر این گفته ها اشاره کرد و پاسخ داد. در قسمتی از این یادداشت آماده است: “نماینده انجمن دانشجویان مستقل که تشکلی اصولگراست دیروز در برابر رئیس‌جمهور انتقاد خود را از دولت آقای روحانی این گونه عنوان کرد که آقای رئیس‌جمهور ۸ برابر آن صد روزی که گفته بودید می‌گذرد اما آش همان است و کاسه همان و امروز اگر نگاهی به شرایط کنونی داشته باشیم شما خود از دولت قبل انتقاد می‌کردید اما امروز احمدی‌نژادی‌ترین فرد در سپهر سیاسی کشور هستید. برای دریافت نهفته‌های این جمله و واقعیت پنهان عبارت «احمدی‌نژادی‌ترین» کافی است پاراگراف بالا را با صبر و حوصله مرور کنیم: آش همان آش و کاسه همان کاسه… احمدی‌نژادی‌ترین فرد در سپهر سیاسی… احمدی‌نژادی‌ترین فرد در سپهر سیاسی… همین جمله برای گفتن ناگفته‌هایی بی شمار کافی است.”
روزنامه کیهان نوشت: نماینده انجمن دانشجویان مستقل نیز انتقاد خود را از دولت آقای روحانی این گونه عنوان کرد که آقای رئیس‌جمهور ۸ برابر آن صد روزی که گفته بودید می‌گذرد اما آش همان است و کاسه همان و امروز اگر نگاهی به شرایط کنونی داشته باشیم شما خود از دولت قبل انتقاد می‌کردید اما امروز احمدی‌نژادی‌ترین فرد در سپهر سیاسی کشور هستید.
روزنامه آرمان امروز در مورد این سخنرانی دانشجویان در این مراسم نوشت: رضا نجابت نماینده اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دیگر دانشجویی بود که خطاب به روحانی بیان کرد: آقای روحانی نباید همه چیز را به سیاست خارجی گره می‌زدید. عده‌ای شما را معاون اول کابینه آقای هاشمی می‌دانند. شما به رفتارهایی از رئیس‌جمهور قبلی منتقدید که خود آن را انجام می‌دهید و شاید بتوان گفت حضرت عالی احمدی‌نژادی‌ترین فرد در سپهر سیاسی کشور هستید.
روزنامه ابتکار نیز نوشت: نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل از رئیس جمهوری خواست که دانشگاه را از گود بازی های سیاسی خارج کند.وی در بخشی از سخنانش خطاب به رئیس جمهور گفت:« عده ای شما را معاون اول کابینه آقای هاشمی می دانند.شما به رفتارهایی از رئیس جمهور قبلی منتقدید که خود آن را انجام می دهید و شاید بتوان گفت حضرت عالی احمدی نژاد ترین فرد در سپهر سیاسی کشور هستید.»
اعتماد هم در گزارش خود فقط به انتقادات نماینده اتحادیه اشاره کرد و نوشت: “آنجا که دیگر نوبت به تشکلی می‌رسد تا در انتقاد خود از سبد کالا شروع کند و وام ٢۵ میلیونی را دلیلی بر عدم برنامه‌ریزی اقتصادی کشور قلمداد کند. برنامه‌ای که نماینده اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان را بر این می‌دارد که بگوید نباید همه مسائل را به سیاست خارجی پیوند می‌زدید. بیاناتی که البته با شعار «دکتر ظریف زنده باد روحانی پاینده باد»، پاسخ داده شد، به انتقاد به وزیران نفت و صنعت و حتی شخص روحانی هم ختم شد.”
روزنامه سیاست روز هم فقط به به طرح کامل صحبت های مطرح شده توسط دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل از مجموع صحبت های دانشجویان، پرداخت.
لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=1701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.