• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
نامه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل به حسن روحانی:

نان مذاکرات نیویورک را نخواهید خورد

  • کد خبر : 12177
  • 06 شهریور 1398 - 15:37
نان مذاکرات نیویورک را نخواهید خورد

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی نامه‌ای به رئیس جمهور نوشت: آقای روحانی! شما نان مذاکرات نیویورک را نخواهید خورد پس از برجام عبرت بگیرید و این تجربه تلخ را تَکرار نکنید.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور با ارسال نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رئیس‌جمهور کشور درباره مذاکرات مجدد با آمریکا هشدار داد.

در این نامه آمده است: امروز موقعیت جمهوری اسلامی به واسطه مقاومت هوشمندانه در ابعاد مختلف هم به لحاظ اقتدار منطقه ای و هم به لحاظ سیاست بین الملل تصویر کشوری مستقل با شخصیتی تنش زدا و پایبند به مقررات و تعهدات بین المللی است، پایبندی به تعهدات اشتباهی که بواسطه پیوند زدن اقتصاد و معیشت ملت با توافق با غرب و ایده پیشرفت بوسیله سازش دولت محترم جنابعالی و همفکرانتان به ملت شریف ایران تحمیل شده است.
هنوز زخم مشکلات معیشتی و اقتصادی که از سال ۹۲ وعده اش را در ازای مذاکره با غرب و کدخدایش داده اید باز است، برخلاف عقیده شکست خورده شما و دستگاه دیپلماسی نظر سنجی های مختلف مردمی مشکلات اقتصادی کشور را حاصل سوء مدیریت و عملکرد ضعیف دولت می دانند و نه عدم ارتباط با غرب و نه تحریم های غرب!
آیا بازگشت از جمله ” کشورها مگر دیوانه اند با آمریکا مذاکره کنند” به جمله ” اگر بدانم که به جلسه‌ای بروم و با کسی ملاقات کنم که در نتیجه، کشور آباد شده و مشکلات مردم حل می‌شود، دریغ نمی‌کنم ” معنای ارتجاع در سیاست گذاری های دولت شما نیست؟ آیا می توانید دستاوردهای اقتصادی مذاکرات سابق تان در قبال آن همه امتیاز و تعهد در قبال هیچ را برای مردم بازخوانی کنید؟ آیا تورم افسار گسیخته، افزایش سرسام آور قیمت ارز و کوچک شدن سفره مردم نتیجه اعتماد به امضای امثال کری و تعهد اروپایی ها نیست؟ آیا باز هم تضمین می کنید که آبادی کشور در نتیجه سازش با کسانی است که ملت ما را تروریسم می دانند؟ آیا جناب ظریف همچنان هم می توانند با عاملان تحریم شدن خودش سر یک میز بنشیند و لبخند بزند؟
بر خلاف نظر شما امروز راه حل آبادانی کشور در اصلاح نظام پولی_بانکی، اصلاح نظام مالیاتی کشور و جلوگیری از فرارهای مالیاتی، مدیریت صحیح خصوصی سازی و جلوگیری از فساد و رانت خواری در این راستا، تکیه بر ظرفیت های داخلی، ساخت پتروپالایشگاه ها، رونق تولید ملی، مدیریت صادرات، کاهش واردات بی رویه و غیر ضروری ،جلوگیری از خروج و قاچاق کالا و ارز و ثروت های ملی و مبارزه با فساد اداری است.
آقای روحانی راهبرد مذاکره برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی شکست خورده است، راهبرد تحقیرآمیز مذاکره نفت در برابر غذا نیز شکست خورده است و امروز راهبرد مذاکره برای مذاکره نیز کاملا به دور از عقلانیت است؛ اروپای وابسته و آمریکای قلدرمسلک، دشمنان قسم خورده نظام انقلابی ما هستند و عنوان های متفاوت۱+۵، ۱+۷ و ۱+۴ و هر عنوان دیگری صرفا وقت کشی طرف غربی در انجام تعهدات خود در قبال جمهوری اسلامی است.
آقای رئیس جمهور تجربه ناپذیری تان در قبال خصومت آشکار غرب و تقابل با اندیشه ی موفق مقاومت زیان های جبران ناپذیری را متوجه نظام اسلامی کرده است، کلید تحولات مثبت نه سازش با تروریست های اقتصادی غرب که جوانان متعهد و متخصص در درون نظام اسلامی است، کلید تحولات مثبت مقاومت هوشمندانه جوانان انقلابی هستند، نسلی که با ایده اقتصاد مقاومتی پای کار مسائل اقتصادی جامعه است ولی توسط دولت شما پای کار آورده نشده است.
جناب رئیس جمهور ما میدانیم که هیاهوی امروز دولت و رسانه های زنجیره ای در کشاندن دوباره جمهوری اسلامی پای میز مذاکره ای که بارها و بارها شکست خورده است؛ جهت زمینه سازی دیدارهای احتمالی در نشست سالیانه سازمان ملل هست که لازم است هشدار بدهیم شما نان مذاکرات نیویورک را نیز نخواهید خورد، پس از برجام عبرت بگیرید و این تجربه تلخ را تَکرار نکنید.
آقای روحانی بعد از آن که استراتژی اقدام در برابر اقدام را در دستور کار قرار ندادید و یکجانبه به استقبال هیچ رفته بودید، با گام سوم کاهش تعهدات برجامی گوشه ای از اشتباهات چندین ساله را جبران کرده و همچنین سیلی محکمی به پیکره قلدرماب، قانون گریز و نامتعهد غربی ها بزنید تا متوجه بشوند قدرت دستگاه دیپلماسی دولت مانند سیلی های متعدد دلاوران نیروهای مسلح جمهوری اسلامی فوتوشاپی نیست.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=12177

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.