• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14

نامه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک به نمایندگان مجلس

  • کد خبر : 337
  • 16 مرداد 1394 - 5:52
نامه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک به نمایندگان مجلس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»، متن این نامه به شرح زیر است: به نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان شهر اراک؛ آقایان آصفری و رجایی. نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با سلام «قُلْ إِنَّمَا أَعِظکُم بِوَحِدَهٍ أَن تَقُومُوا للَّهِ مَثْنى وَ فُرَدَى» حدود یک ماه از توافق وین می‌گذرد و همچنان جامعه ما سردرگم است که […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»، متن این نامه به شرح زیر است:

به نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان شهر اراک؛ آقایان آصفری و رجایی.

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام

«قُلْ إِنَّمَا أَعِظکُم بِوَحِدَهٍ أَن تَقُومُوا للَّهِ مَثْنى وَ فُرَدَى»

حدود یک ماه از توافق وین می‌گذرد و همچنان جامعه ما سردرگم است که آیا یک توافق خوب حاصل شده است یا خیر؟

رسانه‌ها هرکدام یک چیز می‌گویند، رسانه های خارجی که مشخص است تیرشان به سوی کدام هدف است. تبلیغاتچی‌های دشمن نیز در داخل همان مسیر رسانه های معاند خارجی را با اندکی لعاب در پیش گرفته اند و معدود رسانه‌های روشنگر نیز با تهدید و تعطیلی مواجه می‌شوند.

خواص نیز نه تنها فضا را روشن نمی‌کنند و موضع متقنی نمی‌گیرند بلکه عده‌ای از آنها با مواضع متناقض با واقعیت‌ها و عده ای هم با مواضع نیم بند بیشتر به سردرگمی در جامعه دامن می‌زنند. اما این آزمون بزرگ و حیاتی، امتحان شوندگانی خاص دارد. آزمون شوندگانی که علاوه بر تکلیف الهی و وظیفه قانونی در قبال موضوع هسته‌ای؛ تا چند ماه دیگر نیز در معرض قضاوت مستقیم مردم قرار خواهند گرفت. دو مساله‌ای که می‌تواند برای عده‌ای از نمایندگان محترم دوره نهم مجلس شورای اسلامی یک تناقض باشد.

آری انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان سال ۹۴ از ماه‌ها قبل عده‌ای را به طمع انداخته تا از نمد مذاکرات برای خود کلاهی درست کنند و با تبلیغ کارآمدی گفتمانشان، مجلس را به تصرف خود درآورند و این نگرانی البته درست است اما نمایندگان فعلی مجلس باید به فکر پاسخی برای روز حساب در برابر شهدا و امام(ره) باشند و با سکوت خود، سپرشان را در برابر آتش قهر الهی نشکنند. این تحریک به دو دستگی و دو قطبی شدن نیست بلکه دعوتی دلسوزانه به حساسیت در مقابل سرنوشت انقلاب، کشور و مردم با حفظ همدلی، هم‌زبانی و وحدت است.

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، توجه داشته باشید که امروز متاسفانه جریانی عالمانه، عامدانه و معاندانه در پی بزک کردن چهره‌ی آمریکا و مخدوش کردن چهره ی دلسوزان و خون‌دل خوردگان است و نه تنها به نظرات کارشناسی انگ و اتهام می‌زنند بلکه زبان ها را نیز می‌بندند، اما در این راه نه از برچسب ها هراسی داشته باشید و نه ترسی از چسب هایی که بر دهان ها می‌خورد.

امروز اگر مجلس سکوت کند ممکن است شائبه‌ی “ترس انتخاباتی” در ذهن مردم تداعی شود، همان گونه که با رفتار برخی جریان ها و مسئولین در حین مذاکرات و پس از توافق، شائبه‌ی “طمع انتخاباتی” در اذهان ایجاد شد.

در واقع، برهم زدن فضای روانی کشور با یک سری تحرکات توسط آمریکا و طرف غربی و با کمک تبلیغاتچی‌های داخلی آنان، که موجب سردر گمی جامعه می‌شود یکی از دو خطری است که امروز متوجه کشور ماست.

خطر دیگر تنزل دادن مجلس به یک جایگاه نمادین است. همان طور که رهبری معظم انقلاب فرمودند باید برجام از مجرای قانونی عبور کند؛ اگر توافق وین خوب است اصرار شما به طی شدن مسیر قانونی در مجلس و شورای عالی امنیت ملی و بررسی جز به جز آن، نشان‌دهنده دقت نظر و اوج مهارت تیم مذاکره کننده‌ی هسته‌ای کشورمان و موجب تقویت جایگاه آنان در افکار عمومی می‌گردد و اگر یک توافق بد است؛ کار شما می‌تواند نجات دهنده‌ی مردم و تیم مذاکره کننده از یک مهلکه‌ی بزرگ باشد و اگر آنگونه که برخی می‌گویند “نه توافقی خوب و نه توافقی بد” باشد طی شدن آن در روند قانونی مجلس خدمتی بزرگ به حال و آینده کشور است چرا که ما را در نقاط مثبت آن تقویت کرده و از آسیب‌های آشکار و خطرات نهفته در آن مصون می دارد.

مجلس محترم و کارشناسان دلسوز آن مشخص کنند ۲ گلی که خورده ایم و ۳ گلی که زده ایم، شامل چه مواردی می‌شود؟ سوال مشخص ما این است که آیا موارد ذیل جز ۲ گلی است که خورده‌ایم یا ۳ گلی است که زده‌ایم:

۱- درج زمان بندی توقف برنامه‌ی موشکی ایران و محدود سازی توانمندی موشکی ایران، با توجه به اینکه تمام سامانه‌های موشکی ایران بالستیک هستند و نمی‌توان این تمایز را ایجاد کرد که موشک های دوربرد، بالستیک هستند در نتیجه ایران اجازه تست، تمرین و توسعه تسلیحاتی ندارد

۲- باز گذاشتن دست آژانس در موضوع نظارت ها و بازرسی ها.

۳- مکانیسم بازگشت پذیری تحریم ها

۴- محدودیت برای انتقال تسلیحات متعارف؛ که این کار یعنی بستن دست جمهوری اسلامی برای دور کردن خطر جنگ با تکفیری ها از مرزهای خود.

نمایندگان محترم ملت!
بدانید هر کس در امتحان حفظ استقلال و منافع ملی پیروز بیرون آید مورد اقبال مردم خواهد بود نه کسانی که منافع سیاسی را بر منافع ملی ترجیح می دهند، کسانی که تعطیلی مجلس و تفریحات تابستانی در چنین شرایطی را در اولویت کار خود قرار می دهند مطمئناً نخواهند توانست خدمتگذار ملت باشند.

از همه نمایندگان محترم مجلس، خصوصا آقایان آصفری و رجایی نمایندگان محترم شهرستان اراک خواستاریم پیگیر روال قانونی و بررسی دقیق متن برجام بوده و بدانید که این کار نه تنها تقابل با دولت محترم نیست بلکه جلوه‌ای از همدلی و همزبانی ملت، دولت و مجلس در مقابله با دشمنان گستاخ و زیاده خواه است که این بزرگ‌ترین خدمت و غفلت از آن می‌تواند بزرگ‌ترین خیانت باشد.

و لینصرنّ الله مَن ینصره انَّ الله لقوی عزیز

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.