• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
15
به ریاست محترم دانشگاه مازندران در خصوص عدم بازگشایی حضوری دانشگاه

نامه‌ی سرگشاده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران

  • کد خبر : 16203
  • 13 مهر 1401 - 10:15
نامه‌ی سرگشاده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران
در هفته‌ی نخست سال تحصیلی جاری به دلیل آنچه شما رفاه حال دانشجویان خواندید، کلاس‌ها از حالت حضوری به مجازی تغییر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران طی نامه‌ای به ریاست محترم دانشگاه مازندران در خصوص عدم بازگشایی حضوری دانشگاه و برگزاری کلاس ها به صورت مجازی اعلام کردند:

 

در پیامکی که دانشگاه به دانشجویان ارسال کرد، تعطیلی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه (۳ و ۵ مهرماه) به عنوان دلیل این تصمیم ذکر شد. همچنین در ادامه اعلام کردید در خصوص کلاس‌ها در هفته‌ی آتی نیز بعداً اطلاعیه صادر خواهید کرد. این در حالی است که در هفته‌ی آینده، تنها چهارشنبه تعطیل است. آیا قرار است در سال تحصیلی جاری، هر هفته‌ای که تنها یک روز تعطیل داشتیم (حتی چهارشنبه که حجم کلاس‌ها در آن اندک است)، کلاس‌ها در آن هفته مجازی باشند!؟ روشن است که دانشگاه را به دلیل آشوب‌ های پراکنده در کشور، تعطیل کرده‌اید و البته این چیزی نیست که از نظر دانشجویان فهیم دانشگاه پنهان بماند. جناب آقای علی‌نژاد، از کی قرار است تصمیم بگیرید تا با دانشجویان رو راست باشید؟

 

ما معتقدیم سیاست مجازی کردن دانشگاه در هفته‌ی اول سال تحصیلی، اشتباه بود؛ چرا که اولاً با توجه به مشکلات اینترنت عملاً تشکیل کلاس‌های مجازی با مشکل مواجه شده است و ما ضرورتی نمی‌بینیم که کلاس‌های بیش از ۱۳ هزار دانشجو به‌خاطر اعتراض و تجمع بخش بسیار کوچکی از این جمعیت، تعطیل شود.

 

در ثانی؛ دانشگاه محل گفت‌و‌گو و به یک معنا قوه‌ی عاقله‌ی جامعه است. درست آن بود که درهای دانشگاه به روی دانشجویان باز می‌شد و مسئولاندانشگاه، خودشان بستر را برای تشکیل تریبون‌های آزاد، کرسی‌های آزاداندیشی و محافل نقد و نظر فراهم می‌کردند. در این برهه که بیش از هر زمان، نیاز به گفت‌و‌گو و مفاهمه و تضارب آرا داریم، دانشگاه می‌بایست فضایی را فراهم کند که اگر دانشجویی در میان معترضان است، در خانه‌ی خود –یعنی دانشگاه- انتقادش را مطرح کند نه در کوچه و خیابان.

 

بنابراین توصیه می‌کنیم اولاً با دانشجویان صادق باشید؛ در روایت است که «النجاه فی الصدق». در ثانی برای نگرانی از اعتراض و انتقاد برخی از دانشجویان، با تعطیل کردن کلاس‌های درس بیش از ۱۳ هزار دانشجو، به روند علم‌آموزی ضربه نزنید. سوم اینکه در ماه آغازین سال تحصیلی، با آغوش باز به استقبال همه‌ی دانشجویان –با افکار و اندیشه‌های متفاوت- بروید و خود زمینه را برای برگزاری کرسی‌های آزاد فکری و جلسات نقد و نظر فراهم کنید تا همزمان با فروکش کردن حجم هیجانات در کشور، وزن اندیشه‌ورزی بر محور منافع ملی و گفت‌و‌گو میان ایرانیان بیشتر شود.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=16203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.