• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1
گزارشی از فعالیت‌های گروه جهادی معین در ایام نوروز:

مُعینِ صاحبان اصلی انقلاب +تصاویر

  • کد خبر : 9478
  • 13 فروردین 1397 - 21:19
مُعینِ صاحبان اصلی انقلاب +تصاویر

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مجموعه اردوهای گروه جهادی معین اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در ایام نوروز ۹۷، با برگزاری آخرین اردوی این گروه جهادی در شهرستان دزفول استان خوزستان پایان یافت. بدین ترتیب اعضای گروه جهادی معین در بازه زمانی بیستم اسفندماه ۹۶ الی دوازدهم فروردین ۹۷ در مناطق […]

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مجموعه اردوهای گروه جهادی معین اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در ایام نوروز ۹۷، با برگزاری آخرین اردوی این گروه جهادی در شهرستان دزفول استان خوزستان پایان یافت. بدین ترتیب اعضای گروه جهادی معین در بازه زمانی بیستم اسفندماه ۹۶ الی دوازدهم فروردین ۹۷ در مناطق محروم استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و همچنین خوزستان حضور یافته و خدمات مختلفی اعم از خدمات عمرانی، فرهنگی، پزشکی، دامپزشکی و غیره را ارائه کردند.

اولین اردو از مجموعه اردوهای گروه جهادی معین از تاریخ ۲۰ الی ۲۸ اسفندماه ۹۶ در یکی از مناطق محروم شهرستان زابل استان سیستان و بلوچستان برگزار شده و طی این اردو دانشجویان جهادگر عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و دانپزشکی را در دستور کار خود قرار داده و در جهت محرومیت‌زدایی در این مناطق قدم برداشتند.

تصاویری از این اردوی جهادی در ادامه آمده است:

با توجه به وقوع زلزله شدید در غرب کشور و خسارت‌های زیاد آن، گروه جهادی معین رسیدگی به مشکلات مردم ساکن این مناطق را یکی از اهداف خود قرار داده و بدین ترتیب طی سفر به منطقه سرپل ذهاب استان کرمانشاه که یکی از کانون‌های مهم و خسارت‌دیده زلزله غرب کشور بود، برنامه‌های متنوعی از فعالیت‌های عمرانی گرفته تا فعالیت‌های فرهنگی را در این منطقه اجرا کردند.

در این اردوی جهادی که در بازه زمانی پنجم الی دوازدهم فروردین در مناطق زلزله‌زده برگزار شد، به مناسبت ولادت حضرت امیرالمونین(ع) و روز پدر برنامه ویژه‌ای تدارک دیده شده بود و دانشجویان جهادگر گروه جهادی معین، فضایی متفاوت را در مناطق زلزله‌زده ایجاد کردند.

در ادامه تصاویری از این اردوی جهادی آمده است:

سومین اردوی گروه جهادی معین اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور بیش از ۶۰ نفر از دانشجویان و همچنین اعضای ادوار این اتحادیه دانشجویی از چهارم لغایت دوازدهم فروردین ماه سال جاری در منطقه شهیون شهرستان دزفول(استان خوزستان) برگزار شد و در این مدت جهادگران خدمات مختلفی را به مردم منطقه شهیون ارائه کردند.

تیم شناسایی گروه جهادی معین که از هفته‌ها قبل در منطقه شهیون حضور پیدا کرده و از نزدیک مشکلات و نیازهای اهالی این منطقه را رصد نموده بود با توجه به این نیازها و کمبودها، نهایتا دو روستای آبیدسره اول و دوم را جهت ارائه خدمات عمرانی، فرهنگی، پزشکی انتخاب و شرایط را برای حضور جهادگران در این روستاها فراهم کرد. بر اساس این گزارش، ساخت چندین سرویس بهداشتی، نصب ایزوگام برای مسجد، زیباسازی، نصب و راه‌اندازی برخی از تجهیزات مسجد روستا، برگزاری مسابقات و کلاس‌های مشاوره برای کودکان و نوجوانان و ارائه خدمات تخصصی چشم پزشکی و دندانپزشکی از جمله فعالیت‌های گروه جهادی معین در منطقه شهیون به شمار می‌رود.

از دیگر فعالیت‌های گروه جهادی معین می‌توان به برگزاری مراسم شب ولادت حضرت امیرالمونین(ع) و دعوت از اهالی روستا برای حضور در این جشن و آغاز بکار رسمی فعالیت مسجد روستا اشاره کرد که این مراسم با استقبال اهالی برگزار شده و شبی متفاوت برای آنها رقم خورد. در این مراسم علاوه بر برگزاری مسابقه برای گروه‌های مختلف سنی، حجت‌الاسلام نیکنام به سخنرانی پرداخته و برنامه‌هایی همچون شعرخوانی و مداحی نیز صورت پذیرفت. همچنین با تلاش گروه جهادی معین مقرر شد که با مساعدت کمیته امداد امام خمینی(ره)، آن دسته از اهالی روستاهای آبیدسره که تاکنون به زیارت حرم مطهر رضوی مشرف نشده‌اند، به زودی عازم مشهدالرضا(ع) شوند.

در ادامه تصاویری از این اردوی جهادی آمده است:

لازم به ذکر است گروه جهادی معین، پیش از این، اولین سفر جهادی خود را در نوروز ۹۶ به مناطق محروم شهرستان بشاگرد اختصاص داده بود و دومین اردوی خود را در مرداد ۹۶ در منطقه بازفت استان چهارمحل و بختیاری برگزار کرده بود.

در ادامه اینفوگرافی اردوهای گذشته گروه جهادی معین آمده است:

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=9478

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.