• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14
اتحادیه مستقل در پاسخ به زیاده‌گویی مقامات جمهوری آذربایجان:

باز شدن پای بیگانگان به منظقه جای مماشات ندارد

  • کد خبر : 13588
  • 08 مهر 1400 - 14:12
باز شدن پای بیگانگان به منظقه جای مماشات ندارد
اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل سراسر کشور در بیانیه‌ای ضمن محکوم نمودن زیاده گویی های رئیس جمهور و نمایندگان مجلس جمهوری آذربایجان اعلام کرد: انتظار داریم وزارت امور خارجه اقدامات جدی و محکم دیپلماتیک را در دستور کار قرار دهند و تا خنثی سازی این توطئه ها و دریافت توضیحات موجه از سوی سران جمهوری آذربایجان از پای ننشینند.
 به گزارش پایگاه خبری دانشجویان مستقل اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل نسبت به زیاده گویی مقامات جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه‌ای واکنش نشان داد.در متن این بیانیه آمده است :
با فرا رسیدن سالروز آغاز جنگ دوم  قره باغ، حوادثی پیوسته رخ داد که نشان از فتنه انگیزی های جدید صهیونیسم جهانی و ارتجاع منطقه ای این بار در منطقه آذربایجان بود.
اگر چه هیچ گاه تحرکات  رژیم اشغالگر قدس در آن سوی مرزهای شمالی ایران و نیز وابستگی  حکومت جمهوری آذربایجان به صهیونیستها، بر مسئولان جمهوری اسلامی پوشیده نبوده، اما این بار پیوستگی و تعدد این اقدامات مخرب که شکل جسورانه تر و علنی تری یافته ،  از برنامه جدیدی خبر میدهد که طراحان آن  از صهیونیستها و نژادپرستان حاکم بر ترکیه گرفته تا ارتجاع عرب منطقه را شامل میشود.
اظهارات ضد ایرانی چند نماینده وابسته ی پارلمان آذربایجان، رزمایش سه کشور و بهره برداری  سیاسی از آن علیه ایران، اظهارات اخیر الهام علی اف علیه رزمایش سپاه پاسداران ، اظهارات کارشناسان و رسانه های صهیونیستی و دیدار مقامات باکو با صهیونیستها ، ایجاد شبکه ضد شیعی و ضد ایرانی آذربایجان اینترنشنال توسط سعودی ها و نیز  توقیف کامیون های ایرانی همگی تکه های پازل این فتنه انگیزی را به روشنی برای ما ترسیم میکند.
مقامات و مسئولان جمهوری آذربایجان که بارها از نوزده ژانویه گرفته تا جنگ اول و دوم قره باغ به کمک های ایران معترف‌بوده اند و بیانات رهبری در حمایت از قره باغ را عامل پیروزی خود میدانند،  این بار اما در اقدامی کاملا مزدورانه وابستگی خود به صهیونیستها را عیان تر ساخته و علی رغم اعترافات خود زبان به تخریب و تهمت و تهدید ایران گشوده اند.
اگرچه این وابستگی ها و اسلام ستیزی سران باکو و کشتار و حبس و شکنجه اسلام گرایان آذربایجان توسط این مقامات با سابقه است اما این بار به نظر میرسد سران این حکومت بیش از پیش عنان خود را به دست بیگانه داده و فریب وعده حمایتی صهیونیسم جهانی و نژادپرستان دوست نما را خورده اند.
سران باکو نیک می دانند که  اشتراک دینی و قومی مردم دو کشور فراتر از توان اختلاف افکنی آنان و اربابان آنان است و نیز میدانند حمایت های متعدد و  بی دریغ ایران از حکومت و ملت آذربایجان بهانه از دست ناسیونالیستهای وابسته گرفته و حربه های آنان برای بدبین ساختن مردم مسلمان آذربایجان نسبت به ایران را بی اثر ساخته است.
اما حال که جناب علی اف و سایر مقامات باکو اصرار بر فریاد زدن و اظهار دشمنی دارند در وهله اول باید بدانند طناب پوسیده رژیم هایی که خود سالهاست طعم پیروزی را نچشیده اند ، سست تر از آن است که در برابر ایران مقتدر بتوانند به آن چنگ بزنند و خود را از مهلکه برهانند.
جمهوری اسلامی تا کنون حد نهایت مدارا و رأفت را با حاکمان آذربایجان به خرج داده و با وجود اشتراکات دینی و مذهبی ، در حق سران باکو نیز ادای دین کرده و برادری خود را به اثبات رسانده است.
اما توطئه های اخیر و باز شدن علنی پای بیگانگان به منطقه، جای مماشات نداشته و خاطره خیانتها از حمله پهپادی به تاسیسات هسته ای تا جاسوسی از جمهوری اسلامی  و دست داشتن در خون شهدای هسته ای را زنده میکند و تعدد فعالیت های اخیر نگرانی های جدی برای امنیت ملی ایران و نیز امنیت مردم مسلمان  آذربایجان ایجاد کرده است.
از این رو اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل سراسر کشور ضمن محکوم نمودن زیاده گویی های رئیس جمهور و نمایندگان مجلس جمهوری آذربایجان، از وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشورمان انتظار دارد  از موضع انفعال هشت سال گذشته که به گستاخی هر چه بیشتر خائنان منطقه ای و دشمنان قسم خورده این ملت منجر شده،  فاصله گرفته و اقدامات جدی و محکم دیپلماتیک را در دستور کار قرار دهند و تا خنثی سازی این توطئه ها و دریافت توضیحات موجه از سوی سران جمهوری آذربایجان، از پای ننشینند.
لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=13588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.