• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

ملت، اشخاص مومن و اشخاص متعهد اگر کنار بنشینند…

  • کد خبر : 2053
  • 07 بهمن 1394 - 10:18
ملت، اشخاص مومن و اشخاص متعهد اگر کنار بنشینند…

مستقل: رجوع به اندیشه‌های امام و رهبری در خصوص تشکیل مجلس و چگونگی رأی دادن در انتخاب فردی اصلح و تشکیل مجلسی کارآمد و در تراز انقلاب اسلامی بسیار کمک کننده خواهد بود، لذا اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بازخوانی نظرات امام و رهبری در این خصوص به رسیدن به گزینه اصلح یاری گر […]

مستقل: رجوع به اندیشه‌های امام و رهبری در خصوص تشکیل مجلس و چگونگی رأی دادن در انتخاب فردی اصلح و تشکیل مجلسی کارآمد و در تراز انقلاب اسلامی بسیار کمک کننده خواهد بود، لذا اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بازخوانی نظرات امام و رهبری در این خصوص به رسیدن به گزینه اصلح یاری گر قشر دانشجو و مردم فهیم جامعه خواهد بود. بخش سوم این بحث به «هوشیاری ملت از حواشی انتخابات» می پردازد که پیش روی شما قرار دارد:

اخیرا لازم است مطلب مهم دیگر را تذکر دهم تا با مراعات آن از هر گونه تقلب اشخاص فاسد جلوگیری شود. لازم است در تهران که باید به سی نفر رای داد و در شهرستانهایی که چند نفر مورد انتخاب است، انتخاب کنندگان قبل از رفتن به سر صندوق انتخابات، منتخبین خود را با تحقیق و دقت کامل روی یک ورقه بنویسند که در وقت رای دادن ، با ذهن حاضر رای بدهند. و لازم است که خودشان مستقیما رای خود را به صندوق بیندازند و به احدی اعتماد نکنند که فرصت طلبان در کمینند. کسانی که سوادنوشتن ندارند، قبلا به شخص مطمئنی مراجعه کنند و منتخبین خود را به او بگویند تا درورقه بنویسند؛ پس از آن ورقه را به یکی – دو نفر مورد اطمینان بدهند بخواهند که اشتباهی رخ ندهد و از خیانت و تقلب مصون باشد. لازم است از اوراقی که دیگران به آنان می دهند، جدا اجتناب کنند. (۱)

به اصطلاح آدم مارگزیده از ریسمان خط و خالدار هم می ترسد و ملت ما مارگزیده است . استعمار گزیده است . خان گزیده است و محمدرضا و رضاخان گزیده است . از این جهت یکوقت می بینی که در ذهنشان می آید که خوب این هم مجلسی مثل آن مجلسها. لکن همه باید بدانند که امروز هیچ قدرتی نیست که بتواند یک وکیل را تحمیل کند. از رئیس جمهورگرفته تا ارتش ، تا شهربانی ، ژاندارمری ، خانها هم که دیگر چیزی از آنها باقی نمانده است . و اشراف و اعیان هم همین طور. متنفذینی هم نداریم . هیچ کس الان در ایران ،هیچ مقامی در ایران نیست که قدرت این را داشته باشد که یک وکیل تحمیل کند.بنابراین ، امروز مسئولیت به عهده ملت است . ملت اگر کنار بنشینند، اشخاص مومن ،اشخاص متعهد کنار بنشینند، و اشخاصی که نقشه کشیده اند برای این مملکت از چپ وراست ، آنها وارد بشوند در مجلس ، تمام مسئولیت به عهده ملت است . هر قدمی که بر ضد اسلام بردارند، درنامه اعمال ملت نوشته می شود. هر کاری که انجام بدهندمسئولیتش متوجه ملت است . امروز سرنوشت اسلام و سرنوشت مسلمین در ایران وسرنوشت کشور ما به دست ملت است . و اگر مسامحه کنند در این امر، اهمال کنند، نروندو رای ندهند، مسئولیت متوجه خود آنهاست عینا. و اگر بروند و در تشخیص مسامحه کنند و اشخاص متعهد مسلم ، کسانی که برای کشور و برای اهالی کشور ارج قائل هستند،کسانی که نمی خواهند زمام امور کشور ما به دست چپ بیفتد یا به دست راست بیفتد، این اشخاص را چنانچه تعیین کنند، به تکلیف خودشان عمل کرده اند. و چنانچه مسامحه دراین امر کنند و آنها پیش ببرند، آنهایی که می خواهند ما را به زنجیر چپ و راست بپیوندندو ما را اسیر کنند در دست قدرتهای بزرگ ، اگر آنها پیش ببرند و شما ساکت باشید، تمام مسئولیت متوجه شماست . امروز مسئولیت بزرگی به عهده همه ماست اگر در صدر مشروطه علما آمده بودند در میدان ، مومنین آمده بودند، روشنفکرهای متعهد آمده بودند و مسلمانهای متعهد آمده بودند و قبضه کرده بودند مجلس را، ونگذاشته بودند که دیگران بیایند مجلس را بگیرند، ما به این روزگار نمی رسیدیم . مامملکتمان خراب نمی شد. ما عزتمان از بین نمی رفت . لکن شیاطینی که در آن وقت بودند، بیخ گوش اینها خوانده اند که شما در سیاست داخل نشوید. سیاست است این . شمارا به سیاست چه و آنها باور کردند که خیرخواهند. امروز هم همین مسائل ممکن است در یک قشرهایی پیش بیاید، که بگویند ما چه کار داریم به این کارها. این کارها مال اشخاصی است که خودشان می کنند. باید همه بدانند که همه تان مسئولید.(۲).

مجلس باید به تمام قوه ای که دارد و قوه او از همه قوه ها بالاتر است – و تمام مسلمین واجب است بر آنها که پشتیبانی کنند از دولت و از ملت و از مجلس بالخصوص – باید باتمام معنا کوشش کند که افرادی که سر کار می آیند، نخست وزیر، سایر وزرا و سایرکسانی که کارهای مهم را دارند، از اشخاص مسلمان [باشند] متعهد، متوجه به کارهایی که در دنیا می شود، مدبر، لکن متعهد به اسلام ، متهعد به مکتب .

– این مکتب اسلام را – اگر مکتب اسلام را حفظ بکنند، مطمئن باشند که هیچ قدرتی به آنها آسیب نمی رساند. اگر ما مکتب خودمان را حفظ نکنیم – که یکی از تعلیمات مکتب ما این است که متفق با هم باشیم – هر یک از این گروهها یا هر یک از این افراد که بر ضدآن رفیق خودش یک کلمه ای بگوید، از مکتب خارج شده است و به درد اصل ایران دیگر نمی خورد. (۳)

وقتی مجلس خوب کار کند برای مردم ، پشتیبان هستند. مردم باید پشتیبان ملت وپشتیبان دولت باشند، پشتیبان مجلس باشند، پشتیبان قوه قضایی باشند و همه به هم خدمت کنند. همه حسن نیت داشته باشند برای خدمت کردن به هم ؛ و بدانند این خدمت عبادتی است که کمتر عبادت به این بزرگی هست . امروز برای حفظ اسلام باید ما از همه چیزهایی که در ذهنهایمان هست و کدورتهایی که فرض کنید یک وقتی داریم ، دست برداریم ، برای خدا با هم باشیم . اگر این طور شد شما حفظ خواهید شد و اسلام راخواهید صادر کرد به همه دنیا. و من به شما عرض کنم که اگر خدای نخواسته ، خدای نخواسته اسلام در ایران سیلی بخورد، بدانید که در همه دنیا سیلی خواهد خورد؛ و بدانیدکه به این زودی دیگر نمی تواند سرش را بلند کند. این الان یک تکلیف بسیار بزرگی است که از همه تکالیف بالاتر است ، حفظ اسلام در ایران . و حفظ اسلام در ایران به وحدت شماهاست ، وحدت روحانی و مردم ، مردم و روحانی ، ارتشی و ژاندارمری وقوای مسلح با دولت ، همه اینها با هم ، همه وقتی دست به هم دادیم و همه شدیم ید واحده علی من سواه (۸) همان طوری که فرمودند که اینها دست واحد هستند بر سوایشان ، اگر دست واحد شدیم برای “من سواه ” هیچ کس نمی تواند به ما ضرری بزند. آن روز به ما ضررمی خورد که خلل در وحدت ما پیدا بشود. هیچ کس نمی تواند در این کشور کودتا کند، باوضع فعلی هیچ کس نمی تواند. آن روزی که اختلاف پیدا شد بینتان ، آن روز بدانید که آن شیاطینی که نشستند آنجا و نگاه می کنند، آن شیاطین یک کودتاچی درست می کنند،می تراشند، اختلاف این کار را درست می کند. و ما امیدواریم که این وحدت محفوظباشد و این سال جدیدی که آمده است ، وحدت ما زیادتر از آن وقتی که بوده است باشد.و به برکت این وحدت ، ما هم معنویاتمان را درست کنیم و هم مادیاتمان را و هم فکری برای این مستمندان ، فکری برای این بیخانمانها، فکری برای اینها بکنیم .(۴)

منابع:

  • ۱- بیانات امام خمینی؛ ۲۱/۱۲/۵۸
  • ۲- بیانات امام خمینی ؛۲۲/۱۲/۵۸
  • ۳- بیانات امام خمینی؛۱۵/۵/۵۹
  • ۴- بیانات امام خمینی؛ ۱/۱/۶۲

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=2053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.