• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
طباطبایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

معضلات اجتماعی ریشه در اقتصاد دارد/ تعصب بر کالای ایرانی ضرورت حمایت از تولید داخلی

  • کد خبر : 9672
  • 24 فروردین 1397 - 15:19
معضلات اجتماعی ریشه در اقتصاد دارد/ تعصب بر کالای ایرانی ضرورت حمایت از تولید داخلی

مسئول خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه معضلات اجتماعی ریشه در اقتصاد دارد، گفت: ایران به لحاظ نظامی در جایگاه مطلوبی قرار دارد و تنها راه نفوذ و اختلال در امور ملی، بحث اقتصادی است. فاطمه سادات طباطبایی عضو شورای مرکزی و مسئول خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با […]

مسئول خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه معضلات اجتماعی ریشه در اقتصاد دارد، گفت: ایران به لحاظ نظامی در جایگاه مطلوبی قرار دارد و تنها راه نفوذ و اختلال در امور ملی، بحث اقتصادی است.

فاطمه سادات طباطبایی عضو شورای مرکزی و مسئول خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه سال‌هاست مسئله اقتصاد مقاومتی از سفارشات مهم مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: ایران به لحاظ نظامی در جایگاه مطلوبی به سر می‌برد و تنها راه نفوذ و اختلال در امور ملی، بحث اقتصادی است.

طباطبایی با اشاره به اینکه معضلات اجتماعی ریشه در اقتصاد دارد، عنوان کرد: استقلال اقتصادی از دهه‌های گذشته تا به‌ امروز حل نشده و آمریکا برای حصر اقتصادی ایران هزینه می‌کند و به کمک همین وابستگی‌ها راه سلطه خود را بر ایران هموار می‌کند؛ متاسفانه مشکلات فرهنگی و اجتماعی ریشه در مسائل اقتصادی دارد.

وی اظهار کرد: شخصی که دارای مشکل مالی است، به دلیل عدم اعتماد به نفس و فشار‌های زندگی مستعد هر نوع هنجار شکنی و اثر پذیری است؛ زمانی که هدف افزایش تولیدات داخلی است، این تولیدات باعث ایجاد اشتغال و شکوفایی استعداد‌ها می‌شود و نشاط ملی را در کشور تقویت می‌کند.

وی با بیان اینکه با افزایش تولید ملی دیگر ارزی برای خرید کالای خارجی خرج نمی‌شود، عنوان کرد: با افزایش تولید ملی مردم پس انداز‌های راکد خود را به جریان می‌اندازند و با به کارگیری نیروی‌انسانی چرخ معادن که تولید کننده مواد خام اولیه هستند به گردش در می‌آید و موجب رونق ملی و ثبات وضع فرهنگی و اجتماعی می‌شود.

نقش رسانه در فرهنگ‌سازی برای حمایت از کالای ایرانی

عضو شورای مرکزی و مسئول خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی دارای ۲ جنبه سیاسی و حمایتی است، افزود: جنبه اول حمایت از کالای ایرانی، سیاسی است که شامل دولت‌مردان می شود که با طرح‌های تشویقی، تصویب تعرفه‌های سنگین واردات و وضع قوانینی مانند ممنوعیت واردات، برای کالای ایرانی مشتری مهیا می کنند و جنبه حمایتی آن مردم هستند که باید از تولیدات ایرانی حمایت کنند.

طباطبایی در خصوص حمایت همه جانبه از کالای ایرانی گفت: خرید کالای ایرانی به این معناست که باید از تولید ایرانی حمایت کرد، چه بسا کیفیت پایین‌تری هم داشته باشد، درواقع تعصبی که روی کالا ایرانی وجود دارد، نباید اجازه دهد تولید خارجی مصرف شود؛ در کنار این مسئله باید توجه داشت که رسانه و تبلیغات نقش به‌سزایی برای فرهنگ‌سازی و حمایت از کالای ایرانی دارند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=9672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.