• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
تشکل‌های دانشجوی استان فارس:

مشارکت مردم با استانی کردن انتخابات کاهش خواهد یافت

  • کد خبر : 10805
  • 07 بهمن 1397 - 16:46
مشارکت مردم با استانی کردن انتخابات کاهش خواهد یافت

تشکل‌های دانشجویی استان فارس در نامه‌ای به نمایندگان این استان در مورد کاهش مشارکت مردم در انتخابات مجلس هشدار دادند.

در نامه این تشکل‌ها آمده است: این هفته طرح استانی شدن انتخابات مجلس در دستور کار شما نمایندگان قرار خواهد گرفت. طبق طرح در دستور, محدوده استانی هر استان به عنوان حوزه انتخابیه اصلی درنظر گرفته می شود و نامزدها علاوه بر کسب درصدی از آراء حوزه انتخابیه خود، باید بالاترین رأی را در کل استان بدست آورده باشند.
شما که نمایندگان مردم در مجلس هستید نیک میدانید که با استانی کردن انتخابات مشارکت مردم در انتخابات به طور جدی کاهش خواهد یافت. میدانید که هزینه های انتخاباتی افزایش یافته و ضمن ایجاد انحصار سیاسی در کشور، فقط صاحبان ثروت و قدرت و یا نامزدهای وابسته به آنان امکان انتخاب شدن خواهند داشت.
شما نمایندگان فارس خود به خوبی آگاهید که با استانی شدن انتخابات، رای شیراز در تعیین نمایندگان کل استان تعیین کننده بود. در نتیجه سازوکار طراحی شده در طرح، اقلیت ها ( اعم از اقلیت سیاسی, قومی و مذهبی) حذف می شوند. ضمن اینکه ممکن است مردم در حوزه انتخابیه خود به فردی رأی بیشتری داده باشند اما در آن حوزه انتخابیه فرد دیگری به سبب رأی بیشتر در مرکز استان انتخاب شود. شما قطعا میدانید که چنین اتفاقی باعث نارضایتی شدید مردم حوزه انتخابیه خودتان می شود. نارضایتی ای که ابعاد آن یقینا در برخی از حوزه ها، باعث ایجاد مشکلات امنیتی خواهد شد.
به اطلاع شما نمایندگان مجلس شورای اسلامی میرساند سازوکار فاجعه آمیز طراحی شده در طرحی که به زودی به رای شما گذاشته خواهد شد در هیچ کشور دنیا وجود ندارد.
جای تعجب است که نمایندگانی که با رای مردم حوزه انتخابیه خود وارد مجلس شده اند، در ماههای آخر نمایندگی می خواهند سازوکاری را تصویب کنند که در نتیجه ی آن، برای انتخاب نمایندگان آباده، اقلید، فسا، سپیدان، استهبان، ممسنی، خرامه و سروستان، داراب و زرین دشت، مرودشت، جهرم، فیروزآباد، نیریز، لار، لامرد، اقلید، سپیدان و بوانات و کازرون رای شیراز تعیین کننده باشد! مردم فارس این روزها را با دقت رصد میکنند، مردم موافقانی که با رای حوزه انتخابیه خود وارد مجلس شده اند و در ماههای پایانی به دنبال تغییر قاعده ی انتخابات علیه حوزه انتخابیه خود هستند را هیچگاه از یاد نخواهند برد. یک وکیل، هیچگاه به موکل پشت نخواهد کرد.

به امید ظهور عدالت گستر گیتی

مجمع دانشجویی آرمان(عدالتخواه) دانشگاه شیراز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
انجمن اسلامی مستقل علوم پزشکی شیراز
جامعه اسلامی علوم پزشکی شیراز
انجمن اسلامی مستقل علوم پزشکی فسا
بسیج علوم پزشکی فسا
انجمن اسلامی مستقل آزاد اقلید

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=10805

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.