• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
موسوی در گفت‌وگو با فارس:

مرجعیت موروثی با سیاست در اسلام مخالف است اما علیه نظام اسلامی توطئه می‌کند

  • کد خبر : 9314
  • 22 اسفند 1396 - 14:59
مرجعیت موروثی با سیاست در اسلام مخالف است اما علیه نظام اسلامی توطئه می‌کند

دبیر انجمن اسلامی دانشکده سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در واکنش به حمله به سفارت ایران در انگلیس گفت: برخی‌ نباید عبای پیغمبر را پستوی فرار خود کنند، اینها معلوم نیست چرا اصرار دارند خوارج شوند؟ سیدمهدی موسوی دبیر انجمن اسلامی دانشکده سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه […]

دبیر انجمن اسلامی دانشکده سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در واکنش به حمله به سفارت ایران در انگلیس گفت: برخی‌ نباید عبای پیغمبر را پستوی فرار خود کنند، اینها معلوم نیست چرا اصرار دارند خوارج شوند؟

سیدمهدی موسوی دبیر انجمن اسلامی دانشکده سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در واکنش به حمله به سفارت ایران در انگلیس گفت: برخی‌ نباید عبای پیغمبر را پستوی فرار خود کنند. اینها معلوم نیست چرا اصرار دارند خوارج شوند؟ باید تاریخ را بخوانند و منصفانه تفسیر کنند و تطبیق دهند.

وی ادامه داد: امیرالمومنین از شیعیان خودش انتظار نداشت او را به سبب صلح با معاویه خارجی نشان دهند و سر ستیز پیدا کنند و علنا جنگ را آغاز کنند، شیعیانی که بعضا مجتهدین زمان خود بودند. اما دریغ از ذره‌ای بینش و زمان شناسی.

موسوی تصریح کرد: می‌دانیم آقایان زیر بار حاکم اسلامی قبل از ظهور نمی‌روند اما ظاهرا زیر بار منطق و حرف حساب هم نمی‌روند. تشیع تا کی باید تاوان سبک مغزی‌های برخی عوامی را بدهند که امروز ثروت دست گرفته‌اند و دو روزه در حوزه‌های خود علامه درست می‌کنند؟

این فعال دانشجویی تاکید کرد: حالا با همان ردای خود دوخته و وصله مرجعیت موروثی آقایان دم از اسلام می‌زنند! از سویی می‌گویند با سیاست در اسلام مخالفند از سوی دیگر در کشورهای عربی و بعضا در خود ایران به بحث سیاسی علیه نظام اسلامی می‌پردازند و ای کاش این جلسات مباحثه را با چشمان خود در کربلا و دقیقا روز اربعین نمی‌دیدم.

دبیر انجمن اسلامی دانشکده سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در زمان قاجار که فتوای مرجعیت بزرگ شیعه باعث حرمت تنباکو شد و حوادث بعد از آن را بروید مطالعه کنید. آیت‌الله العظمی شیرازی (ره) از اینکه فتوایش باعث تعضیف حکومت شیعه مقابل غیر مسلمان شده بود شدیدا ناراحت بود.

وی افزود: حال آنکه آن زمان حاکم حتی یک طلبه ساده هم نبود چه شده که امروز نوادگان همان مرجع بزرگ شیعه اینطور در تضعیف حکومت اسلامی تلاش می‌کنند؟ بوی فتنه و خوارج علی امروز شدیدا به مشام می‌رسد. آن زمان که رهبری برخی را تشیع انگلیسی خطاب کردند امروز به چشم دیدم که چه کسانی هستند.

موسوی اظهار داشت: چطور می‌شود بین تمام سفارت‌های ایران مقلدین و به اصطلاح خودشان هوادران مرجعیت به سفارت ایران در انگلیس حمله ور می‌شوند؟! درگیرکردن مذاهب اسلامی کافی نبود که اکنون می‌خواهند شیعه را مقابل شیعه قرار دهند؟

وی در ادامه خطاب به افرادی که با اسم حضرت محمد(ص)،علیه اسلام توطئه می‌کنند، گفت: لباس پیغمبر را آلوده حیله‌گری‌هایتان نکنید و نگذارید مردم اعتمادشان به نمادهای اسلام و شعارهایش و افراد معتمد که امروز در لباس پیامبر اکرم صلوات الله در میان مردم هستند، کم بشود.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=9314

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.