• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14
دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

مذاکره با آمریکا چیزی جز ضرر نخواهد داشت/ شفافیت و جوان‌گرایی راه حل مشکلات کشور

  • کد خبر : 10055
  • 13 مرداد 1397 - 15:41
مذاکره با آمریکا چیزی جز ضرر نخواهد داشت/ شفافیت و جوان‌گرایی راه حل مشکلات کشور

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: تجربه ثابت کرده این است که مذاکره با آمریکا برای مردم ایران چیزی جز ضرر نخواهد داشت. سعید تواناراد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا اظهار کرد: سیاست علم دیدن واقعیت و پیش‌بینی آینده است، به ویژه در سیاست خارجی که باید هم به تاریخ […]

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: تجربه ثابت کرده این است که مذاکره با آمریکا برای مردم ایران چیزی جز ضرر نخواهد داشت.

سعید تواناراد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا اظهار کرد: سیاست علم دیدن واقعیت و پیش‌بینی آینده است، به ویژه در سیاست خارجی که باید هم به تاریخ و هم به واقعیات توجه داشته باشیم و از فضای خیالی و احساسی خارج شویم.

وی با اشاره به مذاکرات پیش از برجام افزود: برخی از مسئولین و چهره‌های سیاسی ایران در برهه‌ای از زمان معتقد بودند با تعامل و سازش با آمریکا می‌توان مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کرد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تصریح کرد: بعد از سال‌ها مذاکره بین دو کشور که نهایتا منجر به برجام شد، رئیس جمهور جدید آمریکا از این توافق خارج شد و به‌راحتی به تعهداتش پشت پا زد. هرکس اندکی از سیاست و عهد و پیمان ذره‌ای بداند معتقد است که به این‌چنین فردی نمی‌توان اعتماد کرد.

تواناراد گفت: بار دیگر ترامپ، درحالی گفت‌وگوی بدون پیش شرط را مطرح کرده است که چند ساعت بعد، وزیر امور خارجه آمریکا حداقل دو شرط برای ایران می‌گذارد. نتیجه دیدار و مذاکره احتمالی رئیس جمهور ایران با آمریکا چیست و چه سودی برای طرفین خواهد داشت؟ آنچه تجربه ثابت کرده این است که مذاکره با آمریکا برای مردم ایران چیزی جز ضرر نخواهد داشت.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند مقاومت هزینه دارد ولی هزینه‌ سازش به مراتب بیشتر است، کشور ایران تجربه مذاکره را داشته است و جای تعجب دارد که برخی از تعامل و مذاکره با آمریکا صحبت می‌کنند در صورتی که آنها شمشیر آخته را از رو برای ایران بسته‌اند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه راه‌حل مشکلات ایران مذاکره با آمریکا نیست، ادامه داد: مسیر حل مشکل کشور توجه به ظرفیت‌های داخلی و تغییر رویکرد جدی در کشور است. درصورت عدم مذاکره، راه‌های جایگزین زیادی برای مقابله با وضعیت اقتصادی و تحریم‌ها وجود دارد.

تواناراد درباره راه‌حل‌های مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد: درحال حاضر انباشت سرمایه و همچنین هجوم سرمایه به سمت دلار و سکه در کشور وجود دارد باید نسبت به این مساله واکنش درست نشان داد. بدنه نخبه و انقلابی دانشگاه‌ها بررسی کرده‌اند و راه‌حل‌هایی برای برون‌رفت از مشکل یافته‌اند، راه‌حل‌هایی که حتی در کشورهای غربی اجرا شده و نتیجه گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از راهکار‌ها، قانون مالیات بر ارزش افزوده سرمایه انباشته است که در آمریکا اجرا می‌شود، کسانی که عاشق آمریکا هستند چرا با طرح سی جی تی یا مالیات بر ارزش افزوده سرمایه انباشته مخالفت می‌کنند. می‌توان از طریق مالیات با کسانی که به دنبال سوداگری در بازارهای حساس کشور مقابله کرد تا این نقدینگی عظیم به سمت کار تولیدی هدایت شود.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: راهکارهای فراوانی وجود دارد یکی دیگر از راهکارها شفافیت است، اگر بخواهیم به صورت مردمی با فساد مبارزه کنیم باید شفافیت حاکم شود. چرا نهادهای رسمی جمهوری اسلامی متوجه نمی‌شوند که نیاز به حمایت و اعتماد مردم دارند.

تواناراد با تاکید بر لزوم جوان‌گرایی در کشور عنوان کرد: مدیران ما بعد از ۴۰ سال تلاش کردن، خسته شده‌اند و وقت بازنشستگی خیلی از مدیران است، چه توقعی از یک پیرمرد ۷۰ ساله است که در شغل اجرایی زمام امور را به‌دست بگیرد، کشور احتیاج به روحیه و توانمندی جوانان دارد.

وی افزود: همان‌طور که در سال‌‌های اول انقلاب و دوران دفاع مقدس کار به دست جوانان سپرده شد و پس از مقطعی توانستند اعتماد و تجربه به‌دست بیاورند، باید بار دیگر همان فضا تکرار شود و فارغ از هر حزب و سلیقه‌ای به سرعت به‌سمت جوان‌گرایی حرکت کنیم. محمدجواد جهرمی وزیر نیروی جوان دولت با اینکه شاید انتقاداتی به وی مطرح می‌شود ولی قطعا نسبت به واعظی وزیر سابق که بازنشسته هم شده است مدیریت اجرایی بهتری دارد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در پایان گفت: برای برخی چهره‌‌های سیاسی کشور متاسفم که آبرو و اعتبار و شخصیت خودشان را در حدی تنزل می‌دهند که بعد از این همه شکست و تحقیر از اعتماد به آمریکا سخن می‌گویند و متاسفم برای کسانی که به ترامپ نامه نوشته‌اند و به ملت خیانت کردند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=10055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.