• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
دبیر انجمن اسلامی علوم پزشکی شیراز در واکنش به عدم پذیرش دفترچه های بیمه در بیمارستان های فارس:

مدیران درک درستی از شرایط مردم ندارند/ با ادامه این شرایط توریسم درمانی شیراز دچار چالش می شود

  • کد خبر : 10132
  • 19 مهر 1397 - 10:05
مدیران درک درستی از شرایط مردم ندارند/ با ادامه این شرایط توریسم درمانی شیراز دچار چالش می شود

به گزارش “خبرگزاری علم و فناوری” از فارس؛ مسئله عدم پذیرش دفترچه های بیمه سلامت و تامین اجتماعی به معضلی بزرگ در استان فارس تبدیل شده است که دیگر مسئله محدود به استان فارس نمی باشد و در سطح کشور نیز مطرح شده است. تشکل های دانشجویی دانشگاه های شیراز نیز بنا به حساسیت موضوع […]

به گزارش “خبرگزاری علم و فناوری” از فارس؛ مسئله عدم پذیرش دفترچه های بیمه سلامت و تامین اجتماعی به معضلی بزرگ در استان فارس تبدیل شده است که دیگر مسئله محدود به استان فارس نمی باشد و در سطح کشور نیز مطرح شده است.

تشکل های دانشجویی دانشگاه های شیراز نیز بنا به حساسیت موضوع واکنش هایی داشته و در قالب نامه، بیانیه و مصاحبه به شرایط موجود اعتراض نموده اند.

علی عابدی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مصاحبه با “خبرگزاری علم و فناوری” در فارس، به تبیین بیشتر در خصوص عدم پذیرش دفترچه های بیمه در بیمارستان های غیردولتی و خیریه ای پرداخت.

** با توجه به اینکه بیش از ۴۰ روز از اعتصاب بیمارستان های خصوصی و خیریه ای شیراز و عدم پذیرش دفترچه های بیمه سلامت و تامین اجتماعی در این بیمارستان ها می گذرد، به نظر شما مشکل کار کجاست؟

مشکل را می توان در عدم درک مردم توسط مدیران یافت. وقتی که مدیری درد مردم را نفهمد، نداند بیماری چیست و خانواده بیمار علاوه بر بیماری و مخارج درمان چه بحران های روحی ای را می گذرانند، قطعا به سختی در پی حل مشکل مردم بر می آید .

مدیران سودگرا و منفعت طلب در ساختار اداری و مدیریتی ما حاکم شده اند که هیچ درکی از طبقات پایین اجتماع ندارند و به تبع آن اگر کمی بیمه ها در پرداخت هزینه تعلل کنند، به جای مدیریت درست منابع همه آثار سوء این تعلل را روانه مردم می کنند . در حالی که با مدیریتی درست می توان مسئله را طوری دیگر رقم زد که کسی من جمله مردم متضرر نشوند.

** چه کسی مسئول ایجاد مشکلات موجود در این خصوص است؟ چه کسی مسئول رفع این مشکلات است؟

هم بیمه ها هم بیمارستان ها مسئول هستند .

طی جلسه ای که روز گذشته با رییس دانشگاه داشتیم، ایشان تصریح کردند که حداکثر ۱۵ درصد از هزینه درمان یک بیمار در بیمارستان خصوصی را بیمه می پردازد و مابقی هزینه بر عهده بیمار می باشد. سوال اینجاست که بیمارستان خصوصی مشکلش فقط همین ۱۵ درصد می باشد؟ به نظر بنده بیمارستان ها به این دلیل کوتاهی می کنند، چرا که ۸۵ تا ۹۰ درصد هزینه را بیمار می پردازد و بیمارستان تا زمان اخذ مابقی هزینه از بیمه با یک مدیریت درست می تواند منتظر بماند.

از طرفی هم مشکل، بیمه ها هستند که در پرداخت معوقات خود کوتاهی می کنند .

** در این شرایط مردم استان فارس که تحت پوشش این بیمه هستند، چه کاری می توانند انجام دهند؟ تکلیفشان چیست؟

در حال حاضر بیمارستان های دولتی خدماتی را ارائه می دهند که همین هم محدود است. حتی در بعضی بیمارستان ها با کمبود دارو نیز مواجه هستیم.

امیدواریم بیمه ها و دانشگاه بتوانند به تعاملی برسند که مردم از حق درمان بازنمانند .

** باتوجه به اینکه شیراز قطب پزشکی کشور محسوب می شود، این اتفاق چه تاثیری می تواند روی توریسم درمانی داخلی داشته باشد؟

با توجه به مشکلات اقتصادی با این اتفاق برای مردم سایر استان ها درمان در شیراز اصلا مقرون به صرفه نیست و این موضوع باعث می شود به مرور، مراجعات به شیراز برای درمان کاهش یابد .

راه حل می تواند این باشد که بیمارستان های به جای اینکه هیچ خدماتی به مردم ندهند حداقل تعدادی از کد ها را حذف کنند و خدمات محدودتری ارائه دهند که حداقل موضوع توریسم درمانی هم با چالش مواجه نشود.

** مدیر بیمه سلامت استان فارس مدعیست که بدهی بیمارستان ها داده شده اما بیمارستان ها چیزی خلاف او می گویند و مدعی هستند دریافتی نداشته اند، کدام درست می گویند؟

بنده در این جایگاه نیستم که قضاوت کنم کدام یک درست می گویند اما آنچه مشخص است این است که بیمه ها بدهی کلانی را به دانشگاه دارند که هنوز پرداخت نشده و احتمالا در بیمارستان های خصوصی نیز جریان از همین قرار می باشد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=10132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.