• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
14
نماینده مجلس در پرسش و پاسخ با دانشجویان مستقل:

ارز ترجیحی باعث رانت و فساد می‌شود

  • کد خبر : 14964
  • 24 اسفند 1400 - 3:02
ارز ترجیحی باعث رانت و فساد می‌شود
علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، علی خضریان و روح الله متفکر آزاد نمایندگان مجلس، به سوالات دانشجویان در رابطه با طرح شفافیت آرا نمایندگان ،عملکرد نمایندگان مجلس، طرح صیانت از فضای مجازی و... پاسخ دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با دانشجویان مستقل سراسر کشور در بیستمین اردوی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل پیرامون تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: بودجه امسال با ضرورت بسته شده است و در مجلس شورای اسلامی سعی شده که بودجه را در موعد مقرر به شورای نگهبان تحویل دهیم.

وی با اشاره به حذف ارز ترجیحی، اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۱ پیشنهاد حذف ارز ترجیحی توسط دولت مطرح شده است. ارز ترجیحی باید حذف شود؛ چون به ضرر کشور است و باعث رانت و فساد می‌شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: دریافت هر گونه هدیه برای نمایندگان مجلس غیر قانونی است؛ همچنین با متخلفین برخورد می‌شود و نمایندگان مجلس حق توصیه نامه نوشتن برای هیچ یک از اعضای خانواده خود را ندارند اما برای عموم مردم بلامانع است.

علی نیک زاد در خصوص نهضت ملی مسکن گفت: اگر مسکن سازی فعال شود، جان تازه ای به صنایع مرتبط با مسکن خواهد داد.

نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برای جهش تولید مسکن باید بسیجی از دولت، استانداری ها، شهرداری ها و تمام امکانات تشکیل شود.

وی بیان کرد: تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی هم در دستور کار دولت است که امیدواریم با تصویب این قانون و تولید انبوه مسکن مشکل، تولید مسکن حل شود.

علی خضریان، نماینده مجلس شورای اسلامی در اردو جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در پاسخ به سوالات دانشجویان در رابطه با خدمت سربازی گفت: حذف خدمت سربازی به تنهایی جزء اختیارات مجلس نیست و ستاد نیروهای مسلح کشور هم جزو ارگان‌های صاحب اختیار است.
وی افزود: برای خدمت سربازی، چندین تصحیح قانونی نیاز است. یکی از آن‌ها در مجلس به تصویب رسیده است و  در مجلس حقوق سه ونیم میلیون تومان، برای سربازان مجرد و پنج میلیون تومان برای سربازان متاهل تصویب شده است.


خضریان، در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی خاطر نشان کرد: امروزه فضای مجازی جزء جدایی ناپذیر زندگی همه مردم است و این نیازمند قانون گذاری از طرف مجلس است.
خضریان با اشاره به عملکرد جنبش‌های دانشجویی اظهار کرد: قانون گذاری در زمینه فضای مجازی، مطالبه رهبر از مجلس شورای اسلامی است و باید اجرا شود، حمایت از این قانون، نیازمند حمایت جنبش‌های دانشجویی است.
همچنین وی بیان کرد: تصویب کلیات طرح صیانت از فضای مجازی به معنای مجوز ورود به این مسئله است و به معنای تصویب تمام ماده‌های این طرح نیست و دانشجویان نباید نسبت به تصویب طرح صیانت از فضای مجازی پا پس بکشند و به جریان‌های لیبرال و سرمایه داری نزدیک شوند.

این مجلس هنوز انقلابی است
روح الله متفکرآزاد گفت: این مجلس هنوز انقلابی است و سهولت دریافت مجوز‌های کسب وکار، مصوبه برای شفافیت حقوق نمایندگان مجلس، پرداخت یک سوم بدهی دولت به تامین اجتماعی و افزایش نظارت‌ها، از اقدامات همین مجلس است.
روح الله متفکرآزاد، نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالات دانشجویان پیرامون عملکرد مجلس یازدهم گفت: امروزه فضای کشور و رسانه‌ها به جای بررسی عملکرد مجلس بیشتر به دنبال حاشیه سازی برای مجلس هستند.
وی در رابطه با معیار‌های بررسی عملکرد مجلس، افزود : حوزه‌ی تقیین، نظارت و سبک زندگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی معیاری است که می‌توان به انقلابی یا غیر انقلابی بودن این مجلس رای داد.
روح الله متفکرآزاد، ضمن اشاره به تفاوت دیدگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شفافیت، گفت: نمایندگان مجلس در شفافیت، صاحب دیدگاه‌های مختلفی هستند. ما به عنوان نمایندگانی که به شفافیت اعتقاد داریم همچنان پای شفافیت ارا هستیم و سعی می‌کنیم مخالفان این طرح را قانع کنیم.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=14964

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.