• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
12
احمدی در گفت‌وگو با فارس:

متأسفانه قوه مجریه به جای قرار گرفتن در جایگاه پیشران اقتصاد مقاومتی نگاه معامله با غرب دارد

  • کد خبر : 5974
  • 15 فروردین 1396 - 18:15
متأسفانه قوه مجریه به جای قرار گرفتن در جایگاه پیشران اقتصاد مقاومتی نگاه معامله با غرب دارد

علیرضا احمدی قائم مقام تشکیلات انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به نامگذاری سال ۹۶ توسط رهبر معظم انقلاب و تأکید بر اشتغال و تولید، تصریح کرد: انقلاب اسلامی هرجا دارای رویکرد انقلابی بوده است، موفق شده است. امنیت، قدرت منطقه‌ای، دارا بودن علوم هسته‌ای، نانو و […]

علیرضا احمدی قائم مقام تشکیلات انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به نامگذاری سال ۹۶ توسط رهبر معظم انقلاب و تأکید بر اشتغال و تولید، تصریح کرد: انقلاب اسلامی هرجا دارای رویکرد انقلابی بوده است، موفق شده است. امنیت، قدرت منطقه‌ای، دارا بودن علوم هسته‌ای، نانو و رشد علمی همه از موفقیت‌های انقلاب اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: اما هرجا که نگاه مدیران و دولتمردان از انقلابی‌گری فاصله گرفته است، موفقیتی را شاهد نبودیم و وضعیت نامطلوبی ایجاد شده است. متأسفانه دولت‌ها در دوره‌های مختلف به عنوان متولی اقتصاد رویکرد مردمی نداشته و توجه به فعال کردن ظرفیت‌ داخلی در آنها اندک بوده است لذا شاهد وضعیت مطلوبی در اقتصاد نیستیم.

احمدی با تأکید بر اینکه رهبر انقلاب اولویت کشور را رفع مشکلات اقتصادی مردم می‌داند، اظهار داشت: متأسفانه قوه مجریه به جای قرار گرفتن در جایگاه پیشران اقتصاد مقاومتی، نگاه به بیرون و معامله با غرب دارد و سرمایه‌گذاری خارجی را تنها راه رفع مشکل اقتصاد می‌داند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: رفتار دولت در ۴ سال گذشته به عنوان یک تجربه نشان داد نتیجه نگاه به غرب چیزی جز برجام نبوده که نه تنها مشکلات را حل نکرده است بلکه کشور را در وضعیت بدی قرار داده است. توقع جدی این است که مسئولین و دولتمردان تغییر جدی در محاسبات و تصمیمات خود داشته باشند.

وی بیان داشت: تأکید رهبری بر اقتصاد مقاومتی نشان‌دهنده فهم دقیق ایشان از شرایط است. البته در این سال‌ها که رهبری مرتباً بر اقتصاد مقاومتی تأکید دارند، رفته رفته از نگاه کلی به جزئی آمده‌اند. این ناشی از آن است که برخی از مدیران نگاه درستی از اقتصاد مقاومتی ندارند. با این نوع شناخت مدیران از اقتصاد مقاومتی نمی‌توان توقع پیشرفت در اقتصاد را داشت.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=5974

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.