• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
17
اتحادیه مستقل در نامه‌ای به شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور

تحول جایگاه نماز جمعه دغدغه شورای سیاست گذاری باشد

  • کد خبر : 13559
  • 19 شهریور 1400 - 15:25
تحول جایگاه نماز جمعه دغدغه شورای سیاست گذاری باشد
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه‌ای به شورای سیاستگذاری ائمه‌ی جمعه کشور با تاکید بر لروم پاسخگویی به ابهامات حول این شورا خواستار ارائه برنامه در جهت ارتقاء جایگاه نماز جمعه شد.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان مستق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل  در نامه‌ای به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور  خواستار پسخگویی به سوالات و ابهانات پیرامون انتصاب ائمه جمهعه شد در متن این نامه آمده است:

اعضای محترم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور
سلام علیکم

نماز جمعه در ساختار فکری جمهوری اسلامی، جایگاه ویژه‌ای داشته و ظرفیت مهمی در وصول انقلاب اسلامی به اهداف خود دارد. فرصت خطبه‌های نماز جمعه این روزها در بسیاری از موارد به بیان احکام، مناسبت‌ها و سخنان معمول محدود شده است، این درحالی است که نمی‌توان اهمیت این گردهمایی سیاسی عقیدتی را در حل مشکلات مردم و اجرای آرمان‌های انقلاب اسلامی از جمله عدالت و مبارزه با فساد نادیده گرفت.

در این شرایط،‌ رویکرد شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، باید حمایت از ائمه جمعه‌ای باشد که اهمیت نقش خود را در تحقق اهداف جمهوری اسلامی درک کرده‌اند و در راستای حل مشکلات مردم قدم برداشته‌اند؛ این شورای سیاستگذاری باید در انتصاب امامان جمعه و نظارت بر عملکرد آنان، خصیصه‌ی فسادستیزی، حضور راه‌گشا در جمع مردم، اشراف نسبت به مشکلات منطقه و عدالت‌خواهی را در نظر بگیرد و تحول در ارتقای جایگاه نماز جمعه در بین مردم، به دغدغه‌ی جاری در شورا تبدیل گردد.

هر چند تمدید یا عدم تمدید حکم انتصاب ائمه‌ی جمعه در حوزه صلاحیت و اختیارات شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور است، اما با توجه نیاز مبرم کشور به وجود رویه فسادستیزی در بین مسئولان و با توجه به پیشینه‌ی متفاوت و قابل تامل امام جمعه‌ی لواسان در مبارزه با فساد و درگیری با ویژه‌خواران و مفسدان، در خصوص عدم تمدید حکم انتصاب ایشان، افکار عمومی نیازمند پاسخ و گفت‌وگو است.

از شورا انتظار می‌رود تا در وضعیت فعلی ضمن ارائه‌ی برنامه در جهت تحول در ارتقای کارآمدی نماز جمعه‌، یکی از اساسی‌ترین نیازهای کشور، یعنی عدالت را در تصمیم‌گیری‌های خود ملاک قرار دهد و نظر به حساسیت‌های ایجاد شده، مبنای رویه و تصمیمات خود را بیان کند.‌ امروز برای بازسازی اعتماد عمومی بیش از گذشته به شفافیت و گفت‌وگوی صادقانه بین مردم و مسئولین نیاز است. در این راستا از شما درخواست می‌شود تا‌ در اسرع وقت به سوالات و ابهامات موجود پاسخ داده و رویکرد و اصول خود را در انتصاب ائمه جمعه بیان نمایید.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=13559

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.