• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9
شوندی در افتتاحیه دومین مرحله از ششمین دوره کوثرانه:

قدم اول در حوزه زنان، تقویت بنیه فکری و نظری است

  • کد خبر : 17025
  • 28 اردیبهشت 1402 - 11:39
قدم اول در حوزه زنان، تقویت بنیه فکری و نظری است
دبیر زنان و خانواده اتحادیه انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در افتتاحیه دوره کوثرانه بیان کرد: اکنون مهم‌‌ترین معضل در تشکل‌ها مطالعه نداشتن است. وقتی به بررسی و تحلیل سخنان رهبری خطاب به عموم دانشجویان می‌پردازیم؛ نکته تاکیدی و کلیدی سخنان ایشان نداشتن مبانی فکری و کمبود مطالعه در بین آن‌هاست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل؛ زینب شوندی دبیر زنان و خانواده اتحادیه انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در افتتاحیه دوره کوثرانه بیان کرد:
در نسل فعلی تشکل‌ها آسیب‌شناسی وجود دارد که اکنون مهم‌‌ترین معضل در تشکل‌ها مطالعه نداشتن است. وقتی به بررسی و تحلیل سخنان رهبری خطاب به عموم دانشجویان می‌پردازیم؛ نکته تاکیدی و کلیدی سخنان ایشان نداشتن مبانی فکری و کمبود مطالعه در بین آن‌هاست. این ماموریت در قبال جامعه نیست؛ در قبال خودمان است. این اهل مبانی فکری بودن و مطالعه در تمام حوزه‌هاست که انسان را در محوریت رشد قرار می‌دهد.
انسان‌هایی که در اوایل انقلاب و قبل از آن در راه زمینه‌سازی برای تفکر و اندیشه اسلامی و ایجاد تمدن نوین اسلامی تلاش کردند که توانستند مبانی فکری-اعتقادی انقلابی ما را شکل دهند. در سخنان رهبری به تکرار می‌شنویم که می‌فرمایند به سراغ اندیشه‌های شهید مطهری، شهید صدر، شهید بهشتی، علامه مصباح و … بروید و مبانی فکری و اعتقادی خود را تقویت کنید.
خانم شوندی در ادامه بیان کرد: زنگ خطر و خلل اصلی در دانشگاه‌ها و بین دانشجویان همین اهل مبانی فکری نبودن است. رسالت کوثرانه در مرحله اول، بیان الفبای اندیشه‌‌های حوزه زنان است. در این زمان اگر جامعه دانشجویی بدون بنیه فکری باشد؛ در جریانات روز غوطه‌ور می‌شود و هیچ تحلیل و تبیینی برای خود ندارد.
قدم اول در حوزه زنان، تقویت این بنیه فکری و نظری است. تمام مسائل حوزه زنان، مسئله هویت زن مسلمان ایرانی است. ما در دوره کوثرانه تلاشمان بر تبیین این هویت و مشخص کردن به خصوص آن است. اندیشه سکان‌داران جمهوری اسلامی در حوزه زنان از «زن، ریحانه است» و «حجاب، صدف است» فراتر نمی‌رود.
اگر در این حوزه، دانشجویان تشکلی این مسائل را حل نکنند؛ فکر نکنیم که این مسئله حل می‌شود؛ قطعا کس دیگری نیست که آن را انجام دهد و این مسئله حل نشده همیشه خواهد ماند.
دبیر کمیته زنان و خانواده افزود: ما در راستای این هدف سرفصل‌هایی را در محوریت رشد و تبیین مسائل حوزه زنان تدوین کردیم. بررسی رسانه‌های تخصصی حوزه‌ی زنان داخلی و بین‌المللی؛ آشنایی با ساختارهای فعال در حوزه‌ی زنان ملی و بین‌المللی؛ بایسته‌های تدوین پروژه‌ی مطالبه‌گری؛ بایسته‌های تدوین عملیات رسانه‌ای؛ ضرورت و چگونگی مسئله محوری؛ سناریو نویسی و اصول روایت؛ اقناع مخاطب و کمپین سازی. دانشجویان تشکلی حلقه میانی بین دولت و مردم هستند و از دو مولفه مطالبه‌گری در برابر حکومت و از قدرت و همراهی جامعه‌ی مخاطب مردم جامعه برخوردارند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=17025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.