• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3
رضا تقی‌پور، در میزگرد اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل ؛

فیلترینگ نیاز به تصویب قانون جدید ندارد

  • کد خبر : 13805
  • 03 آبان 1400 - 20:02
فیلترینگ نیاز به تصویب قانون جدید ندارد
تقی‌پور،رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت گفت : هر کشور ملزم به طرح قوانین در فضای مجازی است. فیلتر کردن نیاز به قانون جدید ندارد و کارگروه جرایم رایانه‌ای قوانینی دارد که در صورت نیاز می‌تواند فضای مجازی را فیلتر کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، رضا تقی‌پور،رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت وعضو شورای عالی فضای مجازی درمیزگرد اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، در ابتدا‌ی جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان، خاطر نشان کرد؛طرحی که به نام صیانت از کاربران فضای مجازی می‌شناسیم؛ هم‌اکنون، حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه‌ی کاربردی نام دارد .

تقی‌پور در ادامه، به پرسش دانشجویان در رابطه با نمایندگی پیام‌رسان‌های خارجی،گفت: مبحث نمایندگی، در ۱۳۹۶/۳/۱۳در مصوبه شورای عالی فضای مجازی دررابطه با ساماندهی پیام‌رسان‌ها،گفته شده است و هرپیام‌رسانی که بیش از سیصدهزارعضو دارد باید نمایندگی خودش را در کشور ثبت کند واین چیز عجیبی نیست؛ هم‌چنین گفت: فعالیت پیام‌رسان‌های خارجی در قلمرو کشور، باید تابع یک سری قوانین باشد که همه‌ی کشور‌ها این قوانین را دارند وهمین مورد می‌تواند ضرورت طرح قوانین باشد؛ زیرا درمطالبه چیزی که از قبل بیان نشده است؛ معذوریم.

وی دررابطه با فیلترینگ گفت :در این طرح هفت مرحله مانند جریمه‌ی نقدی، جلوگیری از ارائه خدمات و… بیان شده است که هفتمین مرحله‌ی آن فیلترینگ است. در صورتی‌‌که تعریف محدود سازی، در جرایم رایانه‌ای، در سال ۸۷/۸۶ توسط مجلس تصویب شده است و فیلترینگ به عهده کارگروه مسائل جرایم رایانه‌ای، متشکل از سیزده نفر،مقامات امنیتی وقضایی است که رئیس آن دادستان کل کشوراست و این کارگروه بدون نیاز به این طرح و طبق قوانین خود، درصورت نیاز،می‌تواند محدودسازی را اجرا کند.هم‌چنین گفت: این طرح دستپخت مرکز پژوهش‌های مجلس است که بنده نیز با کلیّات آن موافقم اما در جزئیات آن نظراتی داریم که در کمیسیون مشترک بیان می‌کنیم.

تقی‌پورجدا از بیان اختیاری بودن استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی، استفاده از روش‌های تشویقی و ارائه‌ی خدمات داخلی که امکان دسترسی به آن در پیام‌رسان‌های خارجی نیست را نوید داد.هم‌چنین گفت: ما نباید توقع داشته باشیم پیام‌رسان‌های داخلی با هزینه‌ی کم، بتوانند همه چیز را فراهم کنند،نت ورک واتساپ هم برای آمازون هست وهنوز سیستم حمل و نقل بسیاری از کشور ها وابسته به آمریکا و انگلیس است و ایران در جایگاه خوبی از این بابت قرار دارد و ما از لحاظ فنی مشکلی نداریم .

تقی‌پور در رابطه با جرم انگاری فیلترینگ گفت: همانطور که معتاد، مجرم نیست و پخش‌کننده‌ی موادمخدرمجرم است .کاربرانی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند مجرم نیستند و کسانی که فیلترشکن‌ها را می‌فروشند مجرم‌اند. وی در رابطه با پرسش دانشجویان درمورد صحبت های مؤمنی نسب، گفت: برادرعزیزمان در این طرح نیستند اما در این‌باره نظراتی دارند که ابراز می‌کنند.

هم‌چنین در پاسخ به عدم اغنا وشفافیت این طرح برای رسانه و مردم گفت: متأسفانه مجلس ساز و کار مناسبی برای اطلاع رسانی ندارد و ما باید اطلاع رسانی خود را در این عرصه قوی کنیم.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=13805
  • نویسنده : حمیده برزگری
  • منبع : پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.