• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10
رئیس بنیاد مستضعفان:

بنیاد مستضعفان از توان جوانان انقلابی بیشتر استفاده خواهد کرد

  • کد خبر : 12093
  • 17 مرداد 1398 - 11:28
بنیاد مستضعفان از توان جوانان انقلابی بیشتر استفاده خواهد کرد

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در آیین افتتاحیه بیستمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: از توان جوانان انقلابی و ارزشی در بنیاد بیشتر استفاده خواهیم کرد.

 پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در آغاز سخنان خود با ابراز خورسندی از حضور در جمع دانشجویان انقلابی گفت: این حضور برای من افتخار است و می‌خواهم از سیمای نورانی شما انرژی بگیرم و از متصدیان برنامه برای شعار خردمندانه‌ای که انتخاب کردند، تشکر می‌کنم. شعار خوب نشانه عقلانیت شماست. سعی کنید عقلتان را نگه‌دارید، هر، چه سن انسان بالا می‌رود عقلش نیز باید کامل‌تر شود.

وی تأکید کرد: اگر برنامه‌ریزی بلندمدت و راهبردی را بر اساس همین شعارتان بنویسید، مطلوب است. این درخت تنومند انجمن اسلامی مثل انقلاب به چهل‌سالگی خواهد رسید.

فتاح در ادامه افزود: بدنه جوان را  در بنیاد تقویت خواهیم کرد. تغییر رفتار سازمانی از سخت‌ترین کارها است و فکر کنم توانستیم مقداری آن را تغییر دهیم. من در طول چهار سال ۱۷۰ سفر کاری رفتم و افسوس می‌خورم چرا بیشتر نتوانستم بروم. سعی کردیم با مردم صادق باشیم و آنچه عمل نکردیم را نگفتیم. ما با ساختار نظام کار می‌کنیم و رابطه خوبی با دولت داریم و از ارکان دولت به نفع محروم استفاده خواهیم کرد. در انتخابات سیاسی عمل نکردیم البته از سیاست می‌دانیم ولی سیاسی عمل نمی‌کنیم. کارهایی که درشان بنیاد نیست و باروحیه بنیاد سازگاری ندارد نیز انجام نخواهیم داد. توجه بیشتریبه مناطق محروم می‌کنیم و بنیاد علوی را تقویت خواهیم کرد. از شعار شما در بنیاد استفاده خواهیم کرد، کلمات پرمغزی در شعار شماست.

وی با اشاره به لزوم استفاده از جوانان انقلابی در بنیاد اضافه کرد: از توان جوانان انقلابی و ارزشی باید در بنیاد بیشتر استفاده شود.

فتاح خطاب به اعضای اتحادیه مستقل گقت: باید از آتش به اختیاری درست و با عقلانیت استفاده ببرید بااحساس با عقلانیت که جواب بدهد که خراب نکند اوضاع را، حضور شما درهرجا چون جوان هستید شور می‌دهد به جامعه، آقا اصرار دارد که شما وارد شوید در ارکان نظام و گروهای جهادی که آحاد گیری را پیدا کنید. باید خودتان را نقد کنید. ما باید عمق سواد خود را بالا ببریم آقای ما اسوه کتاب‌خوانی است بدانید. این فعالیت‌های شما نباید باعث شود درس‌هایتان را نخوانید. شریف واقفی نخبه بود؛ ما باید از شهدا الگو بگیریم.  امکانات زیاد داریم و امیدواریم باهمت شما و هدایت رهبری این تحریم‌ها را دور بزنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان در پایان سخنانش با اشاره به موضوع عدالت خاطرنشان کرد: عدالت این است که همه سر جای خود مشغول شوند. یعنی نیروهای ارزشی وفادار، انقلابی، جان‌برکف به‌کارگیری شوند. خواهشم این است که شما علاوه بر صراحت بیان و انقلابی بودن، اخلاقی نیز باشید. ما باید اخلاق مدار باشیم. مقام اصلی ما مقام گوشه خرابات است. رهبر انقلاب فرمودند مقام، رئیس بنیاد نیست؛ رئیس امداد نیست؛ وزارت نیست؛ ریاست جمهوری نیست؛ مقام اصلی ما گوشه خرابات است. باید در مقام خودمان باشیم و خودمان را فراموش نکنیم.

پس از پایان صحبت‌های فتاح، دانشجویان به بیان پرسش‌های خود پرداختند.

محمد دلگشایی عضو دفتر انجمن دانشجویان دانشگاه اصفهان سوال خود از فتاح را اینگونه مطرح کرد: ما شاهد فعالیت چهارساله شما در مدیریت کمیته امداد بودیم، مطلق شعارهایی که داشتیم مثل نوگرایی و جوان گرایی که جز دال مرکزی شعارهای ما در اتحادیه بوده را شما تا حدودی به‌خوبی پیاده کردید، واکنش‌هایی که از طرف دانشجویان نسبت به بنیاد مستضعفان که دارند بیشتراست، مباحثی که خیلی مطرح هست مثل تجاری‌سازی در بنیاد مستضعفان، مثل بنگاه. بحثی که برای ما اهمیت دارد بحث حقوق نجومی است.

رئیس بنیاد مستضعفان در پاسخ گفت: ما حتماً با شما هم‌نظریم که بنیاد مستضعفان صرفاً بنگاه اقتصادی نیست و نخواهد باشد؛ بلکه یک بنیاد حتماً اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و یک‌نهاد انقلابی در خدمت مردم و انقلاب است. ما اگر صدقه‌ی اقتصاد را بیشتر به مردم نشان دادیم و بقیه را نشان ندادیم یا کم‌کاری کردیم.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=12093

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.