• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4
فیروزی در گفتگو با تسنیم مطرح کرد:

صدور انقلاب باید مانند ظهور انقلابی مردمی باشد

  • کد خبر : 9257
  • 19 اسفند 1396 - 22:41
صدور انقلاب باید مانند ظهور انقلابی مردمی باشد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، نشست “مطالبه‌گری دانشجویان در خصوص برگزاری کنفرانس افق نو” عصر امروز با حضور نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی،حسین اخگرپور دبیرکل اتحادیه جامعه‌اسلامی دانشجویان، اسماعیل کوهی مقدم دبیر دفتر تحکیم وحدت، علیرضا فیروزی عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، عباس جوکار دبیر بین‌الملل دفتر تحکیم وحدت و محمدصادق طاهری […]

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، نشست “مطالبه‌گری دانشجویان در خصوص برگزاری کنفرانس افق نو” عصر امروز با حضور نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی،حسین اخگرپور دبیرکل اتحادیه جامعه‌اسلامی دانشجویان، اسماعیل کوهی مقدم دبیر دفتر تحکیم وحدت، علیرضا فیروزی عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، عباس جوکار دبیر بین‌الملل دفتر تحکیم وحدت و محمدصادق طاهری عضو جنبش عدالتخواه دانشجویی در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

فیروزی عضو شورای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ابتدای این نشست با اشاره به ماهیت کنفرانس افق‌نو اظهار داشت: کنفرانس افق‌نو گردهمایی و تجدید میثاق چهره‌های رسانه‌ای، آکادمیک، فعالان سیاسی، اساتید دانشگاه، نمایندگان سابق کنگره آمریکا چهره‌های شاخص اندیشمند اروپاست که به هویت و ماهیت اصلی غرب و آمریکا پی بردند.

** کنفرانس افق نو گردهمایی اندیشمندان شاخص اروپایی و آمریکایی است

وی گفت: این افراد در واقع بیدارشدگان غرب هستند که با حقایق غرب و جمهوری اسلامی ایران پی برده‌اند و متوجه شدند که ماهیت اصلی غرب چیزی نیست که رسانه‌های آنها امروز مطرح می‌کنند. اینکه آمریکا از سوی اسرائیل مورد استعمار قرار گرفته است.

عضو شورای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تصریح کرد: این کنفرانس سالانه توسط نادر طالب‌زاده و با حضور این شخصیت‌ها برگزار می‌شود. در واقع شرکت‌کنندگان این همایش با وجود اینکه در یک کشور زندگی می‌کنند اما به دلیل برخی اقتضائات موجود در این کشورها نمی‌توانند در کنار هم و در نشستی حضور پیدا کنند.

فیروزی با اشاره به برگزاری این کنفرانس طی ۵ سال گذشته خاطرنشان کرد: کنفرانس افق نو ۵ دوره برگزار شده است. آخرین دوره آن اربعین امسال در کربلای معلی برگزار شد. در این نشست چهره‌های سیاسی که در واقع رهبران فکری غرب هستند با یکدیگر به تبادل نظر پرداختند.

وی با بیان اینکه کنفرانس افق نو فرصتی برای جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: در این نشست چهره‌های آکادمیک و سیاسی محوریت حقایق انقلاب و غرب در گردهمایی دور هم جمع می‌شوند. در واقع این کنفرانس توفیقی است که برای جمهوری اسلامی ایران به خودی خود پیش آمده و از این طریق پیام انقلاب و جمهوری اسلامی ایران به غرب و اروپا و آمریکا منتشر می‌شود.

نشست تسنیم درباره برگزاری کنفرانس افق نو: مسئولان اگر حمایت نمی‌کنند کارشکنی هم نکنند

** صدور انقلاب باید مانند ظهور انقلابی مردمی باشد

عضو شورای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تصریح کرد: متأسفانه باخبر شده‌ایم که ششمین دوره این کنفرانس که قرار بود با رویکرد حمایت از فلسطین و قدس شریف و پایتختی قدس برگزار شود، به دلیل کم‌لطفی و کم‌سلیقگی برخی مسئولان و عدم حمایت لازم از سوی نهادهای مسئول با مشکلاتی روبرو شده است که امیدواریم با حمایت این دستگاه‌ها از برگزاری چنین نشست‌هایی آقای طالب زاده به ادامه کار خود بپردازد و این چراغ خاموش نشود.

فیروزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در شرایطی زندگی می‌کنیم که نمی‌توانیم نسبت به اطراف خود بی تفاوت باشیم، گفت: انقلاب اسلامی ایران پدیده‌ای است که پیش روی بشریت قرار گرفته و انقلابی آخرالزمانی است. معتقدیم انقلاب اسلامی ایران مردمی است و پیروزی آن به دلیل همین حمایت‌های مردمی صورت گرفته لذا صدور آن نیز در قالب فعالیت‌های مردمی تأثیرگذارتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی ۴۰ سال گذشته عملکرد دیپلماتهای کشور را در حوزه صدور انقلاب دیده‌ایم، افزود: معتقدیم صدور انقلاب نیز کاری مردمی است. نامه‌نگاری رهبر انقلاب به جوانان اروپایی گویای سیاست دیپلماسی عمومی ایران در مواجهه با غرب و آمریکاست. لذا دشمنان به همین دلیل تلاش می‌کنند که این انقلاب در نطفه خفه شود.

عضو شورای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اظهارات اخیر نتانیاهو علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: در قبال چنین رویکردی که آمریکایی‌ها و صهیونیستها دنبال نابودی انقلاب هستند باید با استفاده از ظرفیت این چهره‌های سیاسی و رهبران فکری غرب و اروپا که قطعا دنباله‌روهایی در جامعه اروپا دارند حقایق و ماهیت اصلی انقلاب را از طریق همین افراد که شاهدان عینی افول غرب و آمریکا هستند، به غرب و امریکا منتقل کرد.

فیروزی تأکید کرد: ما در خصوص صدور انقلاب با کسی تعارف نداریم و به همین دلیل از مسئولان و نهادهای مختلف می‌خواهیم ضمن حمایت از برگزاری چنین کنفرانس‌هایی اجازه دهند صدور انقلاب با ماهیتی مردمی و خودجوش صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری ۵ دوره این کنفرانس آثار و اثرات مناسبی داشت،گفت: در شرایطی که در جنگ نرم به سر می‌بریم می‌توانیم از ظرفیتهایی مانند این کنفرانس برای بیان حقایق غرب و جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم لذا هزینه در این مسیر بسیار پرفایده و سودمند خواهد بود.

عضو شورای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه اقداماتی نظیر برگزاری چنین کنفرانسی با حضور اندیشمندان غربی که با حضور خود در ایران به روشنگری در دانشگاه‌ها می‌پردازند یک مطالبه دانشجویی است، اضافه کرد: بسیاری از این اندیشمندان غربی طی نامه‌هایی که مستندات آن موجود است درخواست برگزاری دیدار با رهبر انقلاب را داشته‌اند، لذا از مسئولان نهاد رهبری نیز می‌خواهیم زمینه و فرصت این دیدار با رهبر انقلاب را برای آنها فراهم کند.

فیروزی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حمله برخی از طرفداران فرقه شیرازی به سفارت ایران در لندن گفت: از مسئولان وزارت امور خارجه می‌خواهیم قاطعانه در این زمینه موضع‌گیری کنند و اجازه ندهند، مانند قضیه توطئه درآویش که پس از شهادت غریبانه برخی از جوانان ما عده‌ای از سرکردگان دراویش مظلوم‌نمایی کردند، اجازه مظلوم‌نمایی به این فرقه را ندهند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=9257

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.