• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2
طباطبایی دبیر فرهنگی اتحادیه در گفت‌وگو با خبرنامه دانشجویان ایران:

شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید دست مایه سیاسی بازی قرار گیرد/ رئیس جمهور از جمع‌های دانشجویی گریزان‌اند

  • کد خبر : 11548
  • 30 فروردین 1398 - 17:55
شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید دست مایه سیاسی بازی قرار گیرد/ رئیس جمهور از جمع‌های دانشجویی گریزان‌اند

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ قرار بود سه شنبه این هفته پس از چهارماه تعطیلی جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شود که با دستور رئیس جمهور لغو شد. البته رئیس جمهور پیش از این دستور داده بود تا دو عضو این شورا یعنی حسن رحیم پور ازغدی و عزات الله ضرغامیبه علت انتقادات […]

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ قرار بود سه شنبه این هفته پس از چهارماه تعطیلی جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شود که با دستور رئیس جمهور لغو شد. البته رئیس جمهور پیش از این دستور داده بود تا دو عضو این شورا یعنی حسن رحیم پور ازغدی و عزات الله ضرغامیبه علت انتقادات خود به دولت به این جلسه دعوت نشوند، این موضوع با واکنش های مختلفی روبرو بود و گویا همین مورد باعث شده است تا افراد دیگر این شورا نیز در جلسه حضور پیدا نکنند و به گفته واعظی تعداد نفرات به حد نصاب نرسیده و جلسه لغو شود.

فاطمه سادات طباطبایی، دبیر فرهنگی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت و گو با «خبرنامهم دانشجویان ایران» پیرامون شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تاکید بر این نکته که نباید شورای عالی انقلاب فرهنگی دست مایه سیاسی بازی شود، گفت: در هفته اخیر اخبار پراکنده ای مبنی بر عدم دعوت برخی از اعضا شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسات این شورا به گوشمان رسید که شواهد امر مبنی بر برخورد غیر قانونی و سلیقه ای رییس این شورا، جناب آقای رییس جمهور در روند برگزاری جلسات شورای عالی فرهنگی است . بدین جهت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور بر خود لازم دانست در مقابله با این برخورد غیر قانونی نامه ای را خطاب به ایشان منتشر سازد و اعلام نماید شورایی که باید محفل فرهنگ سازی عمومی باشد نباید دست مایه سیاسی بازی قرار گیرد.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه گفت: مسئله حایز اهمیت دیگر این است که سایت حامی دولت در ابتدا خبری مبنی بر توصیه رهبری برای عدم شرکت دو عضو شورا عالی انقلاب فرهنگی در جلسات را منتشر کرد و این بار اولی نیست که دولت سعی دارد رفتار ها و خواسته های خود را منسوب به رهبری نشان دهد. در شرایط فعلی اقتصادی کشور بی تدبیری دولت تدبیر و امید بر کسی پوشیده نیست و گویا رییس جمهور منتخب ملت تدبیری جز پنهان شدن در سایه مقبولیت رهبری را ندارد.
طباطبایی افزود: قریب به شش سال از دوره مسئولیت جناب اقای دکتر روحانی میگذرد و علارقم اینکه یکی از شعار های انتخاباتی ایشان آزادی سیاسی ، اجتماعی و آزادی بیان بوده است بارها شاهد برخورد های نامتعارف ایشان با منتقدان بوده ایم. متاسفانه دامنه این انتقاد گریزی ایشان و دولت مردانشان نه تنها از سطح کش و مکش های جریانات سیاسی گذشته بلکه بدنه جنبش دانشجویی را هم در بر گرفته است.

دبیر فرهنگی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: بدیهی است که دانشجویان تمایل به اعلام نقطه نظراتشان به اعضا اصلی کشور را دارند اما جناب اقای رییس جمهور علارقم مقام معظم رهبری که از حضور در چنین جمع هایی استقبال میکنند ایشان از جمع های دانشجویی گریزان اند و در موارد معدودی هم که حضور داشتند سعی شده حضار به صورت گزینشی انتخاب گردند که این نارضایتی زیادی در بین دانشجویان با گرایش های سیاسی متفاوت ایجاد کرده است.

او افزود: در شرایطی که رییس جمهور یک کشور دانشجوی منتقد را فرقانی خطاب میکند برخورد قضایی شکل گرفته با مسئولین تشکل های دانشجویی به دلایل مطرح کردن نقطه نظراتشان در بیانیه و یا حتی استفاده علامت تعجب در آن جای تعجب ندارد چرا که در دوره ریاست جمهوری ایشان مرز های آزادی بیان فرسنگ ها جا به جا شده و از اصل مفهوم این واژه عملا هیچ نمانده است.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل کشور در ادامه گفت: بیش از سه ماه از حواشی انتصاب دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی میگذرد، شورایی که نمیتوان نقش به سزای آن را در تعالی فرهنگی کشور نادیده گرفت. در آن زمان فارغ از حواشی به وجود آمده و گرایش های سیاسی برای تغییر روند انفعال این شورا تلاش های بسیاری برای هماهنگی جلسه ای با دبیر جدید و ایراد پیشنهاداتمان در این باب داشتیم اما هر بار به بهانه ای این‌ جلسه شکل نگرفت و با توجه به اتفاقات اخیر گویا روند جدید این شورا به گونه ایست که هر گونه انتقاد را چه از عضو حقیقی آن چه از تشکل دانشجویی مردود می دانند .

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=11548

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.