• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

سیزده دوره «جهاد اکبر» با چه شعارهایی برگزار شد؟!

  • کد خبر : 1998
  • 30 دی 1394 - 22:59
سیزده دوره «جهاد اکبر» با چه شعارهایی برگزار شد؟!

شعارهای هرسال اردوهای جهاد اکبر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشو، تببین کننده مسائل روز در زمینه های فکری، سیاسی و .. است که در این اردوهای تشکیلاتی مهمانان مدعو با سخنرانی های خود در مسائل مد نظر، در آخر به پای پرسش دانشجویان در زمینه های مختلف خواهند نشست و پاسخ گو خواهند بود. […]

شعارهای هرسال اردوهای جهاد اکبر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشو، تببین کننده مسائل روز در زمینه های فکری، سیاسی و .. است که در این اردوهای تشکیلاتی مهمانان مدعو با سخنرانی های خود در مسائل مد نظر، در آخر به پای پرسش دانشجویان در زمینه های مختلف خواهند نشست و پاسخ گو خواهند بود.

اردوی تشکیلاتی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشور، در طی این سال ها شعارهای خاصی را برای خود داشته است که در ادامه به بازخوانی آن شعارها خواهیم پرداخت:

نخستین دوره اردوی جهاد اکبر سال ۸۱: جریان سازی

دومین دوره اردوی جهاد اکبر سال ۸۲: گفتمان سازی

سومین دوره اردوی جهاد اکبر سال ۸۳: بستر سازی

چهارمین دوره اردوی جهاد اکبر سال ۸۴: سند گفتمان دانشجویی مسلمان 

پنجمین دوره اردوی جهاد اکبر سال ۸۵: “ایمان عاشورایی، عزم انقلابی، جهاد علمی

ششمین دوره اردوی جهاد اکبر سال ۸۶:  گفتمان دهه چهارم انقلاب اسلامی؛ اعتماد به نفس ملّی برای پیشرفت
شعار این سال این گونه تبیین می شود که هر چند پس از انقلاب شکوهمند اسلامی با چالش های فراوانی روبرو شدیم اما در نهایت با اعتماد به نفس ملی توانستیم از سد این مشکلات گذر کنیم.دانشگاه و دانشگاهیان نیز به عنوان قشر تاثیرگذار در روند پیشرفت، عامل مهمی در رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی هستند. در مسیر آشنا شدن با راه درست برای رسیدن به این اهداف که همان خط امام و رهبری است، مهمترین وسیله خودسازی است و بعد از این امر، مقوله معرفت دینی که دارای دو بخش مردم‌سالاری دینی به عنوان مبحثی کامل و نقصان ناپذیر و مهدویت به عنوان جهت دهنده تمام تفکرات است، قرار دارد.عامل سوم در پیشرفت ارتقای توان تحلیل سیاسی دانشجویان است. بحث تشکیلات و اهمیت آن نیز به نوبه خود مهم و دارای جایگاه رفیعی در امر پیشرفت است.

هفتمین دوره اردوی جهاد اکبر سال ۸۷: الگوی ایرانی – اسلامی توسعه؛ مسئولیت نخبگان انقلابی و متضمن پیشرفت و عدالت

هشتمین دوره اردوی جهاد اکبرسال ۸۸:پیروزی در جنگ نرم با بصیرت در تصمیم، شجاعت در اقدام، پیروی از رهبر و امام
که با فضای فتنه انتخابات آن سال روبرو بودیم، شعار هشتمین اردوی تشکیلاتی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشور انتخاب شد. بصیرت در تصمیم، شجاعت در اقدام، و پیروی از رهبر و امام؛ در فضای غبارآلود فتنه حق و باطل مشبته می شوند. مردم به خصوص نخبگان برای اینکه بتوانند تشخیص دهند و تصمیم درستی بگیرند نیاز به بصیرت دارند. در مرحله دوم گاها تشخیص صحیح داده می شود اما به واسطه فشار سنگین روانی و رسانه ای، و یا حب و بغض های شخصی، حزبی و گروهی، و ضعف نفس اقدام موثر در لحظه و درست صورت نمی پذیرد که نیاز به شجاعت و تقوای الهی دارد.

نهمین دوره اردوی جهاد اکبر سال ۸۹: عدالت؛ آرمان امروز، واقعیت فردا
دلیل انتخاب این شعار این اردوی تشکیلاتی اینگونه تبیین شده است که اساسی ترین شعار انقلاب اسلامی که «عدالت» بوده است؛ این شعار فراتر از ارزش های دینی بوده و اکنون نیز مهمترین آرمان نظام مقدس جمهوری به شمار می آید. چشیدن طعم عدالت در دولت نهم و دهم، عطش دستیابی به آن را در مردم بیش از پیش کرده است و امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد محقق شدن این شعار در کشور باشیم.

دهمین دوره اردوی جهاد اکبر سال۹۰: خانه ملت در راس امور است، نه کاخ قدرت و ثروت؛
شعار اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور در دهمین اردوی تشکیلاتی جهاد اکبر سال ۹۰ برای ورود به مباحث انتخاباتی بود.نگاه بدنه دانشجویی به مجلس این است که این محل خانه ملت و نه کاخ قدرت و ثروت است مقام معظم رهبری در اولین موضع‌گیری خودشان نسبت به انتخابات بحث چسبندگی نمایندگان به کانون‌های قدرت و ثروت اعلام نظر کردند.

یازدهمین دوره اردوی جهاد اکبر سال ۹۱: پیشرفت در سایه عدالت از مسیر مقاومت
شعار این دوره؛ منبعث از نگاه اتحادیه به جامعه بود که مطالبه ملت از هفتمین رئیس جمهور،” پیشرفت در سایه عدالت از مسیر مقاومت” بود. با گذشت سی و ۳۵ سال از انقلاب همه جهان منتظرند تا ببینند انقلاب کارآمدی خود را تا چه حد حفظ می‌کند. حفظ کارآمدی تنها با پیشرفت جمهوری اسلامی محقق می‌شود.

دوازدهمین دوره اردوی جهاد اکبر سال ۹۲: پیام انقلاب اسلامی؛عزت و اقتدار ملی،از مسیر پیشرفت درون زا،با اتکابه وعده الهی

سیزدهمین دوره اردوی جهاد اکبر سال ۹۳: رسالت انجمن اسلامی پرورش جوانان مومن و متخصص برای ایرانی مقتدر، مستقل و پیشرفته

و اینک چهاردهمین دوره!

چهاردهمین اردوی اموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر از جمعه هفته آینده (نهم بهمن) با شعار دانشجوی انقلابی، دانشگاه اسلامی، زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=1998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.