• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
30
یادداشت محسن حقی؛ دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

سکوت تشکل‌های دانشجویی پیش از انتخابات قابل توجیه نیست!

  • کد خبر : 12205
  • 18 شهریور 1398 - 18:43
سکوت تشکل‌های دانشجویی پیش از انتخابات قابل توجیه نیست!

هردوره از انتخابات اغلب کاندیداهایی دارد که مردم آن‌ها را به خوبی می‌شناسند یا شناخت منفی مانند سوءاستفاده و رانت یا مثبت چون دستگیری از فقرا و بیماران خاص دارند؛ معمولاً هر دوره از انتخابات چهره‌های جدیدی را دارد که برای پوشش کاندیدای اصلی به میدان می‌آیند و هر دوره نیز مسلح به سلاح عوام […]

هردوره از انتخابات اغلب کاندیداهایی دارد که مردم آن‌ها را به خوبی می‌شناسند یا شناخت منفی مانند سوءاستفاده و رانت یا مثبت چون دستگیری از فقرا و بیماران خاص دارند؛ معمولاً هر دوره از انتخابات چهره‌های جدیدی را دارد که برای پوشش کاندیدای اصلی به میدان می‌آیند و هر دوره نیز مسلح به سلاح عوام فریبی و تزویر هستند که خوب آموخته‌اند این سلاح را چگونه استفاده کنند که مجدد بتوانند آرای مردمی را تصاحب کرده و کرسی خانه ملت را اشغال کنند.

بحث مهمی وجود دارد و آن این است که کسی که برای خدمت به مردم شوق، ذوق و علاقه داشته باشد و حقیقتاً هدفش خدمت باشد چه دلیلی دارد از این ترفندها به شیوه‌ای ناجوانمردانه بهره ببرد؟ آیا جای سوال نیست که این‌ها چرا اینگونه مشتاق خدمت می‌شوند و نزدیک انتخابات این چنین متواضع، مردمی و گره‌گشای مشکلات فقرا می‌شوند و برای مدت چند ماهه در مراسامات مردم شرکت می‌کنند و به خوبی و گشاده‌رویی و گاهی با چاشنی چاپلوسی با مردم برخورد می‌کنند اما بعد از کسب آرای مردمی و راه یافتن به مجلسی که حاصل خون شهدای همین مردم است و قرار گرفتن در کرسی نمایندگی باز خلق و خو عوض می‌کنند و چنان غیرقابل دسترسی می‌شوند که گویی نه بوده‌اند و دینی به ملت دارند؟!

در این بین وظیفه تشکل‌های دانشجویی که حقیقتاً به این کشور و آینده و مردم این مرزوبوم تعصب دارند و برای آن‌ها پیشرفت، توسعه، عدالت و بهبود وضع زندگی مردم مهم بوده غیرقابل انکار است!

سکوت تشکل‌های دانشجویی پیش از انتخابات یا بی‌صدا حرکت کردن این نهادهای مهم چه توجیهی دارد و چرا نباید وارد عرصه روشنگری پیش از انتخابات شوند؟ مگر قشر دانشجو مهم ترین و اثرگذار ترین قشر آینده ساز این مملکت نیست؟

پس یقینا وظیفه ذاتی تشکل‌های انقلابی هم قابل انکار نیست، انتظار به حق دانشجویان از تشکل‌های انقلابی ورود موثر به عرصه روشنگری و مقابله با حیله‌ها و ترفندهای برخی کاندیداهای معلوم‌الحال انتخابات پیش روست همه مردم نمی‌توانند در مورد این ترفندها و حیله‌ها سال‌ها و ماه‌ها تحقیق و پژوهش کنند و این وظیفه تشکل‌های دانشجویی است که به تببین و روشنگری موثر بپردازند و آگاه کنند قشری را که آینده ساز این کشور هستند تا حماسه انتخاب حقیقتاً باعث تحول در اوضاع زندگی مردم به طور ملموس شود و برخی اتفاقات تلخ سال‌های گذشته تکرار نشود.

نه تنها وظیفه ذاتی، بلکه وظیفه شرعی است این مهم که حقیقتا از کم توجهی به آن گلایه‌مندیم و امیدواریم تشکل‌های دانشجویی بیش از پیش این مهم را مورد عنایت قرار داده و وقت بگذارند که قطعاً موثر خواهد بود و اگر درست انجام شود و درست حرکت کند نتایج بسیار ملموس خوبی خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=12205

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.