• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14
فتاح در نشست اتحادیه دانشجویان مستقل:

سعه صدر بالاترین خصلت یک دولتمرد در نظام اسلامی است/ در ساز اختلاف ندمیم

  • کد خبر : 6811
  • 31 مرداد 1396 - 14:23
سعه صدر بالاترین خصلت یک دولتمرد در نظام اسلامی است/ در ساز اختلاف ندمیم

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بالاترین خصلت یک دولتمرد در نظام اسلامی این است که سعه صدر داشته باشد. سعه صدر در قران یک سوره شده است و بسیار مهم است و خدا این صفت را به رخ پیامبر می‌کشد.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان مستقل، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که در دانشکده الهیات دانشگاه علامه در حال برگزاری است، ضمن بیان خدمات دولت شهیدرجایی گفت: رجایی ۲۵ روز بیشتر رئییس جمهور نبود ولی در همان مدت کوتاه استکبار را در سازمان ملل به محاکمه می‌کشد و طرح شهید رجایی را اجرا می‌کند و این طرح در نظام اسلامی ماندگار شد و همه روستائیان دعاگوی شهید رجایی هستند.

فتاح در قسمت دیگری از سخنانش تصریح کرد: اگر همه ما انقلابیها و ارزشی قدر رهبری که نعیم انقلاب هستند را درست بدانیم بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود و هرچقدر قدر ناشناسی کنیم به همان اندازه جایگاه ما افت می‌کند.

وی ادامه داد: اگر از من بپرسند الان در نظام اسلامی و انقلاب کجا ایستادیم می‌گوئیم تا همان اندازه که به این نعیم اعتقاد داریم و ولایتمداریم در همانجا ایستاده‌ایم. هر چقدر ولایتمدار شویم و ایمان ما قوی تر شود جایگاه ما بالاتر خواهد رفت.

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: الان احساس می‌کنم حضورم در کمیته امداد نعمتی بوده است که رهبر معظم انقلاب به عهده من گذاشته است. فقرا و مستمندان انسانهای بزرگ و ولی نعمتان انقلاب هستند.

فتاح در ادامه گفت: آقای قرائتی به من توصیه کردند که به کسانی که ازدواج می‌کنند وام بدهیم با این وجود زمانی که این موضوع را بررسی کردم ۱۰۰ هزار نفر از مددجویان در نوبت ازدواج قرار داشتند که به لطف الهی الان سد جهیزیه در کمیته امداد شکسته شده است.
وی اضافه کرد: محرومین و مستضعفین بهترین مدافعان و ولی نعمتان انقلاب اسلامی هستند و ما باید دست آن‌ها را ببوسیم.

فتاح افزود: امروز دشمنان جمهوری اسلامی ایران و استکبار به وضعیت بدی دچار شده اند به گونه‌ای که دنیا ترامپ را به خاطر شرایطی که برای آمریکا رقم زده و استعفا‌ها و برکناری‌های که هر روز از کاخ سفید می‌شنویم به سخره گرفته است.

فتاح یادآور شد: در لبنان سه ساعت و نیم با آقای سیدحسن نصرالله صحبت کردم وی می‌گفت من وقتی در لبنان صحبت می‌کنم خیابانهای تلاویو و اسرائیل خلوت می‌شود و می روند به صحبت‌های بنده گوش می‌دهند چون آنجا می‌گویند سخنان سیدحسن نصرالله درست است. این مرد حد صداقت را به حدی رسانده که دشمن خونی‌اش آن را قبول دارد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر انجام رفتار درست با رقبای سیاسی، گفت: امام(ره) ما را به وصیت و یکپارچگی وصیت کرده است. در دوران انقلاب همه آمدند، ۹۸ درصد رای دادند ولی آیا همه از نظر سیاسی مانند هم فکر می‌کردند؟ همه با حجاب بودند؟

فتاح ادامه  داد: اینقدر در ساز اختلاف ندمیم. دشمن از اختلاف ما خوشحال می‌شود، مسائل داخل خانه باید درون خانه و توسط پدر و برادرانه حل شود. اختلاف سلیقه وجود دارد ولی باید سعه صدر داشته باشیم و خودمان را کنترل کنیم.

وی افزود: بالاترین خصلت یک دولتمرد در نظام اسلامی این است که سعه صدر داشته باشد. سعه صدر در قران یک سوره شده است و بسیار مهم است و خدا این صفت را به رخ پیامبر می‌کشد.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: اخلاق حسنه و اسلامی پس کجا باید تجلی پیدا کند، ما نباید از مدار اخلاق بیرون برویم، از مدار اخلاق بیرون برویم می‌شود هوای نفس.

فتاح در ادامه به مسئولیت‌های مختلفی که در وزارت نیرو، بنیاد تعاون و کمیته امداد داشته‌ اشاره کرد و افزود: به همین دلیل به شهرهای مختلف کشور سفر کردم و می‌بینم وضعیت کشور نسبت به قبل از انقلاب بسیار بهتر شده است.

وی در ادامه خطاب به دانشجویان گفت: به اعتقاد بنده باید بر روی نقاط قوت و دست‌آوردهای نظام جمهوری اسلامی متمرکز شوید چون این نوع نگاه به شما امید می‌دهد.

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: دانشجویان محیط‌های دانشگاهی را تند نکنند، این روند جفا به انقلاب اسلامی است. نباید در برنامه‌های خود از حدود اسلامی خارج شوید و آن را رعایت نکنید.

وی گفت: امروز شرایط دشمنان انقلاب در وضعیت بدی است و علی‌رغم فشارها و جوسازی رسانه‌ای آنها در وضعیت بسیار خیلی بدی به سر می‌برند. از گروهک منافقین گرفته تا استکبار جهانی وضعیت‌شان امروز نامناسب است و این مسئله به دلیل موفقیت‌ها و پیروزی‌های جبهه مقاومت و نیروهای اسلامی در جهان است.

فتاح در تکمیل سخنانش افزود: شکست آنها در حلب، موصل،‌ عراق و لبنان باعث شده که شرایط آنها امروز بسیار بد شود و ما باید از این وضعیت به نفع خودمان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: پشتکار، توجه به احکام اسلامی، رعایت حق‌الناس و حق و حقوق مردم از مسائلی است که می‌تواند شما را در مسیر خود موفق بدارد. باید در کشور خود به دنبال الگو شدن برای سایر کشورهای اسلامی باشیم و رویکردی را در پیش بگیریم که ما را به این وضعیت نزدیک می‌کند.

فتاح خطاب به دانشجویان ادامه داد: یکی از مشکلات ما در کشور این است که کارها را نیمه تمام رها می‌کنیم، به همین دلیل شما وقتی مسئولیت و یا کاری بر عهده گرفته‌اید آن را تمام و کمال انجام دهید.

رئیس کمیته امداد گفت: وقتی مسئولیت کمیته امداد از سوی رهبر معظم انقلاب بر عهده بنده قرار گرفت چون در این حوزه کار نکرده بودم دغدغه داشتم که آیا می‌توانم از پس آن برآیم یا نه؟ اما امروز احساس می‌کنم این مسئولیت منتی از سوی رهبری به بنده بوده است و افراد تحت پوشش کمیته امداد ولی‌نعمتانی هستند که بنده فرصت خدمت به آنان را دارم.

وی خاطرنشان کرد: ما در کمیته امداد، سیاسی، عمل نمی‌کنیم اقدامات ما فراجناحی، فرامذهبی و فراقومی است، دراین جایگاه سنی و شیعه و قومیت‌ها فرقی نمی‌کنند.

رئیس کمیته امداد گفت: تغییر ساختمان کمیته امداد و تصویب قانونی درباره زمان پرداخت حقوق مددجویان از اقدامات مناسب دو سال اخیر در کمیته است.

وی در خاتمه اظهارداشت: وقتی مسئولیت را گرفتیم جوانان زیادی که تحت پوشش کمیته امداد بودند در صف وام ازدواج و جهیزیه قرار داشتند که به لطف خدا امروز یک نفر هم در این صف معطل نمانده است.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.