• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
20

سازمان ها، افراد و نهاد های نامبرده جهت جلوگیری از فساد با تمام تلاش و جدیت اقدام کنند

  • کد خبر : 6379
  • 14 خرداد 1396 - 3:24
سازمان ها، افراد و نهاد های نامبرده جهت جلوگیری از فساد با تمام تلاش و جدیت اقدام کنند

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان مستقل؛ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان نسبت واگذاری و روند خصوصی سازی، عدم شفافیت اقتصادی و اخراج کارگران کارخانه المهدی در بیانیه ای صادر کرد. متن کامل بیانیه بدین شرح است: «وَمَا لَکُمْ لاَ تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاء وَالْوِلْدَانِ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْیَهِ […]

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان مستقل؛ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان نسبت واگذاری و روند خصوصی سازی، عدم شفافیت اقتصادی و اخراج کارگران کارخانه المهدی در بیانیه ای صادر کرد.

متن کامل بیانیه بدین شرح است:

«وَمَا لَکُمْ لاَ تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاء وَالْوِلْدَانِ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْیَهِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنکَ وَلِیًّا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنکَ نَصِیرًا[نساء/ ۷۵]

یکی از مواردی که انسان در قبال آن مسئول است مظلومیست که مورد ظلم واقع می شود. همگان در برابر ظلم به افراد بی گناه مسئول بوده و کسی که صدای مظلومی را بشنود و بدون عذر به او کمک نکند مسلمان نیست. مسلمان واقعی و انسان دارای وجدان در برابر تعدی به مظلوم نمی تواند بی تفاوت باشد.
داغ کارخانه المهدی بندرعباس بر دل مادران و مستضعفان هرمزگان نشست. جنگ بر سر قدرت و ثروت، لابی و رانت، خصوصی سازی و دولتی بازنده ای نداشت جز ۶۰۰ خانواده ی بی بضاعت هرمزگانی
مدتهاست ابهام و عدم شفافیت در کارخانه آلومینیوم المهدی مسئله اول استان شده، مسئله ای که توسط هیچ مسئول بلند پایه ای آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفت.
انگشت اتهام رسانه ها و عوامل مختلف هر روز به سمت یک شخص و نهاد میچرخد و هیچ گاه اقدامی عملی درخور مشاهده نشده است.
المهدی از روز ((خصوصی سازی و شروع واگذاری)) باید ذره به ذره و لحظه به لحظه واکاوی شود،شفاف سازی کمترین حق این مردم است که باید احقاق حق شود.
* فساد ساختار یافته اقتصادی در پرونده واگذاری المهدی و خصوصی سازی آن
* تجارت نفوذ و رابطه با مدیران کلان استانی
* روند قیمت گذاری بر روی کارخانه
* دلایل فروش زیر قیمت کارخانه که مبلغ هنگفت ۶۰۰ تا ۸۰۰میلیاردی را نشان می دهد( طبق گزارش سازمان کل بازرسی کشور به سران سه قوه)
* ارتباطات با مدیران مسئول استانی و استفاده در مدیریت های کارخانه
* اخراج ۶۰۰ نیروی خدماتی
اینها در شرایطی است که رفتارهای مشابهی در معدن فاریاب نیز انجام شده و این اولین بار نیست.
البته در مورد اخراج کارگران این شرکت که سرمایه های انسانی و سمبل فقر و بی پناهی هستند ظلم روا داشته شده که متاسفانه از هیچ جایی حمایت نشده اند.
سازمان خصوصی سازی به عنوان متولی اصلی حفظ و صیانت از بیت المال در امر واگذاری ها، دادستانی کل و دیوان محاسبات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امام جمعه محترم بندر عباس، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان بازرسی کل و بازرسی استان همه و همه موظفند در راستای شفاف سازی واقعی و مبارزه با فساد و تخلفات و همچنین احقاق حقوق کارگران اخراج شده تمام توان خود را بکار گرفته و هر چه سریعتر اقدام کنند.
أُوصِیکُمَا بِتَقْوَى اللَّهِ…. کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً ( [۳] نامه ۴۷، نهج البلاغه)
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان تمام قد در مقابل تخلفات و کم کاری دستگاه های ذی ربط خواهد ایستاد و تا رسیدن به سرانجام و شفاف سازی از پای نخواهد نشست.
لذا سازمان ها، افراد و نهاد های نامبرده جهت جلوگیری از فساد و رفع انگشت اتهام به سمت خودتان در حل این بحران با تمام تلاش و جدیت اقدام کنید.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.