• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
13
در بیست و سومین نشست سالانه اتحادیه؛

رویداد پژوهشی امت عدل در بیست‌وسومین نشست سالیانه‌ی اتحادیه‌ برگزار خواهد شد.

  • کد خبر : 15857
  • 27 مرداد 1401 - 15:26
رویداد پژوهشی امت عدل در بیست‌وسومین نشست سالیانه‌ی اتحادیه‌ برگزار خواهد شد.
در بیست‌وسومین نشست سالیانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، اختتامیه رویداد پژوهشی امت عدل برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل؛ رویداد امت عدل با هدف تامل هدفمند فعالین تشکل‌های دانشجویی در مسئله عدالت اقتصادی در تاریخ بیست و هفتم مرداد ماه با محوریت آسیب شناسی و مسئله یابی در کنشگری برگزار می‌شود.

افرادی که علاقمند به شرکت در این رویداد بودند نتایج مطالعات و تحقیقات خود را تا تاریخ بیست و پنجم مرداد ماه در چهارمحور به واحد سیاسی اتحادیه ارسال کردند؛ این چهارمحور عبارتند از:
۱) نسبت نظام بانکی و تحقق عدالت
۲) نسبت نظام مالیاتی و تحقق عدالت
۳) کارکرد فقه پویا درتحقق عدالت
۴) نسبت سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم و عدالت

رویداد مذکور علاوه بر بخش پژوهش، دارای بخش ارائه نیز می‌باشد که ناظر به کیفیت ایفای هر بخش ارزیابی صورت می‌گیرد و نفرات برتر معرفی خواهند شد.
در بخش ارائه شرکت کنندگان می‌بایست در حضور داوران و اعضای شرکت کننده در نشست سالیانه به بیان یافته‌های تحقیق خود بپردازند.
این یافته‌ها در نهایت باید به این پرسش پاسخ دهد که نسبت هر یک از موضوعات فوق با تحقق عدالت چیست، علاوه بر آن وضعیت موجود و وضعیت مطلوب در این حوزه را همراه با ارائه راهکار، پیشنهادات و چشم انداز در هر موضوع تشریح کند.

در این رویداد آقایان وحید عزیزی مدیرکل بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، آقای دکتر مقصودی معاونت وزارت کار و هیئت علمی اقتصاد دانشگاه قم و آقای محمد رضا گلرو مفرد کارشناس و پژوهشگر اقتصادی به داوری آثار خواهند پرداخت‌‌.
لازم به ذکر است قبل از برگزاری اختتامیه، سلسه جلسات تخصصی بررسی راهکاری‌های تحقق عدالت در جامعه اسلامی با بررسی ساختارهای کلان اقتصادی به صورت حضوری و مجازی با حضور جمعی از اساتید و کارشناسان مطرح این حوزه برگزار شده بود.

هدف از این جلسات این بود تا ضمن پراختن به مسئله ضروری و مهم عدالت به صورت تخصصی، آمادگی ذهنی لازم برای ارائه دهندگان نیز ایجاد شود؛ اشخاص با توجه به محتوای این جلسات و مطالعات فردی، به جمع‌بندی لازم برسند.‌

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=15857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.