• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
14
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اهواز پیرامون اتفاقات اخیر

روایت کنید تا روایت نشوید

  • کد خبر : 16108
  • 03 مهر 1401 - 14:31
روایت کنید تا روایت نشوید
 مهم‌ترین عاملی که می‌تواند جامعه را ایمن و قوی کند، «تبیینِ درست، جامع، فراگیر و به موقع» است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز طی بیانیه‌ای پیرامون اتفاقات اخیر اعلام کردند:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

این روزها شاهد اتفاقات ناگوار در جامعه و کشور هستیم که قلب ما را بدرد می‌آورد و از آنجا که موجب جریحه دار شدن احساسات مردم و عامل ایجاد آشوب‌ها و اغتشاشات هست، لازم است دستگاهای مسئول براساس دستور صریح رؤسای محترم قوای سه‌گانه کشور ضمن بررسی همه جانبه موضوع، نتایج آن را به اطلاع مردم و افکار عمومی برسانند و در صورت تقصیر احتمالی با متخلفین برخورد لازم صورت بگیرد.‌ در این ماجرا بیان چند نکته ضروری است:

 

۱_در حادثه‌ی فوت شدن خانم مهسا امینی و داغ‌دار شدن ملت ایران ضروری‌ترین و لازم‌ترین کار اعلام به‌موقع و رسیدگی کامل، جهت یاری کردن اذهان آحاد جامعه در قضاوت منصفانه می توانست باشد.

 

۲_ با شیوه‌ی غلط، نامتعارف و بی‌اندیشه، که گشت ارشاد در پیش گرفته است و منجر به نارضایتی‌های پی‌درپی شده جز ضرر و تخریب و سبب لجبازی‌ها و بروز خشونت‌های غیرمنتظره از جانب برخی از مردم نمی‌بینیم. بی‌شک لزوم وجود پلیس امنیت اخلاقی در جامعه ضروری است، اما عاملی که اصول این نهاد را به زیر سوال میبرد عدم وجود عدالت در گشت ارشاد است! شاهد آن هستیم که گشت صرفا مردم سطح پایین شهر‌ها را ارشاد می‌کند در صورتی که باید برای تمامی مردم کشور باشد از جمله مسئولین و سلبریتی‌ها…

 

۳_حجاب یک حکم الهی است و پایبندی و حفظ آن نیز لازم و ضروری است که با حوادث ایام خللی در حقیقت آن به وجود نمی آید لکن امری نیست که بتوان با زور و جبر و شیوه‌ی غلط مردم را به آن دعوت کرد، اما آیا در این راستا دستگاه‌های مربوطه توانستند حرکت مفیدی انجام دهند؟ ۲۲ دستگاهی که در حوزه عفاف و حجاب بنا به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی ۱۷ سال گذشته ۳۳۰ تکلیف قانونی برعهده دارند، برای تقویت نظام چگونه به وظایف خود عمل کردند؟ آیا برای این جوان ۲۲ ساله و میلیون‌ها جوان دیگر این مرز و بوم فرهنگ‌سازی لازم توسط دستگاه‌های فرهنگی در کنار اجرای صحیح قانون صورت پذیرفته یا فقط به شعار «کار فرهنگی» اکتفا شده است؟

صدا و سیما به عنوان نهادی که بیشترین مسئولیت فرهنگ‌سازی را در حوزه عفاف و حجاب دارد، آیا به وظایف فرهنگی خود به گونه‌ای عمل کرده است تا فرزندان جامعه ما رو در روی پلیس قرار نگیرند؟ آیا نیروی حافظ نظم و امنیت باید متولی برگزاری کلاس‌های آموزش باشد؟ آیا آموزش و پرورش و آموزش عالی، خود را متولی تربیت و تزکیه فرزندان این مرز و بوم نیز می‌دانند یا وظیفه اصلی را صرفاً در آموزش دروس خلاصه و با ترک فعل‌های قانونی در فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب، عملاً پلیس را مجبور به برگزاری کلاس‌های آموزشی کرده‌اند؟ آیا نیروی حافظ نظم و امنیت باید متولی برگزاری کلاس‌های آموزش عفاف و حجاب باشد؟ از ستاد امربه معروف گرفته تا خود وزارت کشور و بقیه نهادهای مسئول چقدر به وظایف قانونی خود در بحث عفاف و حجاب درست عمل می‌کنند؟ حتماً باید حوادث ناگواری در این کشور رخ دهد تا متولیان و مسئولان به فکر چاره‌جویی بیفتند؟انجمن اسلامی انجانجمن اسلامی انج

 

۴_در این غوغای به‌پا شده شاهده حمایت و موج سواری روباه صفتانی هستیم که انگشت آن‌ها آغشته به خون هزاران هزار جوان ایرانی است لکن الان خود را دلسوز و حامی مردم ایران و دختران ایرانی می‌دانند، دشمنان انقلاب اسلامی، صهیونیست کودک‌کش، منافقان، آن‌هایی که دروغ و نفاق در ذات‌شان است فلذا چرا مسئولین مربوطه با سکوت وعدم تبیین به موقعه ، این بستر را برای دشمنان فراهم می‌کنند؟ آسیبی که این چند روز از فضای مجازیِ دشمن به مردم و کشور وارد شد، اختصاص به این ایام ندارد. سال‌هاست که دشمن با «حکمرانی مجازی» پدر ملّت ما را در آورده. در سال ۸۸ با توییتر و فیس‌بوک، بعد از آن با تلگرام، این اواخر هم با اینستاگرام و واتساپ.

 

۵_ مجلس شورای اسلامی باید به صورت جدی و جامع به بررسی طرح عفاف و حجاب بپردازد و جامعه را از بحران‌ها و التهاب‌هایی که خسارت‌های جبران ناپذیری را دربردارند، نجات دهد و منتظر نمانند تا مأمورین امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و جرح یا به شهادت برسد یا جوان بدحجابی در طی اعمال قانون آسیب ببیند.

 

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در آخر توصیه می‌کند که معترضین صف خود را از اغتشاش‌گران و آشوب‌گران جدا کند و متقاضی اصلاح رفتاری پلیس امنیت اخلاقی هستیم اما راه‌کار آن آتش زدن پرچم مقدس کشورمان و آمبولانس و هتک حرمت به نوامیس مردم نیست و خواهشمندیم نسبت به مسائل حاضر هوشیاری لازم خود را داشته باشید و فریب دشمنان را نخورید.

با یاری خداوند، مدد اهل بیت و با عنایت ویژه‌ی صاحب الزمان(عج) و شهدا شاهد اقتدار روز افزون ایران و شکست خوردن دشمنان خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=16108

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.