• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
16
بیانیه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور به مناسبت سالگرد حماسه ۹ دی:

تاکید دوباره بر لزوم برخورد قانونی و جلوگیری از حضور عاملین و ساکتین فتنه در بدنه ی دستگاه های دولتی و اجرایی

  • کد خبر : 10682
  • 09 دی 1397 - 9:36
تاکید دوباره بر لزوم برخورد قانونی و جلوگیری از حضور عاملین و ساکتین فتنه در بدنه ی دستگاه های دولتی و اجرایی

بسم الله الرحمن الرحیم ﴿‌‌ یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ ﴾ مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی، پر است از روزهای پر فراز و […]

بسم الله الرحمن الرحیم
﴿‌‌ یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ ﴾
مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید

تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی، پر است از روزهای پر فراز و نشیب و وقایع تلخ و شیرین که فهم دقیق و درک درست از ابعاد هریک، چراغ راهی است در دستان نسل های جدید برای طی مسیر و حرکت در جهت نیل به آرمانهای انقلاب.

وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ ازین دست حوادث عبرت آمیزی بود که شیرینی حماسه حضور ده ها میلیونی مردم در انتخابات را به کام ملت تلخ کرده و کشور را اسیر صحنه گردانی دشمنان قسم خورده این ملت و دست نشانده هایشان در داخل کرد و فتنه ای را به جان نظام انداخت که با زیر پا گذاشتن تمام آرمان هاو اصول انقلاب، زمینه ساز شکل گیری پیچیده ترین تحریم های اقتصادی تاریخ کشور شد که در سال های بعد با سوءتدبیر دولت مستقر به یک سلسله مشکلات معیشتی و اقتصادی و فشار به توده های مردم منتهی شد. فتنه سال ۸۸ از طرفی ثبات سیاسی کشور را نشانه گرفت و ایران را به سمت فروپاشی اجتماعی سوق داد. حوادث سال های پس از فتنه و جنگ داخلی در کشورهای همسایه به خوبی نشان داد که اگر دست قدرت الهی، تصمیمات حکیمانه رهبر انقلاب و بصیرت ملت بزرگ ایران نبود، شاید این فتنه به جنگ داخلی و یا تجزیه طلبی و نابودی کشور منجر می شد.

نهم دی ماه اما امت حزب الله و مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی باردیگر با بصیرت خود در دفاع از آرمانهای انقلاب به صحنه آمدند و بساط فتنه را برچیده و پیش چشم فتنه گران داخلی و اربابان خارجی‌شان، معنی بصیرت، شکوه وحدت و تبعیت از ولایت را همراه با پایبندی به اصول اسلام و نظام جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشتند و به جهانیان ثابت کردند که هیچ خدعه و نیرنگی نمی تواند مردم را از هویت اسلامی و عاشورایی شان جداکند.
نهم دیماه نشان داد برای عبور از بن بست ها و به شکست کشیدن طراحی دشمنان خارجی و خائنان داخلی، تنها باید بر ظرفیت های عظیم مردمی و قدرت کم نظیر جمهوری اسلامی در بسیج توده های مردم تکیه کرد.

لذا در نهمین سالروز بزرگداشت یوم الله ۹ دی «پیوند ملت با ولایت» را رمز عبور از جاده پر پیچ و خم و مرگبار فتنه ها در طول حیات پربرکت انقلاب اسلامی می‌دانیم و با صراحت اعلام می‌کنیم که هیچ قصور یا تقصیری که زمینه ساز شکاف بین این دو عنصر کلیدی شود قابل بخشش نخواهد بود.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور بارها در بیانیه های قبلی خود به مناسبت ۹ دی، ضمن مرز بندی با عاملین و ساکتین فتنه، بر لزوم برخورد قانونی و نیز جلوگیری از حضور آنها در بدنه دستگاه های دولتی و اجرایی تاکید کرده، اما متاسفانه در سال های اخیر نه تنها شاهد اعلام برائت صحنه گردانان و وابستگان به فتنه گران سال ۸۸ نبوده ایم، بلکه برخی از آن چهره ها را در مسند قدرت دیده ایم که البته به سبب ناکارمدی و عملکرد ضعیف و پس از ضربه های فراوان به کشور، یا مجبور به استعفا و با محکوم به استیضاح شدند.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در آستانه چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی، باردیگر مسئولان کشور را به تلاش برای حل مشکلات با تکیه بر توان داخل دعوت می‌کند. چراکه راه عبور از موانع موجود و ظرفیت های در داخل کشور پیدا می‌شود نه در خارج کشور و پای میز مذاکرات و پشت درهای بسته غرب. بدون شک با تکیه بر ظرفیت های مردمی و ایستادگی در برابر طوفان فتنه ها آینده ایران اسلامی آینده ای روشن و امیدبخش خواهد بود.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=10682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.