• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
15
یادداشت محدثه مصفا؛مسئول واحد خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل:

دیدار دانشجویان با عالی ترین رکن جمهوری اسلامی بزرگترین اجتماع سلیقه های مختلف دانشجویی و آزاد ترین دیدار دانشجویی با ارکان حکومتیست

  • کد خبر : 13365
  • 20 اردیبهشت 1400 - 18:25
دیدار دانشجویان با عالی ترین رکن جمهوری اسلامی بزرگترین اجتماع سلیقه های مختلف دانشجویی و آزاد ترین دیدار دانشجویی با ارکان حکومتیست
هر ساله دیدار دانشجویان با عالی ترین رکن جمهوری اسلامی در ماه مبارک رمضان انگیزه ی فعالیت پر شور تری را در رگ های جنبش دانشجویی کشور تزریق میکند . در این دیدار سربازان جنگ نرم فضای دانشجویی ، عملکرد یک ساله خود را تقدیم حضور فرمانده کل قوا کرده و با استفاده از بیانات ایشان در جهت حصول آرمان های مقدس جمهوری اسلامی تلاش میکنند .

هر ساله دیدار دانشجویان با عالی ترین رکن جمهوری اسلامی در ماه مبارک رمضان انگیزه ی فعالیت پر شور تری را در رگ های جنبش دانشجویی کشور تزریق میکند .
در این دیدار سربازان جنگ نرم فضای دانشجویی ، عملکرد یک ساله خود را تقدیم حضور فرمانده کل قوا کرده و با استفاده از بیانات ایشان در جهت حصول آرمان های مقدس جمهوری اسلامی تلاش میکنند .
میتوان گفت این بزرگترین اجتماع سلیقه های مختلف دانشجویی و همچنین آزاد ترین دیدار دانشجویی با ارکان حکومتیست و به نظر میرسد نتایج بر آمده از، آن نقش موثری در وحدت تشکل ها در سطح دانشگاه ایفا میکند .
نقشی که این سال ها بار ها از سوی فرمانده به نیرو ها گوشزد میشود . در کنار وحدت سلیقه ها در میان تشکل ها ، جذب افراد معتقد به مبانی انقلاب و افزایش جبهه ی انقلاب با وجود اختلاف سلیقه ها نشان دهنده ی یکی بودن جبهه ی تشکل های انقلابی در دانشگاه هاست؛ اختلاف نظر و تفاوت سلیقه تا زمانی که به هدف اصلی یعنی حفظ و گسترش نظام جمهوری اسلامی، خدشه ای وارد نکند مانع جذب و همکاری نیست . جوانان مهم ترین موتور حیات جامعه اند و این موضوع مورد توجه دشمنان نیز هست .
در این میان هستند افرادی که با ایجاد دو دلی و تردید ،در مبانی انقلاب سعی در اختلاف افکنی در میان این جبهه ی به هم پیوسته دارند . تاکید رهبر انقلاب به صراحت و قوت در رفتار با این طیف نشان دهنده حضور دشمن برای ایجاد نفاق در میان زنجیره ی متصل تفکرات دانشجویان است و تنها مانع ایجاد این نفاق شناخت صحیح و تقویت مبانی انقلاب در دانشجویان است .
چند سالی هست که در مقابل مطالبات تند دانشجویان ، رهبر انقلاب با صبر و بردباری از این خیل عظیم دانشجویی راهکار هایی را برای خروج از وضع نامطلوب توصیف شده توسط دانشجویان درخواست میکند . این نگاه به جوانگرایی میتواند مقدمه ی ورود نسل جدید به عرصه تصمیم گیری و بار مسئولیت خطیر بر دوش نسل حاضر باشد و به واقع میتوان گفت ،کلید حل بسیاری از مسائل کشور نیز در دست همین جوانان است؛ بنابراین بیان انتقادات به وضع موجود از زبان افسران جنگ نرم بدون ایراد راهکار، از تاثیر جلسه بر سایر ارکان میکاهد ؛کمااینکه گاهی انتقادات از روی عدم اطلاع باشد . سال گذشته در کنار این انتقادات موثر و راهگشا ،شاهد بیان راهکار های در خور تفکری بودیم ؛ البته این راهکار ها گاها با عملیاتی شدن فاصله داشتند، اما قطعا در سال های آتی این افسران جنگ نرم با راهکار های عملیاتی تر ،تبدیل به مدیران ارشد جامعه خواهند شد .
توصیه های مقام معظم رهبری در سال گذشته، نشان دهنده نقش موثر جوانان در خط حمله به دشمن است؛ توصیه هایی که یاد شب های عملیات و حملات کوبنده به دشمن را در ذهن ها تداعی میکرد. نیاز به خودسازی و خود مراقبتی دائمی و تقویت مبانی معرفتی یعنی این روز ها جوانان دهه ی چهارم و پنجم انقلاب، تنها با صلاح تقوا میتوانند پیروز میدان جنگی شوند که حریف با نیرنگ و تزویر به میدان آمده و بر روی مبانی نوپای جوان، معبر میچیند .
سال گذشته بیان شرایط جمهوری اسلامی و توصیف دقیق تهدید ها و ظرفیت ها موجود از سوی رهبر انقلاب یعنی جنبش دانشجویی سرنوشت ساز تر و فعال تر از دیروز در عرصه بین المللی و داخلی نقش آفرینی میکند و باید این مهم بیشتر مورد توجه دانشجویان قرار گیرد .
همچنین توصیف شرایط کنونی آمریکا در فضای بین المللی، نشان دهنده اهمیت این جلسه در سطح بین المللیست. بیان صریح برخی دیدگاه ها از سمت رهبری در این زمینه، رسانه ای بودن این دیدار و رصد شدن آن توسط دشمنان را نشان میدهد و این موضوع، اهمیت نقش جوانان انقلاب اسلامی را بار دیگر گوشزد میکند .
در این دیدار بار ها به مسئله ی پیشرفت علمی و توجه به محیط علمی دانشگاه اشاره شد و این اهمیت بالای علم در کنار حضور جهادی و فعالیت تشکیلاتی را به جوانان و دانشجویان فعال گوشزد میکند؛ نکته ای که گاهی از سمت برخی فعالین مورد بی توجهی واقع شده و اساسا مانع ادامه فعالیت و عدم امکان حضور در عرصه های تصمیم گیری و مهم برای استعداد های جوان ، انقلابی و پویا بعد از دوران دانشجویی میشود.
یکی از مهم ترین تفاوت های این دیدار دانشجویی، نوع برگزاری آن به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور جمع کمتری از دانشجویان نسبت به سال های گذشته است.
این موضوع اگرچه میتوانست بر میزان ارتباط گیری دانشجویان با رهبر انقلاب تاثیر گذار باشد؛ اما از صمیمیت جلسه کم نکرد. همچنین به نظر میرسید، این شیوه سبب شد تا اکثر دانشجویان به شکل واحدی از این بیانات بهره مند شوند . هر ساله به دلیل محدودیت ظرفیت بیت رهبری در دیدار های دانشجویی، صرفا مخاطب دانشجویان بودند؛ در حالی که در دیدار امسال، مخاطب بیانات رهبری همه جوانان هستند .
میتوان گفت ،نوع برگزاری جلسه بر میزان اثر بخشی آن در سطح بین المللی افزود.
در شرایط حساس و با وجود شیوع بیماری کرونا که مانع برگزاری بسیاری از مراسمات مذهبی و سیاسی شده است؛ دیدار دانشجویان با عالی ترین مقام جمهوری اسلامی، با رعایت تمام اقدامات پیشگیرانه امسال نیز برگزار میشود و این مهم نشان میدهد جوانان تا چه اندازه بر سرنوشت جمهوری اسلامی اثر گذار هستند .

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=13365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.