• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

دولت محترم بیش از آنکه مدافع آمریکایی ها باشد به فکر حل مشکلات اقتصادی باشد

  • کد خبر : 805
  • 04 آبان 1394 - 21:57
دولت محترم بیش از آنکه مدافع آمریکایی ها باشد به فکر حل مشکلات اقتصادی باشد

متن این نامه به شرح ذیل است: جناب آقای روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران سلام علیکم دو سال است که مذاکره با این شرط که تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران لغو شود در حال انجام است و در این دوسال هر روز شما و تیم همراهتان وعده لغو همه تحریم ها را به […]

متن این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
دو سال است که مذاکره با این شرط که تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران لغو شود در حال انجام است و در این دوسال هر روز شما و تیم همراهتان وعده لغو همه تحریم ها را به ملت اعلام نموده اید؛ چه بعد از ژنو، چه بعد از لوزان و چه بعد از وین؛ و با این وعده ها ملت ایران را امیدوار به حل مشکلات اقتصادی کردید اما به گواه وزیران دولت خودتان وضعیت اقتصادی کشور در مرز بحران به سر می برد و در این دو سال هیچ تحریمی از کشور لغو نشده است.
جناب آقای روحانی
اکنون که زمان بهره برداری هرچه بیشتر از توافق هسته ای فرارسیده است و همه باید در این جهت تلاش کنند شما به نحوی موضع گیری می کنید که گویا وکیل مدافع کشورهای مذاکره کننده طرف مقابل هستید و از قول آنها به ملت می گویید؛ طرف مقابل تعهد مکتوب کرده است که همه تحریم ها لغو می شود؟ سوال ما از شما این است که این گزاره را از کجا آورده اید؟ کدام آمریکایی و در کدام روزنامه رسمی این تعهد را به ملت ایران داده که شما در پاسخ به رهبری اعلام داشته اید: «در تاریخ ۲۶ مهرماه ۱۳۹۴ یعنی روز تصویب، رئیس جمهور آمریکا و شورای وزیران اتحادیه اروپا به‌صورت کتبی و رسمی برچیده شدن تمامی تحریم‌های اقتصادی و مالی ظالمانه و غیرقانونی خود را در چارچوب تعهداتشان در برجام اعلام نموده و آن‌را به‌عنوان سند قانونی در روزنامه‌های رسمی خود منتشر کردند.»
وقتی خود آمریکایی ها هم اعلام می کنند که تحریم ها لغو نمی شود؛ بلکه نامه هایشان لغو دستورات اجرایی است و بعبارتی دیگر این بیانیه ها هیچ تضمینی را برای لغو همه تحریم ها یا زیرساخت های آنها نمی دهد؛ چرا بر خلاف واقع نامه منتشر می نمایید و می گویید که همه تحریم ها لغو شده است؟
آقای روحانی
بیش از آنکه مدافع آمریکایی ها باشید حقوق ملت ایران را در نظر بگیرید و در برابر تهدیدات آمریکایی ها که مصداق نقض برجام است موضع گیری نمایید. اقدام متناسب که وعده آن را دادید را انجام دهید و این اقدامات که مصداق نقض برجام است را بی جواب نگذارید که شما بایستی حافظان حقوق ملت ایران باشید.
دولت محترم بیش از آنکه مدافع آمریکایی ها باشد به فکر حل مشکلات اقتصادی باشد؛ و معیشت مردم را در صدر اقدامات خود قرار دهد و بدانید که آمریکایی ها خود بایستی به آنچه وعده داده اند عمل کنند و تضمین های مکتوب خواسته شده ملت ایران را اعلام نمایند؛ نه اینکه شما از طرف انها به ملت ایران وعده دهید و ملت را از اقدامات نکرده آمریکایی ها راضی نگه دارید.
والسلام علی من اتبع الهدی
اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=805

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.