• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
15
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه مازندران به مناسبت روز دانشجو:

دولت سند تحول را برای عموم منتشر کند!

  • کد خبر : 14373
  • 21 آذر 1400 - 18:27
دولت سند تحول را برای عموم منتشر کند!
مهدی مشایخ، نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در روز بزرگداشت دانشجو در دانشگاه مازندران با حضور استاندار مازندران، فرماندار شهرستان بابلسر و ریاست دانشگاه مازندران: دولت سند تحول را برای عموم منتشر کند. در حوزه‌ی بانکی، درب سند تحول دولت، بر همان پاشنه‌ی رویه‌های دولت قبل می‌چرخد و این مسئله نگران کننده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل؛ مهدی مشایخ، نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در روز بزرگداشت دانشجو در دانشگاه مازندران با حضور استاندار مازندران، فرماندار شهرستان بابلسر و ریاست دانشگاه مازندران پشت تریبون رفت.

متن بیانیه به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم
وظیفه جنبش اصیل دانشجویی این است که کفر و ظلم خارجی و داخلی را شناخته و با آن ها مبارزه کند‌.‌
شهید یوسف غلام زاده
شهید عارف انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران
به رسم ۱۶ آذر هر سال و با عنایت به اینکه دانشجو موذن جامعه است و اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود، به عنوان نماینده جمعی از دانشجویان دانشگاه مازندران نکاتی را پیرامون مسائل کشوری، استان مازندران و دانشگاه معروض میدارم.
۱. دولت سند تحول را برای عموم منتشر کند.
در حوزه‌ی بانکی، درب سند تحول دولت، بر همان پاشنه‌ی رویه‌های دولت قبل می‌چرخد و این مسئله نگران کننده است.

۲.  اصفهان از استان های مهم کشور در روزهای اخیر شاهد اعتراضات کشاورزانی بود که دچار مشکلات عمده هستند و بی‌آبی استان هم مزید بر علت شده است. آبان ماه ۱۴۰۰ شاهد یکی از بزرگترین  تجمعات کشور پس از انقلاب اسلامی بودیم که نمونه بارز اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی در بستر مقررات و بدون آسیب رسیدن به اماکن عمومی است و با افراد حاضر در صحنه در بهترین شرایط برگزار شد و شاهد سنت شکنی صدا و سیما در پوشش دادن اعتراضات مردم بودیم . اما اقلیتی که در هر اعتراض یا حرکت جمعی در میان مردم رفته و از حضور آنها به نفع خود سو استفاده میکنند محکوم بوده ؛دولت میبایست در برخورد با این افراد که کشاورزان و ولی نعمتان کشور را سپر خود کرده بودند، نهایت دقت را می‌داشت.

۳. اعتراضات اصفهان بار دیگر نشان داد تاثیر کارهای غیر کارشناسی و شتاب زده و تصمیمات بر مبنای منافع سیاسی و قومی می تواند چه عواقب وحشتناکی داشته باشد. پرونده انتقال آب در ایران از آن دسته مسائلی است که اگر به درستی مدیریت نشود به معنای نابودی تدریجی ایران خواهد بود. سالها مدیریت غلط بر منابع آب کشور باعث تغییرات زیست محیطی گسترده، خشک شدن آب های زیرزمینی و فرونشست زمین در دشتهای کشور شده است. هر دولتی که تغییر کرده بر مبنای تعلق رئیس آن دولت به استانی، دست به انتقال منابع آبی به انحای مختلف به قیمت نابودی سایر مناطق کشور زده است. این امر قبل از هر چیز نشان دهنده نوع نگاه مسئولان امر به مقوله حکمرانی است که باید مورد تجدیدنظر قرار گیرد. البته ایران سالهاست که که دچار نوعی قبیله گرایی غیر معقول و غیر مسئولانه است که فقط و فقط باعث عقبگرد کشور در بخش‌های گوناگون شده است. استاندار محترم و دانشجویان گرامی مازندران ما امروز با همین تهدید روبروست و دست‌های پشت پرده سعی دارند به طرق گوناگون منابع آبی استان را به یغما ببرند و مازندران ایران با هزاران هکتار جنگل هیرکانی و کشاورزی ریشه‌دار را ذره ذره خشک و نابود کنند تا به خیال خام خود چرخ‌های صنعت را در جای دیگر فعال کرده باشند؛ طرح هایی که با عناوین مختلف در صدد تاسیس سدهایی بر بستر رودخانه های استان ماست و مزیتهای مازندران عزیز را تهدید می‌کند. منافع هر کس با هر عنوانی نباید تهدیدی برای مازندران باشد و امکان توسعه پایدار را به تصریح اصل ۵۰ قانون از استان ما بگیرد. عطش سیری ناپذیر عده ای برای منافع خود اگر در همینجا سرکوب نشود تبعات آن را به مراتب شدیدتر در سالهای آینده خواهیم دید. امروز به واسطه قدرت گیری جامعه مدنی  و کثرت ابزارهای رسانه جمعی به سان سالیان گذشته نیست که بشود طرحی را پیشنهاد داد و به تصویب رساند ولی مردم و دانشجویان از آن باخبر نشوند؛ انجمن اسلامی دانشگاه مازندران به عنوان یکی از تشکل‌های دانشجویی قدیمی و ریشه دار استان به دقت فرآیند کار را مورد رصد قرار خواهد داد و در این راه از ظرفیت مردم و نخبگان استفاده خواهد کرد تا در کنار هم به طرح‌های این چنینی یک نه بزرگ گفته باشیم.

۴. ای کاش مدیران قبلی دانشگاه در این جلسه حضور داشتند
مخاطبین اصلی امروز ما آنهایی هستند که دوسال پیش وقتی به مسئولیت رسیدند پشت همین تریبون ایستادند و اعلام کردند که از دوش دانشجویان به اینجا رسیده اند اما کمی که گذشت به ریشمان خندیدند و روی دوش دانشجویان سوار شده‌اند. آن‌هایی که قبل از ریاست به دنبال دانشجویان می‌دویدند بعد از ریاست باید ماه‌ها پشت اتاق مدیریتشان برای لحظه‌ای گفت و گو انتظار می‌کشیدیم.
تصمیم های غلطی هم‌چون ادغام معاونت های فرهنگی و دانشجویی با هم، انتصاب های رانتی، تلاش برای کاهش سطح رفاهی دانشجویان همگی پشت درب های بسته تصمیم گرفته شدند.

دوسال با خوشحالی اینکه دانشجویی دردانشگاه حضور ندارد هربلایی که می‌خواستند بر سر دانشگاه آوردند و به هیچ کس پاسخگو نبودند.
امیدها به این بود که با روی کار آمدن دولت سیزدهم و انتخاب رئیس جدید دانشگاه مازندران شاهد اصلاح برخی امور باشیم اما آنچه برای امور دانشگاه تصور می‌کردیم خوابی پریشان بود.
انتصاب مجدد مدیرانی که در دوره‌های قبل با اعتراض شدید دانشجویان کنار گذاشته شده بودند بر ناراحتی ما افزود.
انتصاب مدیران ناتوان و بی اخلاق برای بخش هایی که مستقیما با دانشجویان ارتباط دارند، نشان داد مدیران جدید دانشگاه هیچ تصمیمی برای اصلاح امور نداشته و بر روی ریل قبلی ها حرکت می‌کنند ؛و انتصابات ایشان تنها جنبه حزبی و گروهی دارد نه اصلاح و تحول .

و حاصل کلام ما
وَنُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّهً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثینَ

والسلام علیکم

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=14373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.