• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

دولت به دنبال این نباشد که به جای خانه ملت، «دولتخانه» تشکیل دهد/عدم تأمین منافع ملت با قراردادهای جدید نفتی

  • کد خبر : 2075
  • 08 بهمن 1394 - 7:41
دولت به دنبال این نباشد که به جای خانه ملت، «دولتخانه» تشکیل دهد/عدم تأمین منافع ملت با قراردادهای جدید نفتی

علیرضا احمدی دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نشست خبری «چهاردهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر» که با شعار «دانشجوی انقلابی، دانشگاه اسلامی زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی» از ۹ تا ۱۶ بهمن ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود، اظهار داشت: اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه با حضور چهره‌های […]

علیرضا احمدی دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نشست خبری «چهاردهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر» که با شعار «دانشجوی انقلابی، دانشگاه اسلامی زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی» از ۹ تا ۱۶ بهمن ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود، اظهار داشت: اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه با حضور چهره‌های سیاسی، فرهنگی از نهم تا ۱۶ بهمن ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه گفت: متأسفانه مشاهده می‌کنیم که دولت به شدت به دنبال تأمین منافع خود در انتخابات است و به طور صریح نیز درباره ترکیب مجلس اظهار نظر می‌کند و موضع می‌گیرد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: این رفتار از جانب جنبش دانشجویی محکوم است. دولت به دنبال این نباشد که به جای خانه ملت دولتخانه تشکیل دهد. آنچه که توقع حداقلی ماست این است که مجلسی به نمایندگی از مردم داشته باشیم که خانه ملت باشد.

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل پیرامون رویکرد دولت در حوزه سیاست خارجی نیز، گفت: متأسفانه ما شاهد انفعال دولت در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی هستیم و این انفعال باعث شده دشمنان نسبت به ما جری‌تر شوند که مصداق آن عربستان سعودی است.

احمدی همچنین پیرامون موضوعات اقتصادی به ویژه فساد پرونده کرسنت نیز، گفت: متأسفانه هیچ اقدامی از سوی دولت برای برخورد با مفسدان پرونده کرسنت مشاهده نمی‌کنیم بلکه می‌بینیم دولت به نحوی از آن حمایت می‌‌کند چرا که نقش وزیر نفت کنونی در پرونده کرسنت کاملا مشخص است.

وی تصریح کرد: بر خلاف قولی که آقای زنگنه دادند مبنی بر اینکه دو هفته‌ای مشکل پرونده کرسنت حل می‌شود ما مشاهده می‌کنیم خسارات سنگینی به کشور از جانب این پرونده وارد شده است. در کنار این متأسفانه مشاهده می‌کنیم دولت اجازه اطلاع‌رسانی در خصوص عاملان این فساد را نیز نمی‌دهد و امیدواریم مجلس این قضیه را به طور جد پیگیری کند.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: از جمله یکی از مطالبات جدی در فضای انتخابات می‌تواند همین موضوع برخورد با مفاسد اقتصادی از جمله همین پرونده کرسنت باشد که در این راستا اتحادیه برنامه‌هایی برای شفاف کردن پرونده کرسنت دارد.

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در خصوص قراردادهای جدید نفتی نیز، گفت: متأسفانه در قراردادهای جدید نفتی مدیریت و توانایی‌هایی که باید در حوزه نفت در اختیار ما باشد به طور کامل به شرکت‌های خارجی سپرده می‌شود که این موضوع خلاف منافع ملی است اما متأسفانه وزارت نفت نیز به دنبال اجرایی کردن قراردادها است.

احمدی در خصوص ممنوع بودن مذاکرات با آمریکا در غیر موضوع هسته‌ای گفت: ما مشاهده می‌کنیم با اینکه مذاکرات هسته‌ای به اتمام رسیده اما گفت‌وگوهای وزارت خارجه کشورمان با مقامات آمریکایی در موضوعات غیر هسته‌ای ادامه دارد.

وی در پایان تصریح کرد: این موضوع به هیچ وجه قابل قبول نیست و مردود است چرا که مقام معظم رهبری فرمودند ما فقط در موضوع هسته‌ای با آمریکا مذاکره می‌کنیم و در غیر این موضوع حق مذاکره با آمریکا وجود ندارد.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=2075

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.