• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3
دعوت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج از فعالان جهادی:

دعوت از فعالان جهادی کشور برای حضور در استان کهگیلویه و بویر احمد

  • کد خبر : 11975
  • 21 تیر 1398 - 0:33
دعوت از فعالان جهادی کشور برای حضور در استان کهگیلویه و بویر احمد

بسم الله الرحمن الرحیم دعوت از فعالان جهادی کشور برای حضور در استان کهگیلویه و بویر احمد بیش از دو ماه از تابستان باقی مانده است و جهاد همچنان ادامه دارد. گروه های جهادی در سراسر کشور شروع به فعالیت کرده اند لکن استانی که در کشور، کمتر کسی نام آن را به خوبی بلد […]

بسم الله الرحمن الرحیم
دعوت از فعالان جهادی کشور برای حضور در استان کهگیلویه و بویر احمد

بیش از دو ماه از تابستان باقی مانده است و جهاد همچنان ادامه دارد. گروه های جهادی در سراسر کشور شروع به فعالیت کرده اند لکن استانی که در کشور، کمتر کسی نام آن را به خوبی بلد است، استان کهگیلویه وبویراحمد است.
سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد را ظرفیت گردشگری فراگرفته است. این استان که در همسایگی استان های توانمند فارس و اصفهان قرار دارد، به دلیل ظرفیت های گردشگری، پایتخت طبیعت ایران نامیده شده و با توجه به ظرفیت بالای استان در حوزه ی آب، نفت و گاز و عهده دار ۲۰ درصد از تولید نفت کشور، اما همچنان گرد و غبار محرومیت بر چهره ی استان مشاهده می شود.
استان کهگیلویه و بویر احمد دارای یک درصد از جمعیت کشور و دارای پنج درصد از جنگل کشور است. معادن شهرستان های چهارگانه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده می تواند استان را از محرومیت نجات بدهد.
مردان بخش های محروم این استان، عمدتا در استان های دیگر مشغول کارند و اقتصاد روستایی بر دوش زنان است، درحالی که با بودجه ی بسیار اندک، توان راه اندازی شغل های زیادی برای مردان در همین استان است.
بیش ز ۱۰۰ هزار نفر در یاسوج حاشیه نشین هستند و این، بیشتر از اینکه نتیجه ی کمبود بودجه باشد، متوجه سوء مدیریت ها و عدم توجه مدیران ارشد این استان است. در بخش هایی از این استان به وفور یافت می شود که هنوز راه های مواصلاتی شان تا شهر ها خراب و حتی کمترین امکانات ارتباطی، بهداشتی و فرهنگی را ندارند.
دختران زیلایی بعد از دوران ابندایی به دلیل کمبود زیرساخت های آموزشی و فقر، ترک تحصیل میکنند.
بیشترین آثار مخرب فقر بر روی شیرزنان و دختران استان است که اولین آثارش، در بعد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی قابل مشاهده می باشد. بیش از ۴۰۰ هزار دختر بازمانده از ازدواج در روستاهای استان شناسایی شده اند که این میتواند در آینده، خطرات جدی را متوجه استان کند.
بیش از هرچیز، استان کهگیلویه وبویر احمد نیازمند جهاد فرهنگی است تا بتواند با روشی صحیح نیازمندی های خود را تشخیص داده و در صدد رفع آنها باشند.
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج از همه ی افرادی که در سطح کشور در حوزه های فرهنگی، پزشکی، عرانی، کشاورزی و … توانایی دارند دعوت به عمل می آید برای کارهای جهادی ، این استان را انتخاب کنند تا در تابستان داغ، هم از هوای مطبوع کهگیلویه و بویر احمد استفاده کنند و هم نیازمندی های عمده ی استان را برطرف کنند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=11975

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.