• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
14

در هیچ کجای جهان اجازه نمی‌دهند عرف دیپلماتیک مورد خدشه قرار گیرد/ برای تعامل باید همه چیزمان را از دست بدهیم؟

  • کد خبر : 347
  • 16 مرداد 1394 - 6:13
در هیچ کجای جهان اجازه نمی‌دهند عرف دیپلماتیک مورد خدشه قرار گیرد/ برای تعامل باید همه چیزمان را از دست بدهیم؟

میکائیل دیانی دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگویی با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، درباره دیدارتیم ایتالیایی با رئیس جمهور رعایت نکردن عرف دیپلماتیک یکی از زنان این هیات در پوشیدن لباس های غیر رسمی گفت: این روزها که رفت و آمد هیئت های دیپلماتیک به کشورزیاد شده و آقای روحانی در گفتگوی […]

میکائیل دیانی دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگویی با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، درباره دیدارتیم ایتالیایی با رئیس جمهور رعایت نکردن عرف دیپلماتیک یکی از زنان این هیات در پوشیدن لباس های غیر رسمی گفت: این روزها که رفت و آمد هیئت های دیپلماتیک به کشورزیاد شده و آقای روحانی در گفتگوی تلویزیونی اعلام می کند “ما باید ورود سرمایه را تسهیل کنیم و خواهش من از تمام مردم این است که فضا را فضای امن کنید. یک وزیر خارجه می‌آید، نگوییم این دولت چند سال پیش چنین کار خطا را کرد و ۲۰ سال پیش چنین کاری را کرد. ما اگر پرونده‌های قدیمی را رو کنیم که نمی‌شود” انگار ما باید همه چیزمان را از دست بدهیم تا به یک تعاملی با غرب دست یابیم.

دیدار زن ایتالیایی با روحانی

وی ادامه داد: آقای روحانی شما به عنوان یک معمم چطور می توانید بپذیرید که زنان کشورهای مختلف با چنین وضعیتی در مقابل شما حضور یابید؟!  آقای روحانی خاطره آقای خامنه ای و همراهنش در سفر به لیبی را به یادتان می آورم هنگامی که ایشان از هواپیما پیاده نشدند تا وقتی که خانم لیبایی که وضعیت حجاب مناسبی نداشت از پای هواپیما کنار رفت. شما چرا اینگونه اید؟ آیا باید فرهنگمان را از دست بدهیم؟

دیانی با بیان این مطلب که ” باید از آقای روحانی بپرسیم که شما و همکارانتان نباید ذره ای هم به عرف دیپلماتیک جمهوری اسلامی توجه کنید و هر فردی را با هر ظاهری به حضور نپذیرید؟”، ادامه داد: برای رئیس جمهور ایران اسلامی زشت است که فردی با این وضعیت در مقابل ایشان قرار بگیرد و این موجبات ناراحتی ما و همه مردم مومن و مسلمان ایران را فراهم کرده است.

دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل همچنین با اشاره به اتفاق افتاد همین مسئله در دیدار چندی پیش هیات اروپایی با لاریجانی نیز گفت: “البته این نقد تنها به تشریفات ریاست جمهوری وارد نیست بلکه به تشریفات مجلس شورای اسلامی هم وارد است چنانچه چند هفته گذشته هیئت دیگری هم وارد کشور شد و با آقای لاریجانی دیدار کرد که آنها نیز با همین وضعیت اسفبار بودند.”

حجاب زن اروپایی در مقابل لاریجانی

وی در پایان نیز گفت: در هیچ کجای جهان، در هیچ کدام از این کشورهای توسعه یافته کشور میزبان اجازه نمی دهد عرف دیپلماتیک کشورش مورد خدشه قرار گیرد اما متاسفانه ما شاهدیم هیئت‌های اروپایی در کشور ما این پایبندی را ندارند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=347

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.