• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

در دو سال اخیر حساسیت‌ها به مسائل فرهنگی کاهش پیدا کرده است

  • کد خبر : 498
  • 08 شهریور 1394 - 15:23
در دو سال اخیر حساسیت‌ها به مسائل فرهنگی کاهش پیدا کرده است

علیرضا احمدی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب پیرامون مقوله فرهنگ گفت: رهبری حساسیتشان نسبت به مسائل فرهنگی در یکی دو سال اخیر بیشتر شده و در دیدارهای مختلف به این مسئله پرداخته‌اند. در دیدار ماه رمضان با دانشجویان ایشان به طور مصداقی وارد مقوله فرهنگی […]

علیرضا احمدی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب پیرامون مقوله فرهنگ گفت: رهبری حساسیتشان نسبت به مسائل فرهنگی در یکی دو سال اخیر بیشتر شده و در دیدارهای مختلف به این مسئله پرداخته‌اند. در دیدار ماه رمضان با دانشجویان ایشان به طور مصداقی وارد مقوله فرهنگی در دانشگاه‌ها شدند.

 وی تصریح کرد: ایشان مصداقا برگزاری کنسرت‌ها و برنامه‌های این چنینی را به شدت تقبیه کرده و معتقد بودند نباید کنسرت در محیط دانشگاه برگزار شود و این گونه برنامه‌ها با اغراض و اهداف خاصی در این محیط ها برگزار می‌شود.

 دبیر  تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور با بیان اینکه متاسفانه نگاه دولت و وزارت ارشاد به فرهنگ نگاهی که از ارزش‌های فرهنگی‌مان حراست کند، نیست، اظهار داشت: مسئولین سعی دارند، طرفی را راضی نگه داشته و از طرفی بهره برداری‌های لازم را از این موضوع کنند،متاسفانه ما در دو سال اخیر شاهد بودیم حساسیت‌ها نسبت به مسائل فرهنگی کاهش پیدا کرده است.

 وی افزود: تئاترها و کنسرت‌هایی که بعضا حرمت شکنی ارزش‌های جامعه را در پی دارد در دانشگاه برگزار می‌شود و مسائل فرهنگی آن طوری که باید در محیط دانشگاه پیگیری شود ،نشده است.

 احمدی با بیان اینکه در عرصه حراست از ارزش‌های فکری و سلامت روانی جامعه کتاب‌هایی در این میان چاپ شده‌اند که خطوط قرمز را رعایت نکرده‌اند تاکید کرد: بنابراین طبیعی است که رهبر معظم انقلاب به عنوان زعیم جامعه احساس خطر کنند و ما هم به عنوان بخشی از جنبش دانشجویی همیشه احساس خطر می‌کردیم و دغدغه مند هستیم و تمام تلاشمان این بوده که بتوانیم تاثیرگذاری داشته باشیم و خطرات را به دولت و جامعه گوشزد کنیم.

 وی ادامه داد: مسائلی که دولت در حال پیگیری آن است چندان مناسب مبانی انقلاب نبوده و در دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب می‌توان دید. در فضای مجازی و رسانه‌ها کسانی که دلسوز فرهنگ هستند چه میزان از این سخن ایشان که فرمودند «برخی اوقات برای رفع معضلات فرهنگی کشور شب‌ها خوابم نمی برد» ناراحت شده اند. جنبش دانشجویی هم از رفع نشدن مشکلات فرهنگی احساس خطر می‌کند دولت باید مجدانه برای رفع این نگرانی‌ها در کشور تلاش کند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=498

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.