• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
13
تجمع اعتراضی به تصمیم کمیسیون مقام زن سازمان ملل

دروغ سکوت جنایت سازمان ملل خجالت

  • کد خبر : 16462
  • 23 آذر 1401 - 16:44
دروغ سکوت جنایت سازمان ملل خجالت
شرکت کنندگان در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردها و پارچه نوشته هایی رفتار متناقض کمیسیون مقام زن سازمان ملل در مواجهه با حقوق زنان بخصوص در ایران را تقبیح کردند و آن را مصداقی از استانداردهای دوگانه غرب در خصوص زنان دانستند. آنان همچنین با سر دادن شعار «دروغ، سکوت، جنایت؛ سازمان ملل خجالت» آمریکا از طریق سازمات ملل برای حذف ایران از کمیسیون بین المللی زن را نکوهش کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مستقل، تجمعی به دعوت از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با موضوع اعتراض به حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل برگزار شد و علاوه بر فعالان حقوق زنان، جمعی از خانواده های شهدای امنیت نیز حضور داشتند، همچنین سرکار خانم زهرا بابایی به نمایندگی از اتحادیه بیانیه زیر را قرائت کردند:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

خطاب به اعضای کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد

نهادها و سازمان‌های بین المللی ظرفیت بالقوه‌ای در حل مشکلات دارند. بستر گفت‌وگو و چاره‌اندیشی در این نهادها فرصت مناسبی برای نشان دادن عزم کشورها در رشد و تعالی جامعه انسانی است و در این صورت فعالیت‌های آن می‌تواند مایه‌ مباهات جامعه ملل باشد. اما متاسفانه سال‌هاست شاهد رویکرد متناقض نهادهای بین‌المللی در مواجهه با مسائل هستیم. امروز برای چندمین بار شاهد قربانی شدن مسئله‌ی زنان در کشاکش جدال‌های سیاسی هستیم‌. سازمانی که مدت‌ها در برابر زیر پا گذاشتن حقوق زنان اعضای خود را مورد سوال قرار نمی‌دهد به یکباره حامی حقوق زن ایرانی شده است.‌

 

اسرائیل اکنون یکی از اعضای کمیسیون مقام زن است؛ آیا کشتار زنان و کودکان فلسطینی در صبرا و شتیلا، شلیک مستقیم گلوله و قتل بانوی امدادرسان ۲۱ ساله رزان اشرف النّجار، قتل خبرنگار زن شیرین ابوعاقله و.‌.‌ دلایلی کافی مبنی بر حذف رژیم اسراییل از این کمیسیون نیست؟ سوال ما از شما این است که چرا در برابر آمار وحشیانه‌ی خشونت در برابر زنان در دانمارک، عضو دیگر کمیسیون مقام زن سکوت کردید در حالی که طبق نظرسنجی آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا ۵۲ درصد از زنان دانمارکی از سن ۱۵ سالگی خشونت جنسی را تجربه کرده‌اند؟ این درحالی که است از ۸۹۰ مورد آزار جنسی گزارش شده تنها ۹۴ مورد آن توسط پلیس و دولت دانمارک به پیگیرد قانونی منجر شده است.

 

مرگ مشکوک یک بانوی ایرانی که امروز به اذعان اسناد و مدارک ثابت شده است که خطای پلیس در آن نقش نداشته است، مدت‌هاست به تیتر یک رسانه ها تبدیل شده است‌؛ اما چرا رسانه‌های بین‌المللی و شما اعضای محترم این کمیسیون، ناظر به گزارش واشنگتن پست مبنی براینکه هر هفته یک زن به ضرب گلوله‌ی مستقیم پلیس آمریکا کشته می‌شود، اقدامی انجام نداده‌اید؟! آیا کشته شدن اشلی بابیت معترض با شلیک مستقیم پلیس و سرکوب معترضان به نحوی که دست کم ۱۵۰۰ نفر در طول یک شب در بیمارستان بستری می شوند می تواند باعث اظهار نگرانی جوامع بین الملل شوند؟ آیا کسی آمار کشته شدگان زن توسط پلیس آمریکا را مورد سوال قرار می‌دهد؟

 

 

طبق گزارش گاردین، در ماه نوامبر ۲۰۱۹، ۴۷۴ زن ترک به دست آشنایان مرد خود کشته شدند. هزاران نفر در نقاط مختلف ترکیه برای اعتراض به این خشونت به خیابان ریختند که پلیس برای متفرق کردن آنان مجبور به استفاده از زور شد، اما آیا تاکنون دولت ترکیه نیز به جهت عدم برخورد با این مشکلات مورد سوال قرار گرفته است؟
متاسفانه برای بار چندم مشاهده می‌شود یک کمیسیون راهبردی وابسته به سازمان ملل، تحت تأثیر چند دولت خاص رویکردی سیاسی پیشه می‌‌کند. حذف ایران از کمیسیون را نمی‌توان اقدامی بشر دوستانه و غیر سیاسی‌ توصیف کرد، چراکه در موارد متعدد قبلی که فقط بخشی از آن‌ها در متن نامه‌ی فوق مورد اشاره قرار گرفت، شاهد نادیده گرفتن اعضا بوده‌ایم. درحالی که طبق آمارها سایر کشورهای عضو به مراتب بیشتر از ایران باید تاکنون مورد سوال قرار می گرفتند…

 

استانداردهای دوگانه و عملکرد متناقض کمسیون مقام زن در مواجهه با کشورهای مختلف موجب سلب اعتماد به این نهاد شده لست. انتظار داریم تا ضمن پیگیری پرونده‌های مذکور در حوزه‌ی زنان، به این تناقضات رفتاری پاسخ دهید.

 

 

ما به عنوان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی ملی از دانشگاه‌های سراسر کشور جمهوری اسلامی ایران به شما اعلام می‌داریم که تصویرسازی رسانه‌ها علیه وضعیت زنان در جمهوری اسلامی منافی با حقیقت است و چهره‌ی حقوق زن در ایران مورد هجمه‌ی تروریسم رسانه‌ای است و ما نمی‌گذاریم حقیقت قربانی شود. از شما دعوت می‌کنیم با سفر به ایران و حضور در جمع‌های مردمی و دانشجویی با واقعیت جامعه‌ی ایران روبرو شوید.

 

شرکت کنندگان در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردها و پارچه نوشته هایی رفتار متناقض کمیسیون مقام زن سازمان ملل در مواجهه با حقوق زنان بخصوص در ایران را تقبیح کردند و آن را مصداقی از استانداردهای دوگانه غرب در خصوص زنان دانستند. آنان همچنین با سر دادن شعار «دروغ، سکوت، جنایت؛ سازمان ملل خجالت» آمریکا از طریق سازمات ملل برای حذف ایران از کمیسیون بین المللی زن را نکوهش کردند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=16462

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.