• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
حمزه دستیار*:

دانشجویان انقلابی همراه کارگران هپکو و در تقابل با اختصاصی‌سازی

  • کد خبر : 12215
  • 28 شهریور 1398 - 4:44
دانشجویان انقلابی همراه کارگران هپکو و در تقابل با اختصاصی‌سازی

دام عدالت اجتماعی از دل این خصوصی سازی بیرون می آید؟ فریادهای کارگران هپکو و دیگر صنایع و معادنی که پس از خصوصی سازی دچار رکود و زیان دهی شدند، صدای شکست خصوصی سازی رانتی و اختصاصی سازی ثروت های ملی است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشحویان ایران»؛ حمزه دستیار، دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت و گو با «خبرنامه دانشجویان ایران» پیرامون اعتراضات اخیر کارگران هپکو اراک گفت: دروغ بزرگ خصوصی سازی سالهاست منابع ملی و منافع مردمی را در جیب اصحاب رانت و رابطه می ریزد، دروغی که در اصل اختصاصی سازی اموال مردم به نفع اهالی ثروت و قدرت است.

وی ادامه داد: مگر هدف از اجرای قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی شتاب بخشیدن به رشد اقتصادی ملی، گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی، ارتقاء کارایی بنگاه‌های اقتصادی و بهره‌وری منابع مالی و انسانی و فناوری، افزایش رقابت‌‌پذیری در اقتصاد ملی و ده ها دلیل دیگر نبود؟

دستیار گفت:کدام عدالت اجتماعی از دل این خصوصی سازی بیرون می آید؟ فریادهای کارگران هپکو و دیگر صنایع و معادنی که پس از خصوصی سازی دچار رکود و زیان دهی شدند، صدای شکست خصوصی سازی رانتی و اختصاصی سازی ثروت های ملی است.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن هاس اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های کشور گفت: سیاست فروش بیت المال با قیمتی بسیار نازل و گاها یک صدم قیمت اصلی به ویژه خواران  نالایق باید با متوقف شود، بر اساس «تبصره ۵ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم»، «ماده ۹ قانون برنامه پنج ساله ششم» ، «ماده ۵۰ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور» و همچنین «مصوبه اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ هیئت وزیران»، معاملات دولتی باید در سامانه ستاد یا همان سامانه تدارکات الکترونیکی دولت » ثبت شوند، ولی این قانون گریزی و عدم شفافیت باعث فساد کلان در مقوله خصوصی سازی شده است.

او ادامه داد: ماجرای کارگران هپکو اعتراض بر سر زیاده خواهی و سود بیشتر نیست، مساله معیشت و گذران امور زندگیست، مساله شغل و تامین نان شب خانواده است، درگیری های امروز با کارگران در نتیجه غفلت دیروز در واگذاری هاست، نتیجه بی مدیریتی و رانت خواری است.

او در پایان گفت: دانشجویان انقلابی در کنار اعتراضات به حق کارگری و در راستای احقاق حقوق کارگری  و مقابله با اختصاصی سازی ها در کنار کارگران هپکو و در تقابل با رانت خواری و فساد با اختصاصی سازی  هستند، البته باید با هوشمندی و حضور جوانان انقلابی در کنار مطالبات صنفی اجازه مصادره این اعتراضات توسط ضد انقلاب را نداد.

*دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=12215

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.