• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
۳ دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه های شهرکرد خطاب به استاندار:

داعش را مقاومت از بین برد نه مذاکره/ آقای استاندار از خانواده شهدا عذرخواهی کنید

  • کد خبر : 10602
  • 26 آذر 1397 - 21:06
داعش را مقاومت از بین برد نه مذاکره/ آقای استاندار از خانواده شهدا عذرخواهی کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد؛ استاندار چهارمحال و بختیاری در جشن روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در خصوص نقش برجام و مذاکره با امریکا در نابودی داعش سخنانی مطرح کرد که با واکنش‌هایی همراه بود؛ در زیر نامه چند تشکل دانشجویی در این خصوص آمده است: با گذشت هفت ماه از خروج […]

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد؛ استاندار چهارمحال و بختیاری در جشن روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در خصوص نقش برجام و مذاکره با امریکا در نابودی داعش سخنانی مطرح کرد که با واکنش‌هایی همراه بود؛ در زیر نامه چند تشکل دانشجویی در این خصوص آمده است:

با گذشت هفت ماه از خروج آمریکا از برجام و محقق نشدن وعده‌های دولت محترم در باب تحریم‌های اقتصادی، باقی ماندن تحریم‌های قبلی و حتی تصویب تحریم‌های جدید بی‌سابقه و شدیدتر علیه ایران در دوران پسابرجام و پس از تمام هزینه‌هایی که سند مذکور بر پیکره نظام و ملت ایران وارد نموده، اکنون کمتر مقام دولتی تمایل دارد که درباره برجام و دستاوردهای این سند ننگین سخنی بگوید.

حتی رئیس جمهور هم که روزگاری منتقدان برجام را به جهنم حواله می‌داد، اکنون ترجیح می‌دهد در این مورد سکوت کند.
بزک کنندگان برجام که مدعی بودند برجام ابزاری در دست ایران برای لغو تحریم‌هاست، به بی دستاورد بودن آن معترف بوده و به همان نتیجه‌ای رسیدند که رهبری از همان ابتدا نسبت به آن هشدار داده بودند.

با این وجود گاهاً با مواضعی از جانب برخی مسؤولان مواجه می‌شویم که در پی تطهیر برجام و سیاست‌های نادرست و ضربه زننده دولت می‌باشند.

استاندار محترم استان چهارمحال و بختیاری، جناب آقای عباسی

روز دوشنبه، در جشن روز دانشجو و در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان فرموده‌اید: “گرچه ایرادات بسیاری به برجام وارد می‌شود اما کمترین دستاورد این مذاکرات، فراهم کردن فرصت دوساله برای مهار و عقب راندن داعش از مرزهای کشور بود و مذاکره دیپلمات‌های میانه‌روی آمریکا فرصتی را در اختیار ما قرار داد تا داعش را به سوریه عقب رانده و آن را از بین ببریم.”

در مورد آنچه فرموده‌اید، ذکر دو نکته را لازم می‌دانیم:

اولاً؛ زمانی که مقامات غربی نیز به بی منفعت بودن برجام برای ایران اذعان داشته و حتی به گفته برخی از آنان، امثال آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان برجام، گام نخست برای مهار ایران و جلوگیری از نفوذ ژئوپولیتیک آن در منطقه به شمار می‌آید، چگونه از دستاوردهای سندی سخن می‌گویید که ابزار دشمنان نظام برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود؟

اگر بتوان دستاوردی برای برجام  متصور شد، باید گفت تنها دستاورد آن، شناخت ماهیت غیرقابل اعتماد غرب بود که صدالبته این دستاورد مهم، به بهایی بسیار عظیم و سنگین به دست آمد و یقیناً می‌شد این تجربه را ارزان‌تر به دست آورد و اگر به توصیه‌های رهبری و دیگر دلسوزان نظام وملت عمل شده بود، اساساً کسب این تجربه،تحصیل حاصل و تکرار مکرر بود.

در ثانی؛ فرموده‌اید “برجام فرصتی برای مهار و عقب راندن داعش از مرزهای کشور بود” !

با گذشت بیش از سی سال، ملت ایران شهدای بسیاری را تقدیم کشور و انقلاب اسلامی نموده‌اند؛ شهدایی که راهشان خاتمه نیافته و در سال‌های اخیر شاهد رویش نسل جدید آنان، یعنی مدافعان حرم بوده‌ایم که ادامه‌دهنده راه شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بوده و همچون آنها، خون خویش را نثار آرمان‌هایی کرده‌اند که امروز، توسط برخی مسؤولان نادیده گرفته می‌شوند.

جناب استاندار
آنچه باعث عقب راندن و مهار داعش شده، بی‌نیاز از هر تفسیر و سخنی است.

آنچه باعث عقب راندن و مهار داعش شده، دیپلماسی فشل دولت بی تدبیر و سیاست‌های ضربه‌زننده وزارت خارجه ناکارآمد آن نبود، بلکه جهاد جوانانی بود که برای حفظ منافع ملی از کیان وطن پاسداری کردند.

آنچه باعث عقب راندن و مهار داعش شده، حاصل فداکاری خانواده‌هایی بود که با از دست دادن فرزندشان داغدار شدند و در فراق عزیزان خود به سوگ نشستند تا عزت و استقلال ایران اسلامی پابرجا بماند.

اکنون  امنیتی که با خون حفظ شد، به پای دیپلماسی ناکارآمد و بی ثمر دولتمردانی نوشته شود که سنگ برقراری رابطه با بیگانگانی را به سینه می‌زدند و می‌زنند و مشتاقانه برای مذاکره با دولت‌هایی سینه چاک می‌کنند که با سندهایی چون برجام و ٢٠٣٠ و لوایحی نظیرFATF، عزت و استقلال میهنمان را نشانه گرفته‌اند.

جناب استاندار

از آنجایی که خود فرموده‌اید:
“دانشجو تنها یک اسم و عنوان نیست، بلکه نوعی سبک زندگی به شمار می‌رود که همواره آمیخته با حق‌طلبی و آرمان‌خواهی است.”
و بنا به وظیفه خود، نسبت به صحبت‌های مذکور شما اعتراض کرده و نیز از آنجایی که صحبت‌های شما موجب آزردگی خاطر فراوان خانواده‌های شهدای مدافع حرم گردیده است، از شما می‌خواهیم که از خانواده معزز شهدا رسما عذرخواهی کنید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد/ بسیج دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد/ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد شهرکرد/ بسیج دانشگاه آزاد شهرکرد/ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهرکرد/ بسیج دانشگاه شهرکرد

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=10602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.