• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
9
نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان به رئیس جمهور پیرامون سفر اخیرشان به سمنان؛

تشکل‌های دانشجویی را نادیده نگیرید

  • کد خبر : 13991
  • 22 آبان 1400 - 10:00
تشکل‌های دانشجویی را نادیده نگیرید
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور پیرامون سفر اخیرشان به سمنان بیان کرد: مسئله تحول و تحول‌خواهی ارتباط تنگاتنگی با نهاد دانشگاه دارد و از این جهت باید توجه بیشتری به تشکل‌های دانشگاهی شود و از شما خواهشمندیم تا دستوری قاطع دهید تا مسئولین استان، مسئولیت خود را رها نکنند تا به پیشواز شما بیایند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان پیرامون سفر اخیر رئیس جمهور به سمنان در نامه‌ای  خطاب به ایشان بیان کرد:

جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

نظر به سفر‌های استانی اخیر شما در کسوت ریاست جمهوری اسلامی ایران ، خصوصا سفر اخیر شـما به اسـتان سـمنان، چند نکته‌ای را من باب وظیفه امر به معروف و نهی از منکر خدمت شما عرض می‌کنیم . امید است که مورد توجه قرار گیرد .

مسئله تحول و تحول‌خواهی ، ارتباط تنگاتنگی با نهاد دانشگاه دارد تا حدی که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی- امام خمینی ( ره ) – دانشگاه را منشأ تمامی تحولات می‌دانستند . حال شما به خوبی می‌دانید که یکی از ارکان یک دانشگاه تحول خواه و پویا ، تشکل‌های دانشجویی آن دانشگاه هستند . افرادی که با هدف و چارچوب فکری مشخص ، به فعالیت‌های دسته جمعی می‌پردازند تا ابتدا خود و سپس محیط دانشگاه را به رشـد و تعالی برسانند . از جنابعالی انتظار می‌رفت تا در سفر‌های استانی خود به اقصی نقاط کشور، به این بخش مهم از بدنه دانشگاهی توجه ویژه فرمائید اما شواهد و قرائن این شائبه را به وجود می‌آورند که گویا حتی همی برای شنیدن سخنان تشکل‌های دانشجویی در سفرهای استانی ندارید و این امر حقیقتا مایه ناراحتی و نگرانی فعالین دانشجویی است . با وجود تمامی پیگیری های مکرری که داشتیم ، نه تنها یک تریبون دانشجویی برای بیان انتقادات و نکاتمان به ما داده نشد، بلکه حتی در جلسـه شـما با اقشار مختلف شهر در سالن هلال احمر شهر سمنان ، اجازه ورود نداشتیم.

جناب آقای رئیسی ، وزیر راه و شهرسازی شما پا به دانشگاه سمنان می‌گذارند اما حتی کوچک ترین اطلاعی به تشکل‌های دانشجویی داده نمی شود. به راستی چه نهادی بهتر از تشکل‌های دانشجویی انتقادها و پیشنهادها‌ی خود در حوزه مسائل دانشگاهی را صادقانه ، صریح و شفاف به گوش شـما می‌رسانند؟

از وزیر راه و شهرسازی خود سوال کنید که آیا مسئولین مربوطه دانشگاهی به غیر از دو سه بنای لوکس دانشگاه سمنان، از قبیل کتابخانه و آمفی تئاتر همیشه نیمه سـاز دانشگاه ، خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه را هم به ایشـان نشـان داده اند؟!

آقای رئیسی ، حدیث مفصلی بخوانید از این مجمل ! نکته دیگری که گوشزد کردن آن را به شما ضرورت می‌دانیم ، بی‌مسئولیتی برخی مسئولین خرد و کلان استانی ، در زمان حضور شما برای بازدیدهای استانی در سطح کشور است. جناب آقای رئیسی از شما خواهشمندیم که دستوری قاطع دهید تا مسئولین استان محل سفر شما ، از چند روز قبل از حضور شما در استان ، کارهای خود را رها نکنند تا به پیشواز شما بیایند! خواهشمندیم که تاکید شود تا دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد . در پایان از شما درخواست داریم تا بیش از پیش در سفر های استانی به قشر دانشجو اهمیت داده و در تمامی سـفرهای اسـتانی خود ، چند دقیقه ای را پای صـحبت‌های تشکل‌های دانشجویی بنشینید و بدانید که جنبش دانشجویی مسلمان حق بیان نظرها‌ی خود را محفوظ می‌داند و این حق را از تمامی مسئولان اعم از مسئولین دانشگاهی یا غیردانشگاهی طلب می‌کند؛ شنیدن سخنان آنان کوچک‌ترین حقی است که مسئولان موظفند آن را ادا کنند.

و من الله توفیق

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=13991

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.