• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در خصوص شوری آب شهرستان های خرمشهر و آبادان و اعلام حمایت از مطالبات به حق مردم منطقه:

خبری از اصلاح و رفع معضلات به چشم نمی خورد

  • کد خبر : 9979
  • 09 تیر 1397 - 1:14
خبری از اصلاح و رفع معضلات به چشم  نمی خورد

وضعیت دشوار معیشتی مردم همیشه بیدار خوزستان ، این روزها بار دیگر این استان عزیز را در صدر اخبار تاسف بار نشانده است. متاسفانه اگر چه همه ی رؤسای دولت ها در ابتدای کار، خوزستان را اولویت کاری خویش عنوان می کنند اما هنوز زخم های کهنه ی جنگ تحمیلی بر تن این استان به […]

وضعیت دشوار معیشتی مردم همیشه بیدار خوزستان ، این روزها بار دیگر این استان عزیز را در صدر اخبار تاسف بار نشانده است. متاسفانه اگر چه همه ی رؤسای دولت ها در ابتدای کار، خوزستان را اولویت کاری خویش عنوان می کنند اما هنوز زخم های کهنه ی جنگ تحمیلی بر تن این استان به چشم می خورد؛ و امااین زخم ها نه تنها بهتر نمی شود، بلکه روز به روز شدت بیشتری می یابد. کمک به حل این مشکل، همانگونه که امروزه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب(مدظله) قرار گرفته، از وظایف ذاتی دولت هاست و دولت محترم فعلی باید نسبت به این امر اهتمام جدی داشته باشند.
امروز بعد از گذشت حدود یک سال از عمر دولت دوازدهم همچنان مشکلات عدیده و ابتدایی در استان خوزستان وجود دارد، که اگر در استان دیگری مثل اصفهان بود سریعا رفع می گردید اما در استان ما خبری از اصلاح و رفع معضلات به چشم نمی خورد. آنچه امروز به عنوان مشکل اساسی مردم خوزستان در اولویت قرا ر دارد معضل انتقال آب به سایر استان ها برای مصارف غیر شرب می باشد که این امر باعث کم رنگ شدن سایر مشکلات از جمله حاشیه نشینی شهری، ممنوعیت کشت برای کشاورزان استان و غیره شده است.
واقع امر این است چرا با گذشت دو دهه مردم خونین شهر قهرمان و آبادان استوار جایگاه خود را پس از این حجم عظیم فداکاری و ایثار نیافتند و باید شاهد چنین وضعیت رقت باری در آبادان و خرمشهر باشیم!؟ چرا پس از سالها هنوز مردم این دو شهر باید آب آشامیدنی شیرین و گاز مصرفی روزانه خود را از مغازه ها و دوره گردها و پس از انتظار در صف های طولانی تهیه نمایند.
در نهایت ما دانشجویان علاوه بر اعلام نارضایتی خود از نمایندگان و مسئولان اجرایی این دو شهر نسبت به وضعیت ناگوار اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی این دوشهر هشدار می دهیم و ما در حمایت از مردمی که سرزمینم را با خون سیراب نمودند و امروز تشنه قطره ی آبی هستند از حرکت باز نمی ایستیم و از دست اندر کاران امر، مطالبه گرانه خواهانیم که وظایف خود را در قبال این مردم صبور عملی کنند که صبر و تحمل مردم نیز حدی دارد.
و من الله التوفیق

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=9979

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.