• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
22
محسن حقی*:

خانه ملت حریم خصوصی نمایندگان نیست که شفافیت را نقض حریم‌شان می‌دانند

  • کد خبر : 12212
  • 23 شهریور 1398 - 21:22
خانه ملت حریم خصوصی نمایندگان نیست که شفافیت را نقض حریم‌شان می‌دانند

اگر نمایندگان مجلس وکیل واقعی مردم هستند پس چرا طرح شفافیت آرا رأی نمی‌آورد؟ در ظاهر اکثر نمایندگان مجلس از این طرح حمایت می‌کنند، پس چه کسی به این طرح رأی مخالف می‌دهد؟ آیا جز نمایندگان حاضر کسی حق رأی دارد که تقصیر را بر گردنش انداخت؟

محسن حقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: مردم به کاندیدای نمایندگی مجلس رأی می‌دهند تا نماینده و وکیل مردم در تصمیم‌گیری برای سرنوشت‌شان باشد.

وی با بیان اینکه موکل حق دارد از اقدامات وکیل مطلع باشد، گفت: اگر نمایندگان مجلس وکیل واقعی مردم هستند پس چرا طرح شفافیت آرا رأی نمی‌آورد؟ در ظاهر اکثر نمایندگان مجلس از این طرح حمایت می‌کنند، پس چه کسی به این طرح رأی مخالف می‌دهد؟ آیا جز نمایندگان حاضر کسی حق رأی دارد که تقصیر را بر گردنش انداخت؟

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل عنوان کرد: ملت ایران که ۴۰ سال این چنین با غیرت پای انقلاب و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند و هر دوره باشکوه‌تر از دوره قبل پای صندوق‌های رای حاضر هستند تا بر مشروعیت نظام مجدد، رأی «آری» دهند، حقشان است بدانند نماینده‌ای که به مجلس فرستاده‌اند؛ کارشناسی شده، با دقت و عقلانیت رأی می‌دهد یا با صاحبان قدرت معامله می‌کند و براساس تعصب و قومیت نظرش را اعلام می‌کند.

حقی ادامه داد: نمایندگان باید بدانند نام مکانی که در آن حاضرند خانه ملت است، برای حفظ آجر به آجر این مکان، خون شهید داده شده است تا نمایندگان با خیال آسوده به امور کشور رسیدگی کنند. مگر وکیل حق دارد رای خود را به بهانه عقیده، نظر شخصی و سایر بهانه‌های واهی مخفی کند، این کار آنها مسئولیت شرعی دارد و باید پاسخ‌گو باشند.

وی شفافیت آرای نمایندگان را ختم نفاق و دورویی دانست و گفت: نمایندگان مجلس با شفافیت آرا اعلام می‌کنند که رأی‌شان را برای مردم و به نفع ملت می‌دهند نه برای منافع حزب، گروه و جناح حامی خود و رأی منفی به این طرح یعنی، نمی‌خواهند ملت بدانند به چه طرح‌هایی آری یا نه می‌گویند.

مسئول انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بیان کرد: نمایندگان مجلس بدانند که خانه ملت حریم خصوصی آنها نیست که شفافیت ناقض آن باشد، ملت ایران خون‌ داده است تا اکنون نمایندگان بتوانند به راحتی بر کرسی نمایندگی تکیه زده و دم از عدل و حق بزنند و خلاف آن حرکت کنند.

حقی در پایان خاطرنشان کرد:‌ دانشجویان از نمایندگان واقعی ملت، از افرادی که انقلاب، شهدا، اهداف و آرمان این ملت را درک کرده‌اند، می‌خواهند آغازگر شفافیت آرا شوند و آرای خود را به مردم رسماً اعلام کنند تا ملت بدانند چه کسی حقیقتاً طرف حق و مدافع عدالت و انصاف است.

*دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=12212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.