• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3
سینا عزیزی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه:

حضور و اتحاد مردم عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود

  • کد خبر : 8834
  • 24 بهمن 1396 - 0:17
حضور و اتحاد مردم عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه گفت: وجه تمایز این انقلاب با انقلاب های دیگر در مناطق مختلف جهانی نیز همین حضور و اتحاد مردم می باشد. سینا عزیزی در گفت وگو با در گفت و گو با گفت و گو با گروه سیاسی نسل برهان ، با اشاره به پیام اصلی مردم ایران در انقلاب اسلامی ۵۷ […]

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه گفت: وجه تمایز این انقلاب با انقلاب های دیگر در مناطق مختلف جهانی نیز همین حضور و اتحاد مردم می باشد.

سینا عزیزی در گفت وگو با در گفت و گو با گفت و گو با گروه سیاسی نسل برهان ، با اشاره به پیام اصلی مردم ایران در انقلاب اسلامی ۵۷ گفت: بی تردید اتقلاب  ۵۷ ‌از بزرگترین تحولات غیر منتظره ای است که شکل گرفت و نشانگر تعظیم رژیم طاغوت در مقابل اراده مردم است.

وی افزود: پیام اصلی مردم همان استقلال و آزادی بود که در شعارهایشان فریاد می زدند، استقلال و عدم وابستگی به قدرت های سلطه و نفی حاکمیت غیر الهی و طاغوتی و پیام های رسا این انقلاب بودند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه درباره نقش رهبری امام خمینی و مردم در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در هر تحول و انقلابی ،رکن اصلی مردم هستند و چنانچه مردم تمایل به شکل گیری انقلابی نداشته باشند ،هیچ تحولی صورت نمی گیرد .

سینا عزیزی خاطر نشان کرد: از عوامل مهم شکل گیری این انقلاب نیز مردم هستند ،مردمی که بدون سلاح  به عمر رژیم شاهنشاهی خاتمه دادند که وجه تمایز این انقلاب با انقلاب های دیگر در مناطق مختلف جهانی نیز همین حضور و اتحاد مردم می باشد.

وی تصریح کرد: عامل دیگر رهبری و مدیریت این انقلاب است که توسط رهبری آیت ا… خمینی بود با وجودش خط ابطالی بر جدایی دین و سیاست کشید و بر همگان ثابت کرد  دین عین سیاست و سیاست عین دیانت است، امام با آگاهی از اوضاع سیاسی و فرهنگی و اجتماعی جامعه ایران گر چه در ایران هم حضور نداشتند راهنمایی ها  و آگاهی های لازم را به مردم می رساندند که از مهم ترین اقدامات بودند.

در پایان درباره حضور جوانان و دانشگاهیان در صحنه اصلی انقلاب گفت:  دغدغه اصلی آن رژیم ، وارد و حاکم کردن فرهنگ غربی بود که هدف اصلی از این کار به فساد کشیدن جوانان بود ولی جوانان که پایبند به اصول وارزش های دینی بودند و در این راه حاضر به از خود گذشتگی نیز بودند با حضور در مساجد و دانشگاه ها که عرصه های اصلی مبارزه و مقابله با رژیم بودند اقدامات تاثیر گذاری انجام دادند.

وی در ادامه گفت: محکوم کردن لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی ، ایجاد تظاهرات  به بهانه های مختلف ، تعطیلی دانشگاه بعد از شنیدن خبر تبعید امام و برگزاری تجمعات به همین دلیل، نمونه هایی از اقدامات جوانان در پیروزی این انقلاب است.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=8834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.