• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1
متن سخنرانی محمدرضا شیرمحمدی قائم مقام انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان در نماز جمعه:

جوانان موتور جامعه هستند

  • کد خبر : 9825
  • 07 اردیبهشت 1397 - 22:20
جوانان موتور جامعه هستند

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الطَّیِّبِینَ الْأَبْرَارِ الْأَخْیَارِ الَّذِینَ أَوْجَبْتَ حُقُوقَهُمْ وَ فَرَضْتَ طَاعَتَهُمْ وَ وِلایَتَهُمْ سلام و صلوات محضر حضرت بقه الله الاعظم (ارواحنا له الفداء) و سلام و درود به روح پرفتوح حضرت امام خمینی (ره) و یاران و یادگاران مجاهدش، شهدای […]

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الطَّیِّبِینَ الْأَبْرَارِ الْأَخْیَارِ الَّذِینَ أَوْجَبْتَ حُقُوقَهُمْ وَ فَرَضْتَ طَاعَتَهُمْ وَ وِلایَتَهُمْ
سلام و صلوات محضر حضرت بقه الله الاعظم (ارواحنا له الفداء) و سلام و درود به روح پرفتوح حضرت امام خمینی (ره) و یاران و یادگاران مجاهدش، شهدای نهضت اسلامی و سلام تحیت محضر مبارک فرماندهی معزز کل قوا ، رهبر معظم انقلاب شکوهمند اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه ای (متع الله المسلمین ببقائه).
عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما امت خداجوی شهرستان خمینی شهر.
پروردگار متعال را سپاس میگویم که به این حقیر توفیق داد به عنوان نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان دقایقی را در خدمت شما بزرگواران باشم.
تبریک عرض میکنم اعیاد شعبانیه وهمچنین ولادت با سعادت اشبه الناس برسول الله خَلقا و خُلقا و منطقا ، حضرت علی اکبر (ع) را خدمت مردم ولایی شهرستان خمینی شهر بالاخص جوانان حاضر در این مکان مقدس.
شاید روز جوان بهانه ی خوبی باشد برای طرح دغدغه و مشکلات جوانان برای مسئولین. مشکلاتی که گْلشان را از کابینه ی مسن دولت می توان فهمید. بی کاری جوانان مستعد مقوله ای است که به دنبال کم لطفی مسئولین در حمایت از جوانان دامن گیر نخبگان جوان ایرانی شده است.
مسئله ی اشتغال جوانان چندین سال است در نام گذاری سال توسط مقام معظم رهبری مورد توجه ایشان است. همانگونه که امسال نیز رخ داد. حمایت از کالای ایرانی یعنی اتکا به ظرفیتهای داخلی و نفی هرگونه چشم داشت و وابستگی به بیرون از مرزها ست. در همین زمینه مقام معظم رهبری فرمودند: مسئولین به جای اینکه نگاهشان به خارج از این مرزها باشد نگاهشان به داخل و ظرفیت های داخلی باشد چرا که قطعا کلید حل مشکلات این کشور در خود این مرز و بوم قرار دارد.
و چه ظرفیتی بالاتر از جوان و نیروی مستعدِ پرشورِ انقلابی؟
همان ظرفیت عظیمی که رهبر معظم در وصف آنها فرمودند: حقیقتا جوانان موتور جامعه هستند.
چرا مسئولین آنگونه که شایسته است از جوانان حمایت نمی کنند؟
چرا کالاهای خارجی به راحتی و با بهایی اندک در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تبلیغ می شوند؟
چرا از جوانان فقط در کارزار انتخابات بهره می گیرید؟
از دولت محترم سوال می کنم، جوانان خوش فکر ایرانی صلاحیت بیشتری برای ایفای مسئولیت دارند یا نجومی بگیران و جاسوسان و دو تابعیتی ها؟
لذا از ریاست جمهوری انتظار داریم در فرصت باقی مانده به جای سپردن زمام امور به کسانی که باور و اعتقاد به توان ملی و قدرت علمی و عملی جوانان برومند این مرز و بوم ندارند همانند تحولی که به واسطه حضور وزیر جوان در وزارت ارتباطات اتفاق افتاد در زمینه اقتصاد هم با اعتماد به جوانان تحول دیگری رقم بزنند.
همچنین از مردم شریف ایران تقاضا داریم مسئله ی حمایت از کالای ایرانی را جدی بگیرند. جای تاسف است که در کشوری اسلامی لباس روحانیت و تسبیح هم جز کالاهای وارداتی محسوب شود.
جای تاسف است واردات محصولاتی مضحکی چون چوب بستنی و مربا و …
در کشوری که امروزه مشکل اساسی آن اشتغال جوانان است آیا جوانان ما از تولید چوب بستنی و مربا عاجزند؟
همین جوانان که سرمایه اصلی این آب و خاکند و به تعبیر حضرت آقا ستون های این کشورند و نقش مهم و اساسی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دارند اگر به خاطر همین کم کاری ها و سیاست های نادرست دلسرد و نا امید شدند بدانیم که مهمترین سرمایه کشور از دست خواهد رفت.
البته در مسئله ی واردات کاری با بازارچه های مرزی نداریم. به گفته ی مقام معظم رهبری مسئله ی ما مسئله ی کولبرها نیست آنچه ما بعنوان واردات از آن یاد میکنیم واردات غیر قانونی محصولات در حجمی عظیم است. قاچاق غیر قابل انکار کالا که جلوی چشم مسئولین اتفاق می افتد ولی دم نمی زنند.
چه بسا در هنگام انتخابات هم مشاهده کردیم هنگامی که پای یکی از مسئولین وسط بوده است حمایت هم شده اند…
مطالبه ی ما جوانان از مسئولین چشم بستن بر احزاب و گرایشات سیاسی و چشم باز کردن بر وارد کنندگان کالای قاچاق و برخورد جدی با آنان است.
مسئله ی بعدی مسئله ی برجام است. امروز به جایی رسیده ایم که رئیس جمهور آمریکا با رفیق تازه اش فرانسه برای خارج نشدن از برجام وقیحانه برای ایران شرط می گذارند.
شرایطی که از همان ابتدای امضای توافق نامه هم با اندکی بصیرت قابل پیش بینی بود. محدودیت ایران در صنایع موشکی آرزوی دیرینه ی ترامپ و نزدیکانش بوده و هست و امروز رئیس جمهور به عنوان آخرین دلواپس برجام اعلام می کند : یا برجام را همین گونه بپذیرید یا با همه ی آن خداحافظی کنید.

آری ایران به توافق هایی امثال برجام از همان ابتدا نیازی نداشته و اینک نیز ندارد. باکی از خروجتان از برجام نداریم این خروج قبل از این که ضرری به ایران برساند آمریکا را متضرر خواهد کرد. شروطتان نیز گزافه ای بیش نیست .شما و هم پایان اروپاییتان ارزوی تعلیق صنایع موشکی ایران را به گور خواهید برد.
مسئله بعدی مشکلات استان اصفهان بالاخص مسئله ی مشکلات اخیر رودخانه ی زاینده رود است.
کشاورزان استان اصفهان مدت زیادی است حق آبه خود را دریافت نکرده اند. باغات و مزارع محصولات خوبی نمی دهند.صنایع اصفهان دچار مشکل کم آبی است.
جناب آقای روحانی شما در انتخابات به مردم اصفهان وعده دادید که زاینده رود دوباره زنده خواهد شد اما اینک چیزی جز خشکسالی نمیبینیم .
آنچه این مشکلات را پدید آورده است توزیع نامناسب و بارگزاری نامتوازن آب زاینده رود است. راه حل برون رفت از مشکل کاملا واضح است، مسئولین طبق قانون عمل کنند. انتظار مردم از اصفهان قانون گرایی مسئولین است. جلوگیری از پمپاژهای غیر مجاز ، حفاری چاه های غیر قانونی و … همه از انتظارات مردم از مسئولین است.
هرچند انفعال دولت در این چند ماهه برای ساماندهی این مشکلات، جای تامل دارد. اما مردم اصفهان همچنان به تدبیر دولت امید وارند. به امید آنکه هر چه سریع تر مشکل کم آبی استان اصفهان رفع شود.
در پایان مجددا اعیاد شعبانیه را خدمت بزرگواران تبریک عرض میکنم امیدوارم که به برکت این اعیاد مسیر برون رفت از مشکلات نیز برای ملت ایران فراهم شود.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=9825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.