• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
16
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در میزگرد حمایت از کالای ایرانی باحضور فعالین دانشجویی دانشگاه های خوزستان در خبرگزاری تسنیم:

جنبش های دانشجویی و دانشجویان همه می توانند نقش ویژه در حمایت از کالای ایرانی داشته باشند

  • کد خبر : 9796
  • 05 اردیبهشت 1397 - 22:36
جنبش های دانشجویی و دانشجویان همه می توانند نقش ویژه در حمایت از کالای ایرانی داشته باشند

مسعود آراوند دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: اقتصاد و کارامدی نظام از مسائلی است که دشمن از طریق آن دنبال ضربه زدن به نظام است. دشمن متوجه شده است که به شیوه نظامی و سیاسی نمی تواند بین مردم و نظام فاصله ایجاد کند. بنابراین در چند سال اخیر دشمن […]

مسعود آراوند دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: اقتصاد و کارامدی نظام از مسائلی است که دشمن از طریق آن دنبال ضربه زدن به نظام است. دشمن متوجه شده است که به شیوه نظامی و سیاسی نمی تواند بین مردم و نظام فاصله ایجاد کند. بنابراین در چند سال اخیر دشمن با اتخاذ تحریم های فلج کننده و فشار اقتصادی می خواهد رفتار نظام را تغییر دهد و به خیال خام نظام را به زانو دربیاورد و متاسفانه البته در بخش های کاری انجام داده است.

وی افزود: در کشورهای دنیا مردم به این نتیجه رسیدند که رمز پیشرفت حمایت از کالای بومی است. در فرهنگ کشورهای مانند ژاپن کسانی که از کالای داخلی استفاده نمی کنند به چشم خائن نگریسته می شوند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: تولید کننده باید به این مسئله کیفیت اهتمام داشته باشد و الان تا بحث کالای ایرانی مطرح می‌شود سریع مسئله ماشین بی‌کیفیت به اذهان می رسد که سالها در انحصار داخل بوده است. امروز صنعت ما باید براساس نیاز مخاطب کارآمد شود و این خودروی بی کیفیت در شأن مردم نیست. دستگاه های مانند استاندارد باید امسال ورود جدی داشته باشند و از حیثیت کالای داخلی دفاع کنند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: دستگاه های نظارتی و استاندارد با محصولات ایرانی بی کیفیت تعارف نکنند زیرا این به باور عمومی ضربه می زند و از طرفی دولت به این صنایع کمک کند و متکی به واردات نباشد.

این فعال دانشجویی با توصیه مسئولان به خرید ایرانی گفت: اگر مردم ببینند مسئولان اهتمام دارند و خودشان در مصرف کالای ایرانی جدیت دارند همراهی می کنند ولی وقتی مردم می بییند مسئولان دولتی و یا مسئولان فلان نهاد انقلابی با خودروی خارجی تردد می کنند و زندگی اشرافی دارند در زمینه حمایت از کالای ایرانی دلسرد می‌شوند.

آراوند بیان داشت: یکی از پیشنهادها این است که دولت خود را از بند دلار برهاند و با کشورها براساس ارز خود آن کشورها مبادله کند. متکی بودن به دلار باعث ایجاد نواسانات جدی در کشور می شود. این مسئله ای است که اکنون در بسیاری از کشورها رخ می‌دهد.

وی در زمینه فرهنگ سازی بیان داشت: کار فرهنگی یکی از اساس اصلی در حمایت از کالای ایرانی است و در این فرهنگ‌سازی نخبگان و جنبش دانشجویی نقش ویژه دارند. اساتید با حمایت از جوانان ایرانی و حمایت از علم بومی سبب توسعه علمی برای تولید کالای ایرانی شوند. اساتید که دلسوز نظام هستند می توانند در سرکلاس‌ها کالای ایرانی را تبلیغ و حمایت کنند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز تاکید کرد: جنبش های دانشجویی و دانشجویان همه می توانند نقش ویژه در حمایت از کالای ایرانی داشته باشند. تولید محتوای مورد نیاز، تولید فیلم های که کالای ایرانی را تقویت می کند می توانند نقش ویژه در تحقق شعار داشته باشند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=9796

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.