• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

جنبش دانشجویی از ائتلافی که ذیل گفتمان انقلاب اسلامی باشد، حمایت می‌کند

  • کد خبر : 2069
  • 08 بهمن 1394 - 7:31
جنبش دانشجویی از ائتلافی که ذیل گفتمان انقلاب اسلامی باشد، حمایت می‌کند

رضا نجابت دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نشست خبری «چهاردهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر» که با شعار «دانشجوی انقلابی، دانشگاه اسلامی زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی» که از ۹ تا ۱۶ بهمن ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود، اظهار داشت: مشی سیاسی اتحادیه در انتخابات بر این بوده […]

رضا نجابت دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نشست خبری «چهاردهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر» که با شعار «دانشجوی انقلابی، دانشگاه اسلامی زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی» که از ۹ تا ۱۶ بهمن ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود، اظهار داشت: مشی سیاسی اتحادیه در انتخابات بر این بوده است که از ورود مصداقی پرهیز کند چرا که استقلال جنبش دانشجویی از این طریق حفظ می‌شود.

وی با بیان اینکه کارکرد اصلی جنبش دانشجویی گفتمان‌سازی است، گفت: به همین خاطر جنبش دانشجویی تلاش می‌کند شاخص‌های لازم برای انتخاب نماینده اصلح را ارائه دهد که در این خصوص منشوری از فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری وجود دارد.

نجابت با تأکید بر اینکه جنبش دانشجویی باید در عرصه انتخابات فعال باشد، گفت: اما این فعالیت باید برای مشخص کردن چارچوب‌ها برای انتخاب نماینده اصلح و کارآمد صورت گیرد. جنبش دانشجویی در چارچوب احزاب و گروه‌ها نمی‌گنجد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه مجلسی که پایبند به اصول انقلاب است باید شکل گیرد، گفت: تصمیم شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها مانند هر نهاد دیگری می‌تواند درست یا غلط باشد اما آنچه که ما از فرمایشات امام و رهبری درک می‌کنیم این است که باید جایگاه قانونی شورای نگهبان حفظ و حراست شود.

وی پیرامون ائتلاف‌های جریانات سیاسی برای ارائه لیست انتخاباتی گفت: حمایت جنبش دانشجویی از ائتلافی است که ذیل گفتمان انقلاب اسلامی قرار گیرد و با محوریت عدالت، معنویت، مبارزه با فساد، عقلانیت و ولایتمداری پیش رود.

نجابت با بیان اینکه ملاک انتخاب باید کارآمدی، ولایتمداری و پایبندی افراد به اصول انقلاب باشد، گفت: افرادی که ائتلاف می‌کنند باید ارزش افزوده‌ای برای ائتلاف داشته باشند نه اینکه ائتلاف برای آنان آورده‌ای داشته باشد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: همچنین ائتلاف باید برنامه‌ای برای نظارت بر رفتار نمایندگانی که مجلس آینده را شکل می‌دهند داشته باشد. علاوه بر این در ارائه لیست باید به فضای واقعی کشور نیز نگاه شود. روی کار آمدن مجلسی مانند مجلس ششم از خطوط قرمز جنبش دانشجویی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نامزدهایی که ذیل گفتمان انقلاب اسلامی می‌گنجند باید از تخریب و اهانت به یکدیگر بپرهیزند. تفرقه‌افکنی و تخریب نامزدها از خطوط قرمز است که جنبش دانشجویی نیز آن را پیگیری می‌کند.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=2069

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.