• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

جریانی می‌خواهد جریان انقلابی را وادار کنند که بگویند ما اشتباه کردیم

  • کد خبر : 430
  • 31 مرداد 1394 - 8:03
جریانی می‌خواهد جریان انقلابی را وادار کنند که بگویند ما اشتباه کردیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»؛ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها اظهار داشت: البته عناصرتحول آفرین متعددی وحود دارد که هرکدام ممکن است بتوانند تحولاتی را ایجاد کنند اما مهم تر این است که به ریشه ها توجه شود؛ همانطور که یک نخبه هم درخت را می‌بیند و هم ریشه را شما […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»؛ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها اظهار داشت: البته عناصرتحول آفرین متعددی وحود دارد که هرکدام ممکن است بتوانند تحولاتی را ایجاد کنند اما مهم تر این است که به ریشه ها توجه شود؛ همانطور که یک نخبه هم درخت را می‌بیند و هم ریشه را شما نیز سعی کنید به ریشه‌ها توجه کنید و بدانید ریشه‌ای‌ترین مسئله در شرایط امروز برای تشکل شما چیست؟

حجت‌الاسلام محمدیان در ادامه افزود: برای داشتن یک تشکل موفق و تأثیرگذار باید به فهم درست از مسائل و برای این مسائل برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: عرصه فکری و بنیان‌های معرفتی ریشه ایی ترین بخش نیازهاست وکسانی که در عرصه تشکیلاتی به این مسئله بی‌اعتنا بودند و کم‌توجهی کردند و به سراغ مسائل سیاسی و اجتماعی رفتند با مشکلات بزرگی روبه‌رو شده‌ و حتی دچار پس رفت و انحطاط شده‌اند.

درعرصه فکری و معرفتی بحث اخلاق از همه بیشتر اهمیت دارد

محمدیان اظهار داشت: درعرصه فکری و معرفتی بحث اخلاق از همه بیشتر اهمیت دارد که بدانیم برای چه تلاش می‌کنیم و وقت خود را برای چه صرف می‌کنیم؟

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها با بیان اینکه باید هر کاری می‌کنیم برای خدا باشد، افزود: ما باید هر کاری می کنیم برای خدا باشد شهرت را کنار بگذاریم و با خدا معامله کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل سیاسی و فرهنگی تصریح کرد: در این عرصه باید بدانیم مهم‌ترین موضوع چیست که می‌تواند همه موضوعات دیگر را تحت ‌الشعاع قرار دهد. به نظر می‌رسد در بحث‌های سیاسی و فرهنگی مهم‌ترین موضوع بحث تقابل انقلاب اسلامی با نظام سلطه است که جنبه های مختلف  سیاسی فرهنگی اجتماعی و فکری و اقتصادی را شامل می شود؛این تقابل با تحقق انقلاب در کشور ما ساختار پیدا کرد و نظام‌مند شد.

دلایل تقابل انقلاب با فرهنگ غرب و نظام سلطه چیست

محمدیان تصریح کرد: از انجمن‌های اسلامی انتظار می‌رود که به چند سوال پاسخ دقیق و علمی بدهند. اولین سوال این است که زمینه‌ها و دلایل تقابل انقلاب با فرهنگ غرب و نظام سلطه چیست، چه مؤلفه‌هایی در مکتب اسلام است که با تضاد در فرهنگ غرب است که برای پاسخ به این سوال باید با فرهنگ غرب آشنا باشید تبیین چرایی این تقابل کار مجموعه های دانشگاهی چون شماست.

وی تصریح کرد: سوال دومی که باید به آن پاسخ دهید این است که نقطه‌های قوت انقلاب اسلامی در تقابل با فرهنگ غرب و نظام سلطه چیست و در این ۴ دهه گذشته به چه موفقیت‌هایی دست پیدا کرده‌ایم. مزیت پاسخ گویی به این سوال شناخت نقاط قوت و تبیین نقشه راه است.

حجت‌الاسلام محمدیان گفت: سوال سوم این است که نظام سلطه چه امتیازاتی در این تقابل دارد و به چه امتیازاتی دست پیدا کرده است؟ شناخت دشمن یک اصل استراتژیک است و باید نقاط ضعف و قوت دشمن را.

وی تأکید کرد: به گفته حقوق دانان آمریکا تا به حال هیچ کدام از تعهدات خود را عمل نکرده است و در ۵۰ سال گذشته حداقل در ۵۰ کشور دخالت نظامی داشته؛ آمریکا امروز اعتبار خود را از دست داده است تقریبا هیچ کشوری در غیر اروپا وجود ندارد که آمریکا بخواهد حضور پیدا کند و مردم به مخالفت با آن بلند نشوند.

حجت‌الاسلام محمدیان یادآور شد: سوال چهارم این است که نقشه راه در این تقابل چیست و راهبردهای اصولی ما برای رسیدن به موفقیت چه راهبردهایی است.

وی از جمله راهبردهای  اصولی جبهه انقلاب اسلامی در این تقابل را پیشرفت درون‌زا، احیای چهره بزک شده استکبار و حمایت از مردم مظلوم دانست.

دشمن از چه راه‌هایی برای مقابله با جمهوری اسلامی بهره می‌برد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها خاطرنشان کرد: سوال پنجم این است که دشمن از چه راه‌هایی برای مقابله با جمهوری اسلامی بهره می‌برد و برای زمین‌گیر کردن ما چه کارهایی انجام می‌دهد؟

محمدیان خاطرنشان کرد: سوال ششم این است که نقاط ضعف ما که موجب آسیب خوردن‌مان می‌شود چیست و چه تهدیداتی برای ما وجود دارد؟

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها در ادامه سخنان مهم‌ترین بحث کشور را  بحث توافق هسته‌ای دانست که بیم‌ها و امیدهایی را پدید آورده و برخی از شادی در پوست خود نمی‌گنجند و برخی‌ها نیز نگرانند.

حجت السلام محمدیان اظهار کرد که  کارشناسان موضوع را به صورت تخصصی بررسی می‌کنند و داده‌ها و ستانده‌ها را مقایسه خواهند کرد و انتظار می رود با دلسوزی و نگاهی و با مصلحت‌اندیشی برای اصل نظام این مسئله را به سرانجام برسانیم.

محمدیان خاطرنشان کرد: امروز حاشیه هایی که برای این توافق درست شده است مهم تر از خود اصل توافق شده؛ مهم‌ترین بحث جانبی در موضوع توافق این است که جریانی از خارج کشور و به تبع آن در داخل کشور به دنبال بهره ‌برداری سیاسی و فرهنگی از این توافق هستند.

حجت السلام محمدیان گفت: این جریان می‌خواهد توافق را یک گام اول جا بزند که آغاز گام‌های دیگری برای عادی‌سازی روابط ایران با آمریکاست. یعنی بحث تقابلی که یکی از مهم ترین آرمان‌های انقلاب است را زیر سوال می‌برد.

برخی ها از عنوان شکستن تابو استفاده می‌‌کنند

محمدیان خاطرنشان کرد: برخی ها از عنوان شکستن تابو استفاده می‌‌کنند. این جریان را که اسمش را می‌توان جریان سازش یا سلطه پذیر گذاشت توافق هسته‌ای را فرصتی می‌داند که زنگ پایان مبارزه با آمریکا را بنوازد یعنی آغاز پذیرش سلطه آمریکا.

وی افزود: این جریان می‌گوید نظام سلطه قوی است وچاره‌ای نداریم جز اینکه با این قدرت جهانی بسازیم و در مقابل بیانات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند مذاکرات ما فقط در بحث هسته‌ای بود این‌ها می‌گویند نخیر این گام اول بود و بقیه مسائل را هم می شود با مذاکره حل کرد.

وی افزود: یک عده‌ای که سال‌ها پیش با صراحت گفتند ما غلط کردیم که با آمریکا مبارزه کردیم و اشتباه کردیم  که از دیوار سفارت بالا رفتیم و حاضریم دست گروگان‌ها که قرار بود فقط ۴ روز آنها گروگان باشند اما ۴۴۴ روز گروگان شدند را ببوسیم و از آنها عذرخواهی کنیم این جریان امروز می‌خواهند جریان انقلابی را وادار کنند که آنها نیز بگویند ما اشتباه کردیم.

وی در خاتمه اظهار داشت: مطمئنا تا فرزندان امام (ره) و مقام معظم رهبری زنده هستند اجازه نخواهند داد این اتفاق رخ بدهد و مردمی که شهید داده اند اجازه بازگشت سلطه آمریکا را نخواهند داد آنها مردم ما را نشناخته اند و این بزرگترین نقطه ضعف آنهاست.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.