• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

جایگاه شعار تعامل سازنده با دنیا کجاست؟/بازگرداندن اعتبار به گذرنامه‌ ایرانی به این صورت انجام نخواهد شد

  • کد خبر : 718
  • 07 مهر 1394 - 10:25
جایگاه شعار تعامل سازنده با دنیا کجاست؟/بازگرداندن اعتبار به گذرنامه‌ ایرانی به این صورت انجام نخواهد شد

رضا نجابت دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد، با اشاره به فاجعه تاسف‌بار منا و کشتار مسلمانان، گفت: دولت سعودی به طور یقین مقصر اصلی فاجعه منا است و نمی‌تواند از زیر بار حقوقی و قضایی این مسئله فرار کند. […]

رضا نجابت دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد، با اشاره به فاجعه تاسف‌بار منا و کشتار مسلمانان، گفت: دولت سعودی به طور یقین مقصر اصلی فاجعه منا است و نمی‌تواند از زیر بار حقوقی و قضایی این مسئله فرار کند.

وی افزود: در این ماجرا ابهاماتی وجود دارد که باید مشخص و بررسی‌های لازم انجام شود تا ببینیم به چه دلیل مسلمانان در حج امسال کشته شدند.

این فعال دانشجویی  تاکید کرد: دولت سعودی هر ساله برگزاری حج را تجربه می‌کند و اینطور نیست که بگوییم برای اولین بار است که چنین مراسمی را مدیریت می‌کند. اتفاقاتی که امسال رخ داد بسیار مشکوک است و باید پیگیری شود.

نجابت اظهار داشت: یکی از مسائلی که مسئولان ما باید به دنبال آن باشند این است که کمیته‌ای واحد در کشورهای اسلامی برای مدیریت مناسک حج تشکیل شود تا این امور از دست آل سعود بیرون بیاید.

وی تصریح کرد: یکی از مسائل دیگری که در رابطه با حج امسال رخ داد به شهادت رسیدن دکتر حاتمی بعد از حادثه سقوط جرثقیل بود که به نظر می‌رسد این ماجرا مشکوک است. این دانشمند مسئولیت‌های مهمی در کشور داشت و گفته شده بعد از حادثه سقوط جرثقیل در سلامت کامل بوده است. مسئولان باید این موضوع را نیز پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه شاهد موضع جدی از سوی دولت در رابطه با فجایع مکه نبوده‌ایم، گفت: دولت باید خیلی جدی‌تر نسبت به این موضوع برخورد کند و با جدیت و قاطعیت به این مسئله ورود پیدا کند.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: یکی از شعارهای دولت تعامل سازنده با دیگر کشورها بوده است، اما شاهد بودیم وزیر خارجه عربستان به ظریف وقت ملاقات نمی‌دهد و از طرف دولت سعودی با مسئولان ما هیچ گونه همکاری نمی‌شود. جایگاه شعار تعامل سازنده با دنیا کجاست؟

نجابت تاکید کرد: اینکه اعتبار گذرنامه دیپلماتیک ما توسط یک کشور همسایه خدشه‌دار می‌شود، نشان می‌دهد بازگرداندن اعتبار به گذرنامه‌ ایرانی به این صورت انجام نخواهد شد.

وی با اشاره به سخنان اخیر وزیر بهداشت، افزود: وزیر بهداشت اخیرا گفته است که کار دانشجویان صرفا درس خواندن است. این گفته غلطی است. البته وظیفه اصلی دانشجو درس خواندن است اما اینکه کار دیگری انجام ندهد و در مسائل سیاسی ورود نداشته باشد اشتباه است.

نجابت افزود: متاسفانه در دولت هرکدام از مقامات دولتی خود را به نوعی اسیر حاشیه‌ها کردند. خواهش ما این است که مسئولان کم‌حاشیه و پرکار دولت در اعلام مواضع خود دقت کنند و از مسائل حاشیه‌ای بپرهیزند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه با اشاره به اهمیت بررسی برجام در مجلس افزود: باید برجام با جدیت در مجلس بررسی شود و نمایندگان طوری با برجام برخورد کنند که در آینده پیش وجدان خود شرمنده نباشند.

وی گفت: بعضا در برجام خطوط قرمز نظام رعایت نشده و به همین دلیل حفره‌هایی برای نفوذ بیگانگان ایجاد خواهد شد. مجلس و دولت باید در کنار هم راه نفوذ استکبار جهانی به کشور را ببندند.

نجابت اضافه کرد: متاسفانه برخی از نمایندگان از برجام استفاده انتخاباتی می‌کنند که بهتر است دست از چنین کارهایی بردارند و به وظیفه اصلی خود بپردازند.

وی افزود: دولت هم با گره زدن مسائل هسته‌ای به مسائل زندگی و معیشت مردم از این موضوع استفاده ابزاری می‌کنند و بهتر است به جای چنین کاری به فکر رفع مشکلات مردم باشد.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی به رهبری آمریکا به کشور ما چشم طمع دارد و این مذاکرات و برجام صرفا راهی برای نفوذ به کشور ما می‌بینند. متاسفانه از آن طرف هم از سوی وزارت خارجه رایحه مطبوعی به مشام آنها می‌رسد. متاسفانه مسائل پیش آمده باعث نگرانی مردم و جنبش دانشجویی شده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در سال جاری اظهار داشت: از همه فعالین سیاسی و احزاب می‌خواهیم فضا را دوقطبی نکرده و زودتر از موعد فضا را سیاسی و انتخاباتی نکنند و کاری نکنند که باعث شود اعتماد مردم به نظام خدشه‌دار شود. مجلس باید شکل‌ گیرد که در تراز انقلاب باشد.

نجابت در خاتمه گفت: شان علمی و علمایی مجلس خبرگان هم باید حفظ شود. برخورد سیاسی با این موضوع و حاشیه‌دار کردن مجلس خبرگان درست نیست.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=718

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.