• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4
علیرضا فیروزی، دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو با دانشجو:

تلخ ترین و شیرین ترین اتفاقات جنبش دانشجویی در سال ۹۷

  • کد خبر : 11368
  • 21 اسفند 1397 - 8:13
تلخ ترین و شیرین ترین اتفاقات جنبش دانشجویی در سال ۹۷

علیرضا فیروزی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: طبیعتا شیرین‌ترین خاطره برای فعالان دانشجویی و اعضای اتحادیه‌های دانشجویی در سال ۹۷ مثل سال‌های قبل دیدار با رهبر معظم انقلاب در ماه رمضان است، چون در این دیدار خستگی ناشی از یک سال فعالیت از وجود همه آن‌ها […]

علیرضا فیروزی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: طبیعتا شیرین‌ترین خاطره برای فعالان دانشجویی و اعضای اتحادیه‌های دانشجویی در سال ۹۷ مثل سال‌های قبل دیدار با رهبر معظم انقلاب در ماه رمضان است، چون در این دیدار خستگی ناشی از یک سال فعالیت از وجود همه آن‌ها درمی آید و کلی انرژی می‌گیرند.

وی برگزاری اردوی سالیانه جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) را از دیگر اتفاقات خوب برای اعضای این اتحادیه در سا ۹۷ عنوان کرد و افزود: اردوی سالانه جهاد اکبر است گردهمایی بزرگی از اعضای این اتحادیه است که بهمن ماه در جوار بارگاه امام رضا (ع) برگزار شد و خاطره خوشی در ذهن دوستان ثبت کرد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به تلاش‌های جنبش دانشجویی برای تبیین تبعات پیوستن به کنواسیون‌های بین المللی پالرمو و CFT تصریح کرد:تلخ‌ترین خاطره تشکیلاتی جنبش دانشجویی تصویب لوایح FATF در مجلس بود، چون انرژِی زیادی از جنبش دانشجویی گرفت. در هر حال احساس ما این است که اگر کشور زیر بار اجرای این لوایح برود هزینه‌های آن بیش ار از فایده‌های آن است.

فیروزی خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی و از جمله اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی این مدت تلاش کردند تا برگزاری نشست‌های تخصصی، تجمعات دانشجویی و صدور بیانیه به تشریح تبعات پذیرفتن کنوانسیون‌های پالرمو و CFT بپردازند، اما با وجود تاکیدات تمام دغدمندان لوایح مورد نظر به تصویب نمایندگان رسیدند.

وی افزود: بنده تصویب لوایح پالرمو و CFT را به عنوان یک خاطره تلخ در سال ۹۷ بزرگترین تجربه برای جنبش دانشجویی نیز می‌دانم، چون اولا این جنبش نحوه ورود صحیح به یک پرونده ملی را در کف دانشگاه‌ها به دست آورد و یاد گرفت که چگونه در مورد یک موضوع در سطح ملی ورود پیدا کرده و اظهار نظر کند. همچنین با توجه به تلاش‌های جنبش دانشجویی تعداد آراء نمایندگان در مخالفت با تصویب لوایح مورد نظر دادند نوعی دستاورد برای فعالان دانشجویی بود.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: جنبش دانشجویی تا آخرین دقایق مطالبات خود را از مجلس به نحو احسن انجام داد و وقتی که لوایح پالرمو و CFT هم به شورای نگهبان رفت مسائل و نکات خود را با اعضای این شورا در میان گذاشت.

فیروزی بیان کرد: در این مدت هم که مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی این لوایح بوده از طریق نامه، بیانیه و جلسات کارشناسی گرفته تا دیدار‌های حضوری با اعضای مجمع دغدغه‌های خود را به آن‌ها انتقال دادیم. در هر حال امیدواریم هر آنچه که به صلاح و مصلحت مردم است در آینده رقم بخورد.

وی از برگزاری جشن ۴۰ سالگی انقلاب به عنوان شیرین‌ترین اتفاق سال ۹۷ در سطح ملی یاد کرد و افزود: اگر چه دشمن مصمم بود تا ملت ایران جشن ۴۰ سالگی انقلاب را نبییند، اما با حضور حماسی مردم و مسئولان در راهپیمایی ۲۲ بهمن و تجدید بیعت مجدد آن‌ها با آرمان‌های انقلاب این اتفاق نیفتاد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به تشدید مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: جنبش دانشجویی به خاطر مشکلات معیشتی و اقتصادی که گریبان مردم را گرفته ناراحت است. در هر حال امیدواریم با تلاش بیشتر مسئولین و مدیریت صحیح این شرایط بتوانیم از این وضعیت رها شویم و در سال آینده مردم از حیث معیشتی و اقتصادی در تنگنا نباشند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=11368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.