• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
15

تقسیم بندی تشکلها به اصلاح طلب و اصولگرا غلط است

  • کد خبر : 196
  • 18 تیر 1394 - 8:54
تقسیم بندی تشکلها به اصلاح طلب و اصولگرا غلط است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»،  محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: وظیفه اصلی انجمن‌های اسلامی به واسطه داشتن پسوند اسلامی، داشتن دغدغه دین و نظام اسلامی است و با این مشخصه از انجمن‌های صنفی و تخصصی متمایز می‌شوند. در این دیدار […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»،  محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: وظیفه اصلی انجمن‌های اسلامی به واسطه داشتن پسوند اسلامی، داشتن دغدغه دین و نظام اسلامی است و با این مشخصه از انجمن‌های صنفی و تخصصی متمایز می‌شوند.

در این دیدار فرهادی با ابراز خرسندی از بررسی دلسوزانه و موشکافانه مسائل کشور از سوی تشکل‌های دانشجویی اظهار داشت: همه تشکل‌های دانشجویی در یک مسیر فعالیت می‌کنند و همگی اصول و مبانی نظام را قبول دارند ولی طبیعتا سلیقه‌ها متفاوت است و در این چارچوب همه این عزیزان، خودی و دلسوز نظام محسوب می‌شوند.

وی در پاسخ به میکائیل دیانی؛ دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل که گفته بود؛ در وزارتخانه تلاش می شود تشکل های دانشجویی به اصلاح طلب و اصولگرا تقسیم شوند حال آنکه ما این دو را تفکیک پذیر نمی دانیم و شأن خود را فرای تقسیم بندی های سیاسی می دانیم گفت: من نیز مثل شما تقسیم بندی تشکل ها به اصلاح طلب و اصولگرا را قبول ندارم و معتقدم نباید در بین تشکل های دانشجویی دو قطبی سیاسی ایجاد کرد.

وی در ادامه افزود: وظیفه اصلی انجمن‌های اسلامی به واسطه داشتن پسوند اسلامی، داشتن دغدغه دین و نظام اسلامی است و با این مشخصه از انجمن‌های صنفی و تخصصی متمایز می‌شوند.

وزیر علوم در ادامه به لزوم رشد همه جانبه اعضای تشکل‌های دانشجویی برای آمادگی برای تصدی مسئولیت‌ها در آینده اشاره کرد و گفت: من هم قبل و هم بعد از انقلاب در انجمن‌های اسلامی متعددی هم چون انجمن اسلامی کتاب، انجمن اسلامی مراکز درمانی مشهد و انجمن اسلامی جامعه پزشکی در تهران فعالیت داشتم و پس از آن نیز در چندین پست مملکتی عهده دار مسئولیت بوده‌ام.

وزیر علوم در پاسخ به بهروز کلاته دبیر آموزش اتحادیه که از کاهش رشد علمی صحبت کرده بود که در دوران حاضر قابل پذیرش نیست؛ گفت: زمانی بود که در تولیدات علمی خیلی عقب بودیم تا این که یک جهش علمی در کشور صورت گرفت و هم اکنون در رتبه ۱۶ تولید علمی جهان هستیم که البته قدری شیب تولید علمی کشور کند شده ولی افول نکرده است و دلیل عمده این شیب ملایم نیز عدم تخصیص مناسب اعتبارات دانشگاه‌ها قبل از سال ۹۲ بوده است.

فرهادی همچنین در پاسخ به بی توجهی در وزارت علوم به علوم انسانی ضمن قبول این موضوع که در حوزه علوم انسانی کار کمی انجام دادیم گفت: این مسئله در وزارت علوم در شورای تحول علوم انسانی پیگیری می شود که تاکنون تنها بازنگری ۱۵ رشته تحصیلی اتفاق افتاده است که این خیلی خوب نیست. ما در صدد هستیم که حدود ۶۰۰ رشته و عنوان تحصیلی دانشگاهی را تا پایان شهریور ماه بازنگری کنیم که ۳۰۰ مورد آن در مقطع علوم انسانی است.

اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل یکی دیگر از نقاط اشکال در وزارت علوم را نگاه کمی به مسائل بویژه در حوزه جذب دانشجو داشتند که فرهادی ضمن موافقت با آنها با اشاره به وجود ۷۰۰ هزار ظرفیت خالی در دانشگاه‌های کشور گفت: تلاش داریم این ظرفیت های خالی را پذیرش دانشجویان خارجی پر کنیم.

همچنین یکی از انتقادات جدی به وزارت علوم در خصوص عدم اقدام عملی وزارت علوم در مبارزه با پایان نامه فروشی و تدوین پایان نامه های بدون کاربرد در مشکلات کشور بود. کلاته عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل از آمایش نیازهای منطقه ای و اساسی کشور و تدوین پایان نامه ها در حوزه مرتبط با نیازها سخن گفت و پیشنهاد کرد وزارت علوم تصدی این کار را بر عهده بگیرد.

فرهادی ضمن موافقت با این پیشنهاد در خصوص نگارش پایان نامه‌های کاربردی در دانشگاه‌ها گفت: برای نگارش پایان نامه‌های کاربردی در دانشگاه‌ها لازم است که لیست عناوین و موضوعات پایان نامه‌های مرتبط با نیازهای کشور را به دانشگاه‌ها ابلاغ کنیم تا از این پس با استفاده از نتایج این پایان نامه‌ها بتوانیم مشکلات و معضلات کشور را در بخش‌های مختلف بررسی و حل کنیم.

وزیر علوم در پایان سخنان خود در زمینه خرید و فروش پایان نامه‌ها و مدارک تقلبی نیز گفت: لایحه مبارزه و برخورد با تقلب علمی به زودی و پس از تصویب در دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود تا به صورت قانون مند با این پدیده مذموم برخورد شود.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.