• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

تربیت پرستار در بیمارستان گامی موثر در ارتقاء آموزش پرستاری است و یا تنزل آن؟!

  • کد خبر : 1509
  • 06 آذر 1394 - 15:02
تربیت پرستار در بیمارستان گامی موثر در ارتقاء آموزش پرستاری است و یا تنزل آن؟!

متن این بیانیه به شرح ذیل است: امام على علیه‏ السلام : اِستَعمِلِ العَدلَ وَاحذَرِ العَسفَ وَالحَیفَ فَاِنَّ العَسفَ یَعودُ بِالجَلاءِ وَالحَیفَ یَدعوا اِلَى السَّیفِ؛ عدالت را اجرا کن و از زورگویى و ستمگری بپرهیز زیرا زورگویى مردم را به ترک از وطن وامى‏دارد، و ستم آنان را به قیام مسلّحانه می کشاند. «نهج البلاغه، […]

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

امام على علیه‏ السلام :

اِستَعمِلِ العَدلَ وَاحذَرِ العَسفَ وَالحَیفَ فَاِنَّ العَسفَ یَعودُ بِالجَلاءِ وَالحَیفَ یَدعوا اِلَى السَّیفِ؛

عدالت را اجرا کن و از زورگویى و ستمگری بپرهیز زیرا زورگویى مردم را به ترک از وطن وامى‏دارد، و ستم آنان را به قیام مسلّحانه می کشاند.

«نهج البلاغه، حکمت ۴۷۶»

 

تربیت پرستار در بیمارستان گامی موثر در ارتقاء آموزش پرستاری است و یا تنزل آن؟!

 

این روز ها که وزارت بهداشت به بهانه کمبود نیروی پرستاری سعی دارد تیشه به ریشه پرستاری بزند و جان بیماران را به دست نیرو های غیر متخصص بسپارد با اجرای طرح تربیت پرستار در بیمارستان این ظن را به یقین تبدیل می کند که وزارت خانه نه دلسوز جامعه پرستاری است که بخواهد حجم کار پرستار را کاهش دهد و نظام پرداختی را اصلاح کند و نه دلسوز جان مردم است که به امید مراقبت توسط نیروی کارشناس و تحصیل کرده، سلامتی خود را به کادر بیمارستان می سپارند.

آیا مسئولین مربوطه در وزارت بهداشت توجه نمی کنند هم اکنون نیز با افزایش دو برابری ظرفیت دانشکده های پرستاری از کیفیت آموزش پرستاری کاسته اند که حالا کار را به تربیت نیرو در محیط غیر دانشگاهی کشانده و چشم خود را بر مسائلی همچون کمبود کادر علمی می بندند و این طرح را گامی در راستای ارتقاء آموزش پرستاری خطاب می کنند در حالی که بر اثر سوء این طرح بر آموزش پرستاری واقفند.

آیا متوجه هستند که با این اوضاع عدم درک صحیح حرفه پرستاری و عدم تضمین امنیت در محیط کار چه به وسیله بیماران و همراهانشان و چه به وسیله پزشکان، دانشجویان را مجبور به خدمت در این سیستم پزشک سالار می کنند.

اگر واقعا تمایل دارید که حرفه پرستاری که خط مقدم جبهه نظام سلامت است، به شرایط مطلوب و استاندارد های لازم برسد، باید جذابیت های لازم برای انتخاب و ماندن در این حرفه را ایجاد کنید. و به جای ایجاد طرح های این چنینی که روز به روز حرفه پرستاری و سلامت بیماران را آسیب پذیر می کند، قدم های نخست را برداشته و با اجرای تمام و کمال قانون ارتقای بهره وری و قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری تحول واقعی را آغاز کنید.

 

انجمن اسلامی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=1509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.